کانسیلر (Concealer) نوعی از لوازم آرایشی مخصوص تصحیح رنگ پوست است که شباهت زیادی به فونداسیون‏‌ها دارد. با این تفاوت که غلیظ‎‌تر بوده و به‌‎طور خاص برای پوشاندن نواقص دورچشم، لکه‎‌های پیری و منافذ پوست مورد استفاده قرار می‌‎گیرد. این محصول معمولا همراه با کرم‎‌پودر و فونداسیون و روی آن مصرف می‎‌شود تا نهایت یکنواختی را برای صورت شما ایجاد کند. از سال 1954 که اولین کانسیلر توسط برند Max Factor عرضه شد، تا به‏‌امروز، انواع مدل‌‎های مختلف از این محصول راهی بازار شده ‎است و برندهای مختلف تلاش می‎‌کنند تا با افزایش کیفیت و تنوع محصولات، نظر مصرف‏‌کنندگان را در سراسر جهان جلب کنند.

ابتدا کانسیلرها فقط برای پوشاندن تیرگی و سیاهی دور چشم طراحی شده بودند اما کم کم برای رفع نواقص سایر نقاط صورت هم مورد توجه قرار گرفتند. کانسیلرها معمولا به صورت مایع یا نیمه جامد و یا جامد و فشرده هستند و در رنگ‌های مختلف از جمله سبز، نارنجی، بنفش، صورتی، زرد و آبی طراحی شده‌اند. در ادامه در مورد طیف‌های مختلف رنگ کانسیلر و البته نحوه استفاده از کانسیلر صحبت می‌کنیم.

فهرست محتوا

کرم پودر تاثیر زیادی بر روی گریم و میکاپ شما دارد، اما گاهی به تنهایی کافی نیست. اگر جوش، تیرگی، لکه و ناهمواری بر روی پوست خود دارید و می‌خواهید آن‌ها را پنهان کنید، کانسیلر می‌تواند یک ابزار مفید در برنامه آرایشی شما باشد. اما بخاطر داشته باشید که نحوه استفاده از آن به اندازه برند و ترکیباتش مهم است.
اگر بهترین محصول جهان را هم داشته باشید اما به روش غلطی از آن استفاده کنید، تاثیر منفی بر روی آرایش صورت شما خواهد داشت. آیا می‌خواهید بدانید کانسیلر چیست و چگونه می توانید بهترین کانسیلر را انتخاب کنید؟ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع کانسیلر

انواع کانسیلر با برند های مختلف به بازار عرضه می‌شوند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به طور کلی آن‌ها را با توجه به فرمولاسیون به کار رفته در آن‌ها می‌توان به 5 دسته تقسیم‌بندی کرد: 

کانسیلر مایع

  • این نوع کانسیلر برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و لکه‌های قهوه‌ای مناسب است.
  • کانسیلرهای مایع معمولاً به صورت پمپی یا قطره‌ای عرضه می‌شوند.
  • این نوع کانسیلرها به دلیل رطوبت بالا، برای پوست‌های خشک مناسب هستند.

کانسیلر کرمی

  • کانسیلر کرمی برای پوشاندن جوش و جای زخم مناسب است.
  • کانسیلرهای کرمی معمولاً دربسته‌های کوچک عرضه می‌شوند.
  • این کانسیلر به دلیل پوشش‌دهی بالا، برای پوست‌ چرب مناسب هستند.

کانسیلر استیکی

  • این مدل از کانسیلرها برای استفاده آسان و سریع مناسب است.
  • همچنین کانسیلرهای استیکی معمولاً مانند رژ لب طراحی می‌شوند.
  • این نوع کانسیلرها برای مسافرت و حمل آسان مناسب هستند.

کانسیلر رنگی

  • این مدل از کانسیلر(کانسیلرهای رنگی) برای اصلاح رنگ پوست استفاده می‌شوند.
  • برای مثال، بدانید کانسیلر سبز برای خنثی کردن قرمزی پوست و کانسیلر نارنجی برای خنثی کردن تیرگی زیر چشم استفاده می‌شود.

کانسیلر مدادی

  •  کانسیلرهای مدادی برای خطوط ظریف و دقیق مناسب است.
  • در ضمن کانسیلرهای مدادی معمولاً مانند خط چشم طراحی می‌شوند.
  • این نوع از کانسیلرها برای پوشاندن خطوط ریز و چین و چروک پوست مناسب هستند.

انواع رنگ کانسیلر

کانسیلرهای رنگی برای برطرف کردن عیوب صورت و خنثی کردن رنگی که در آرایش نیاز به یکدست شدن دارد، به کار برده می‌شوند. این کانسیلرها در رنگ‌های مختلف بنفش، زرد، سبز، صورتی و … دیده می‌شوند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های هر یک از رنگ‌های کانسیلر می‌پردازیم:

  • کانسیلر بنفش رنگ: از رنگ بنفش برای خنثی کردن رنگ زرد استفاده می‌شود. این کانسیلر برای پوشاندن پوست‌های زرد یا پوشاندن رنگ پریدگی گزینه خوبی است.
  • کانسیلر زرد رنگ: از این کانسیلر برای بهتر کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. کانسیلر زرد پوشش دهی خوبی دارد و برای پوشاندن انواع لک‌ و تیرگی به کار برده می‌شود. اگر قسمت‌هایی از پوستتان صورتی کم رنگ است با استفاده از کانسیلر زرد می‌توانید آن را متعادل کنید.
  • کانسیلر سبز رنگ: این کانسیلر برای پوشش دادن نقاط قرمز روی پوست استفاده می‌شود. مثلا جای جوش‌هایی که قرمز هستند با رنگ سبز به خوبی کاور می‌شوند.
  • کانسیلر صورتی رنگ: از کانسیلر صورتی برای پوشش دادن لکه‌های تیره و بنفش استفاده می‌شود. تیرگی زیر چشم خیلی زیاد، با کانسیلر صورتی به خوبی پوشانده خواهد شد.

توصیه می‌کنیم از کانسیلرهای رنگی قبل از کرم پودر استفاده شود تا بتوانند لک‌های پوستی را به خوبی بپوشانند.

کانسیلر رنگی

از رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره استفاده نکنید: این کار باعث می‌شود که آرایش شما غیرطبیعی به نظر برسد و یک‌دست نباشد.

طرز استفاده از کانسیلر

برای استفاده از انواع کانسیلر مهم نیست برندی که استفاده می‌کنید چیست یا مدل کانسیلرتان چگونه است. توجه داشته باشید که اگر بهترین کانسیلر را هم داشته باشید اما طرز استفاده آن را ندانید، عملکرد عکس در زیبایی آرایش می گذازد.

روش استفاده از انواع کانسیلر یکسان است که در ادامه کامل برای شما توضیح می‌دهیم:

1- اولین کاری می‌کنید استفاده از یک مرطوب کننده خوب و مناسب روی پوستتان است. حواستان باشد از کرم مرطوب کننده بیش از حد استفاده نکنید چون مقدار اضافی آن، کامل جذب پوست نمی‌شود و به صورت چسبنده و براق روی پوست شما باقی خواهد ماند.

2- برای زمان استفاده از کانسیلر بین میکاپ آرتیست‌ها اختلاف نظر وجود دارد. برخی معتقدند که اول باید کانسیلر روی نقاط تیره پوست زده شود و بعد از آن به سراغ کرم پودر رفت و برخی دیگر هم معتقدند که اول باید کرم پودر روی پوست صورت زده شود و بعد از آن کانسیلر روی نقاط تیره و لکدار زده شود.

اما در کل روش معمول‌تر این است که اول کرم پودرتان را بزنید و بعد از کانسیلر استفاده کنید.

3- کانسیلر را روی تیرگی و سیاهی‌های زیر چشم، تیرگی‌های پوست اطراف دهان، جوش، جای جوش و سایر ایرادات پوست بزنید. برای برجسته‌تر کردن صورت می‌توانید مطابق شکل زیر در نقاط مشخص شده، کانسیلر استفاده کنید.

کانسیلر را به شکل مثلثی زیر چشم بزنید و بعد با یک اسفنج آن را با ضربه‌های آرام روی پوست پخش کنید.

4- بعد از اینکه کانسیلر را روی نقاط مشخص شده گذاشتید حالا باید با یک اسفنج که کمی مرطوب شده، کانسیلر را پخش کنید. حواستان باشد کانسیلر روی پوست کشیده نشود بلکه آن را با ضربه‌های آرام آرام محو کنید.

5- وقتی کانسیلر به خوبی جذب پوست شد حالا باید از پودر بیک (پودر فیکس کننده) استفاده کنید تا کانسیلر در چروک‌های زیر چشم و سایر نقاط پوست جمع نشود. برای این کار کافیست در نقاطی که کانسیلر زده‌اید، با استفاده از یک براش، پودر فیکس را اعمال کنید تا در نهایت آرایشی مات و طبیعی داشته باشید.

نتایج شگفت‌انگیز کانسیلر در آرایش صورت

از گذشته تا به امروز بشر همواره به دنبال زیبایی بوده و هست. تولید انواع لوازم آرایشی گواه این ادعاست. هر روزه شاهد این هستیم که برندهای مختلف به دنبال طراحی و ساخت لوازم آرایشی هستند تا به افراد در زیباتر شدن چهره‌شان کمک کنند. یکی از این لوازم آرایشی که این روزها سر و صدای زیادی هم کرده، کانسیلر است که کاربردهای شگفت انگیزی هم دارد. اگر بهترین کانسیلر ها را هم داشته باشید ولی نتوانید به طور کامل از آن بهره وری کنید، فایده‌ای نخواهد داشت.

اول این نکته را بگوییم که هیچکس بدون عیب نیست! پس اگر عیوبی در چهره خود دارید اصلا ناراحت نباشید و آن را به نقطه ضعف خود تبدیل نکنید. اما اگر دوست دارید گاهی، عیوب خود را برای هر چه زیباتر شده به صورت موقتی پنهان کنید، ایرادی ندارد.

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که همان طور که پیش از این گفته شد اثر پوششی بالایی دارد. نتایج استفاده از کانسیلر می تواند شامل موارد زیر باشد:

#1پوشاندن تیرگی های زیر چشم: کانسیلر می تواند به طور موثری تیرگی های زیر چشم را که ناشی از خستگی، کمبود خواب، یا ژنتیک هستند، پنهان کند.

#2پوشاندن لک های پوستی: کانسیلر می تواند لک های پوستی مانند جای جوش، لک های پیری، و کک و مک را تا حدی پوشانده و پوست را صاف تر نشان دهد.

#3برجسته تر کردن گونه ها: با استفاده از کانسیلر روشن تر از رنگ پوستتان می توانید گونه ها را برجسته تر کرده و به چهره خود عمق ببخشید و زیبایی رژگونه را چندبرابر کنید.

#4کوچک تر نشان دادن بینی: با استفاده از کانسیلر تیره تر از رنگ پوستتان می توانید کناره های بینی را تیره تر کرده و آن را باریک تر نشان دهید.

#5صاف تر نشان دادن خطوط لبخند: کانسیلر می تواند خطوط لبخند را تا حدی پر کرده و آنها را صاف تر نشان دهد.

#6ماندگاری بیشتر آرایش: کانسیلر می تواند به عنوان یک پایه برای کرم پودر عمل کرده و به ماندگاری بیشتر آرایش کمک کند.

انواع کانسیلر مایع، کرمی و استیکی را به هیچ عنوان بیشتر از کرم پودرتان استفاده نکنید. چون حالت چسبنده و تکه تکه پیدا می‌کند.

ویژگی یک کانسیلر خوب

  • فاقد مواد مضر و حساسیت‌زا است: کانسیلر نباید هیچ‌گونه مواد مضر و حساسیت‌زایی داشته باشد و از آنجایی که کانسیلرها در ارتباط مستقیم با چشم هستند، هر گونه مواد مضر موجود در آن‌ها ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به چشم‌ها وارد کنند. پس قبل از انتخاب و خرید به این نکته مهم، توجه کنید.
  • دارای فرمولاسیونی سبک می‌باشد: بهترین کانسیلر، کانسیلری است که بعد از استفاده از آن هیچ سنگینی زیر چشم احساس نشود و همچنین با ماندگاری و پوشش‌دهی بالا، ظاهری طبیعی و یک‌دست زیر چشم ایجاد کند.
  • ضد تعریق است: از مهمترین ویژگی‌های یک کانسیلر خوب می‌توان به ضد تعریق بودن آن اشاره کرد. اگر کانسیلر با عرق کردن، بر روی صورت بماسد ظاهری زشت و غیر حرفه‌ای به آرایش شما خواهد داد. قطعا هنگام خرید به ویژگی ضد تعریق بودنِ درج شده بر روی بسته‌بندی کانسیلر توجه کنید.
  • متناسب با نوع و رنگ پوست باشد: انتخاب رنگ کانسیلر باید با توجه به رنگ و نوع پوست خودتان انجام شود. قطعا بهترین کانسیلر‌های دنیا دارای تنوع رنگ زیادی هستند و با انواع پوست‌های چرب و خشک تناسب دارند. با انتخاب از برند‌های نام آشنا و باکیفیت خریدی مطمئن و متناسب با پوست خود خواهید داشت. همچنین توجه به این نکته ضروری است که کانسیلر انتخاب شده باید یک درجه روشن‌تر از کرم پودر شما باشد.
میکاپ کانسیلر

بهتر است دور و زیر چشم خود را کرم پودر نزنید و به همان کانسیلر کرم پودری اکتفا کنید.

کلام آخر

تنوع کانسیلر بالا است و در حال حاضر می‌توانید انواع کانسیلرهای مایع، کرمی، پالت و غیره را از بهترین برندها چون،آموتیا گلد، برند آرکانسیل، برند دوسه و غیره را در گالری برادری مشاهده کنید. همچنین با ضمانت اصالت کالا، محصول مورد نظر خود را خرید کنید. قیمت این محصولات بنا به نوع، شرکت سازنده، حجم و غیره با یکدیگر متفاوت است. برای خرید کانسیلر و هر نوع لوازم آرایشی اولین نکته‌ای که بسیار مهم است این است که حتما فروشگاه معتبری را برای خرید خود انتخاب کنید. چون در صورتی که فروشگاه معتبر نباشد و اجناس تقلبی به شما بفروشد، شما خودتان با دست خودتان به سلامت پوستتان آسیب زده‌اید.