فر کننده مو یکی از ابزارهای حرفه ای است که به شما کمک می کند تا با حداقل تلاش بدون استرس ، شکسته شدن و یا گرفتگی مو ، حالت موهای موج داربه دست بیاید.
این دستگاه با انواع مختلف مو سازگار است و در عین سادگی به شما امکان انتخاب اشکال مختلف موج ، بدون هیچ گونه گره زدن به تارهای مو را می دهد و برای تمامی سنین از کودکی تا بزرگسالی قابل استفاده است بنابراین شما می توانید هر از چندگاهی از آن بر روی موهای خود و فرزندان دلبندتان استفاده کنید تا ظاهر جدید ومتفاوتی را ایجاد کنید و از موهای جذاب لذت ببرید.

فهرست مطالب

موهای فر به یکی از مدل های موی مورد علاقه بسیاری ازخانم ها تبدیل شده است ، نه تنها به دلیل اینکه امروزه مد شده است ، بلکه به دلیل اینکه حالت متمایز و جذابی به مو می بخشد و تغییر بزرگی در مدل مو و ظاهر شما محسوب می شود .

بر هیچکس پوشیده نیست که موهای فر یکی از زیباترین انواع موها است که به هر زنی ظاهری متمایز می دهد ، زیرا چگالی کم نظیری به موهای نازک می بخشد ، اما بسیاری از ما در حالت طبیعی موهای فر نداریم ، بنابراین روش های زیادی وجود دارد که می توانید با آنها موهای فر را ایجاد کنید و از آن لذت ببرید. استفاده از دستگاه فر کننده مو(بیگودی) موجب صرفه جویی در زمان و هزینه های شما  می شود و کیفیت و کارایی بالایی نیز دارد.

انواع فر کننده مو

امروزه به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی ابزار های بسیاری برای زیبای شما تولید شده است و یکی از این ابزار ها دستگاه های فر کننده مو (بیگودی ها) هستند که با بهترین شکل ممکن مو های شما را فر می کنند، اولین قدم جهت خرید بهترین فر کننده مو، آشنایی با انواع مدل‌های آن و تشخیص مناسب‌ترین دستگاه بر اساس نیازتان می‌باشد. در این بخش با انواع دستگاه فر کننده مو و نحوه کارکرد آن آشنا می‌شویم.

انواع دستگاه فر کننده مو

فر کننده مو مخروطی

دستگاه مو فر کن مخروطی، عربی یا کله قندی. این نوع فرکننده، موها را به صورت S در می‌آورد. توجه داشته باشید که نوع پیچیدن مو به دور فرکننده نیز در حالات مختلف، مدل فرهای متفاوتی به دست می‌دهد.

فر کننده مو اتوماتیک

فرکننده‌های اتوماتیک به این صورت عمل می‌کنند که یک تکه از موها را به داخل دستگاه می‌کشند و آنرا به شکل فر مارپیچ خارج می‌کنند. حالت موی خروجی، شبیه فر با مدل میله‌ای می‌شود.

فر کننده مو لوله‌ای (استوانه‌ای)

این مدل دستگاه فرکننده به طورکلی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید موهایتان فری ملایم و طبیعی داشته باشد، این دستگاه بسیار مناسب است. فرکننده‌های لوله‌ای در سایز‌های متنوعی وجود دارند.

فر کننده مو پیچ

دستگاه فرکننده مرواریدی یا موپیچ، ظاهری متفاوت نسبت به دیگر فرکننده‌های مو دارد. این دستگاه با داشتن برجستگی‌های‌ توپی شکل بر روی سطح میله آن، فرهای خوش حالت و طبیعی به مو می‌دهد. همچنین این فرکننده برای موهای بلند بسیار مناسب است.

فرکننده مو مار پیچی

این فرکننده‌ها شکل مارپیچی به موهای شما می‌دهند. فرهایی که به این صورت درست می‌کنید، شبیه منحنی و حلزونی ‌شکل هستند.

فر کننده مو اتو موج

دستگاه فر کننده اتو موج موها را به حالت مارپیچ در می ‌آورد. عملکرد فر مو اتو موج شبیه دستگاه فر کننده میله ‌ای است اما سرعت عمل آن بالاتر است و می توانید در مدت زمان کوتاه تری موها را به حالت فر S شکل در آورید.

نحوه استفاده از فر کننده مو

یک تغییر جزئی در ظاهر خانم‌ها می‌تواند انرژی زیادی به آن‌ها ببخشد. اکثر خانم‌ها حتی با تغییر مدل مو سعی می‌کنند تا علاوه بر افزایش زیبایی یک تنوعی هم ایجاد کنند تا مدل موهایشان از یکنواختی خارج شود. خوشبختانه با افزایش لوازمی مانند فر کننده مو(بیگودی)، اتو مو و سشوارهای حرفه‌ای، بسیاری از کارهایی که در گذشته توسط آرایشگر انجام می‌شدند، توسط خودمان در منزل قابل انجام هستند.

قبل از هر کاری ، نحوه کار با دستگاه را فر، را بگیرید و همچنین نوع فر مورد نظرتان را انتخاب نمایید . در مرحله بعد ابتدا موها را با شامپو نرم کننده مناسب با نوع مو خود با آب ولرم شستشو دهید.
با یک شانه چوبی دندانه دار شانه کنید تا گره های مو را از بین ببرید و روند صاف شدن را تسهیل کند و پس از خارج شدن از دوش ، با استفاده از کمی سرم، مو را مرطوب کنید ، سرم به شما کمک می کند تا موهای خود را از گرمای دستگاه محافظت کنید و با استفاده از اتو،موهای خود را خشک کنید. برای موج دار کردن مو مراحل زیر را طی کنید:

  1. موهای خود را به قسمتهای کوچک و قابل کنترل تقسیم کرده و با گیره های مو محکم کنید.
  2. با نزدیکترین رشته کوچکی که می توانید با دستگاه فرکننده کنترل کنید شروع کنید.
  3. یک رشته مو را حداقل به مدت 10 ثانیه به دور دسته دستگاه بپیچید و ثانیه ها را با توجه به تراکم موهای خود ضرب کنید.
  4. رشته را در اطراف آهن دستگاه باز کنید.
  5. این مرحله را با ریشه تا انتها با هر قسمت از موهای خود تکرار کنید ، تا موهای جذاب ، ضخیم و موج دار ایجاد کنید.

نکات مهم استفاده از فر کننده مو

  • بعد از استفاده از فرکننده مو آن را حتما خاموش کنید.
  • در هنگام استفاده مواظب باشید تا دستتان آسیب نبیند.
  • دستگاه را در جعبه مخصوص آن نگهداری کنید.
  • سعی کنید قبل از استفاده از دستگاه از اسپری های محافظ مو ها استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: در کنار دستگاه فر کننده مو داشتن بهترین اتو مو می تواند بسیار کاربردی و لازم باشد، پس پیشنهاد میکنم به پست 4 نکته کلیدی و مهم استفاده از اتو مو مراجعه کنید و محصولات و نکته های گفته شد در آن را مورد بررسی قرار دهید.

نکته های مهم خرید دستگاه فر کننده مو

  • جنس روکش دستگاه: یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید دستگاه فر کننده مو به آن توجه کنید، جنس روکش دستگاه است. سرامیک، فلز، تورمالین، تیتانیوم و… از جمله جنس روکش این دستگاه ها هستند، اما گالری برادری به شما پیشنهاد می دهد از جنس سرامیک استفاده کنید زیرا حرارت به به طور یکنواخت منتقل می کند و قیمت مناسبی هم دارد.
  • قابلیت تنظیم دما: بعد از جنس روکش، قابلیت تنظیم دما می تواند بسیار کاربردی و مهم باشد زیرا جنس موهای افراد با هم تفاوت دارند و شما باید بر اساس نوع موی سر خودتان حرارت دستگاه فر کننده را تنظیم کنید.
  • خاموش شدن خودکار: قابلیت خاموش شدن خودکار یکی از بهترین قابلیت های است که یک محصول می تواند داشته باشد زیرا اگر شما یادتان برود که دستگاه را خاموش کنید خود به صورت اتوماتیک خاموش می شود و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری میکند.
  • آیونیک بودن فر کننده مو: آیونیک بودن دستگاه می تواند از آسیب دیدن مو ها در دراز مدت جلوگیری کند، پس در هنگام خرید به آیونیک بودن دستگاه فر کننده هم توجه کنید.

نکات مهم و کلیدی دیگر

  1. اندازه بشکه:بشکه های کوچک برای ایجاد فرهای کوچک و سفت مناسب هستند و بشکه های بزرگ برای ایجاد فرهای بزرگ و شل مناسب هستند.
  2. طول سیم:سیم بلند آزادی عمل بیشتری به شما می دهد.
  3. صفحه نمایش:صفحه نمایش دمای دستگاه را نشان می دهد.
  4. دسته:دسته باید ارگونومیک باشد تا به راحتی در دست نگه داشته شود.

سخن آخر

مو های سر یکی از مولفه های زیبای هر شخصی است و باید از آنها به شدت مراقبت کرد تا دچار هیچ آسیبی نشوند پس یکی از کار های که می توانید در قبال مو ها انجام دهید این است که از محصولات خوب با مارک های برتر استفاده کنید.

قیمت فر کننده مو با توجه به امکانات اصلی و جانبی که برای آن در نظر گرفته شده است، می تواند از کم شروع و تا مبالغ بسیار بالایی نیز ادامه پیدا کند. نکته ای که باید هنگام خرید یک دستگاه فر کننده مو به آن توجه داشته باشید، برآورده کردن نیاز خودتان با خرید یک دستگاه فر کننده مناسب و متناسب با میزان بودجه شما می باشد.

به طور کلی برند های  بابیلیس، پروموکس، براوون ، پروویو و فیلیپس و… از جمله بهترین و با کیفیت ترین برند های تولید کننده دستگاه فر کننده موها هستند. و پیشنهاد می کنم در هنگام خرید حتما اسامی این برند ها را به یاد داشته باشید تا بهترین و هوشمندانه ترین محصول را خریداری و انتخاب نمایید.