هایلایتر یک محصول آرایشی است که برای انعکاس نور و ایجاد درخشش و برجستگی در نواحی خاص صورت استفاده می‌شود. این محصول در کنار کانتورینگ، به برجسته‌سازی و فرم‌دهی به چهره کمک می‌کند.میکاپ آرتیست‌ های حرفه ای و ماهر از هایلایتر جهت انجام بسیاری از تکنیک‌ های آرایشی خود استفاده می‌کنند و فقط کافیست که مقداری کمی از آن را استفاده کنید و متوجه تغییرات چهره و فرم صورت خود شوید.

این وسیله آرایشی بی نظیر در آخرین مرحله آرایش برای داشتن یک آرایش شاین و براق استفاده می شود ولی نکته مهم در استفاده از هایلایترها این است که بدانید برای جذاب تر نشان دادن آرایشتان هایلایتر را  در کدام قسمت از صورت استفاده نمائید.

عناوین مقاله

تعرض طولانی مدت به نور خورشید، تجربه سطوح بالایی از استرس، و قرار گرفتن در معرض مواد و عوامل مخرب محیطی می‌تواند به سرعت به پوست آسیب بزند و جوانی و شادابی آن را به خطر بیندازد. این عوامل آسیب‌زا باعث می‌شوند که پوست دیر یا زود درخشش طبیعی خود را از دست بدهد و خسته و بی‌روح به نظر برسد. برای مقابله با این چالش‌ها و بازگرداندن درخشندگی از دست رفته به پوست، بسیاری از افراد به سمت استفاده از محصولات آرایشی نوینی مانند هایلایتر روی می‌آورند.

ترکیبات موجود در هایلایتر

یکی از ترکیبات موجود در هایلایتر، ماده معدنی درخشانی به نام میکا است. میکا ماده‌ای از خانواده سیلیکات‌ها است و دارای ساختار لایه لایه می‌باشد. ویژگی‌های این ماده در کنار درخشش و براقیتی که دارد، باعث شده تا از آن به عنوان ماده اصلی در فرمولاسیون این محصول آرایشی استفاده شود. خوب است بدانید، این ماده به شیوه سنتی از روستاهای هند به دست می‌آید. البته بسیاری از برندها از میکای ساخته شده در آزمایشگاه استفاده می‌کنند. از دیگر ترکیبات موجود در این محصول آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پرتوزاهای میکرونیزه: این ترکیبات شامل ذرات بسیار ریز با قدرت پرتواندازی هستند. آن‌ها نور را به شکل منظم منعکس می‌کنند و با این کار بر روی پوست درخشش و براقیت ایجاد می‌کنند.
  2. رنگ‌های درخشان: برخی هایلایترها شامل رنگ‌های درخشان مانند طلایی، نقره‌ای، سفید و… هستند. این رنگ‌ها به پوست نور و درخشندگی خاصی می‌بخشند و جلوه هایلایتر بر روی پوست را طبیعی‌تر می‌کنند.
  3. روغن‌ها و عصاره‌ها: برخی هایلایترها شامل روغن‌ها و عصاره‌های مرطوب‌کننده هستند که به پوست نرمی و لطافت می‌بخشند و باعث می‌شوند هایلایتر به خوبی روی پوست بخوابد.
  4. ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها: برخی هایلایترها ممکن است حاوی ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها باشند و به پوست مزایای آنتی‌اکسیدانی و محافظتی ببخشند.

دلایل استفاده از هایلایتر

هایلایتر صورت محصولی مایع، استیکی یا پودری است که برای برجسته و درخشان کردن برخی از نقاط صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که این محصول قابلیت جذب نور را دارد و رنگ پوستتان را نیز تقویت و زیباتر خواهد کرد.

استفاده از هایلایتر بیشتر برای زمان‌هایی است که بی‌حال یا خسته هستید و پوستتان درخشش و زیبایی همیشگی را ندارد. در این مواقع می‌توانید تنها با مقدار کمی هایلایتر صورتتان را جوان و شاداب کنید. البته در مواقع دیگر هم می‌توانید برای افزایش جذابیت چهره‌تان از این محصول استفاده کنید.

در دنیای آرایش و زیبایی، همیشه به دنبال روش‌ها و لوازم آرایشی هستیم که به چهره‌مان جلوه‌ای بی‌نظیر و جذاب می‌بخشند.

یکی از لوازم آرایشی که به ما در ایجاد جلوه‌ای خیره کننده برای آرایشمان کمک می‌کند،هایلایتر است.

درک کارکرد هایلایتر در آرایش نیازمند آشنایی با نقاط کلیدی صورت برای استفاده از این محصول زیبایی است.

هایلایتر نه تنها برای ایجاد جلوه‌ای درخشان بر روی گونه‌ها بلکه برای برجسته سازی و تعریف دیگر ویژگی‌های صورت نیز به کار می‌رود.

ما از هایلایتر به 4 دلیل زیر استفاده می‌کنیم :

هایلایتر1

1.برجسته‌سازی و فرم‌دهی به چهره

هایلایتر با انعکاس نور، نواحی برجسته صورت را روشن‌تر می‌کند و به آنها عمق و بعد می‌بخشد.

2. ایجاد درخشش و شادابی

هایلایتر برای پوست‌های کدر و خسته بسیار مناسب است و می‌تواند به آنها طراوت و شادابی ببخشد.

3. جلب توجه به نقاط قوت

با استفاده از هایلایتر می‌توانید توجه را به نقاط قوت صورت خود جلب کنید.

4. رفع عیوب صورت

هایلایتر می‌تواند تا حدی عیوب صورت را مانند تیرگی زیر چشم، خطوط و چین و چروک‌ها را پنهان کند.

به خاطر داشته باشید که باید هایلایتر را کاملاً محو کنید تا خط واضحی از آن بر جای نماند. برای این کار می‌توانید از بلندر آرایشی مرطوب یا انگشتانتان استفاده کنید. هایلایترها به دلیل درخششی که روی پوست ایجاد می‌کنند، نواقص ظاهری آن را بیشتر نمایان خواهند کرد. پس توصیه می‌کنیم در نواحی که منافذ باز یا جوش دارند، به هیچ عنوان هایلایتر نزنید.همچنین بدانید که زیاده‌روی در مصرف هایلایتر باعث خراب شدن آرایش و نازیبا شدن چهره شما می‌شود.

انواع هایلایتر

هایلایتر یا درخشان‌کننده پوست، یکی از جادوهای مدرن آرایشی به شمار می‌آید که با بازتاب نور، به قسمت‌هایی از صورت که می‌خواهیم بیشتر نمایان باشند، برق و برجستگی خاصی می‌بخشد.هایلایترها در اشکال مختلفی از جمله پودری، کرمی، مایع، ژلی و استیکی وجود دارند.

  • هایلایتر پودری:  این نوع از هایلایتر یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین انواع هایلایتر است و به صورت پودر خشک یا مرطوب موجود است. هایلایتر پودر خشک معمولاً برای ایجاد جلوه‌ای طبیعی‌تر استفاده می شود و به راحتی قابل استفاده است و می‌توان آن را با برس یا اسفنج آرایشی روی پوست اعمال کرد.
  • هایلایتر کرمی : این مدل هایلایتر معمولاً برای ایجاد جلوه‌ای مرطوب و طبیعی‌تر استفاده و به راحتی جذب پوست می‌شود. هایلایتر کرم را می‌توان به تنهایی یا روی پودر آرایشی استفاده کرد. هایلایتر کرم برای پوست‌های خشک یا نرمال مناسب است.
  • هایلایتر مایع :  این نوع از هایلایتر برای ایجاد جلوه‌ای درخشان و مرطوب استفاده می‌شود و به خوبی روی پوست می‌نشیند. هایلایتر مایع را می‌توان با انگشت یا براش آرایشی روی پوست استفاده کرد. هایلایتر مایع برای پوست‌های چرب یا مختلط مناسب است.
  • هایلایتر استیکی :  هایلایترهای استیکی به شکل استوانه ای با بافتی کرمی و قابلیت ترکیب آسان هستند.مانند یک بالم لب یا کانسیلر استیکی، هایلایترهای استیکی به راحتی قابل استفاده هستند.از سوی دیگر، بافت هایلایترهای استیکی جامدتر هستند، زیرا در ترکیبات آنها زنبور عسل یا موم پارافین به کار رفته است، به شکل چرخشی هستند و می توانند مستقیماً روی پوست اعمال شوند.برای نتیجه بهتر می توانید هایلایتر را با انگشت روی پوست بزنید.
  • هایلایتر ژله‌ای :  یکی از جدیدترین و جالب ترین نوع هایلایترها، هایلایترهای ژله ای هستند! از نظر ترکیبات و قوام مشابه با رژلب های هیبریدی هستند که به راحتی روی هر نوع پوستی و در هر مکان از صورت قابل پخش و ترکیب هستند.

هایلایتر مناسب بر اساس نوع پوست

با توجه به آنکه نوع پوست هر فرد با دیگری تفاوت دارد، توصیه می شود تا از هایلایتری که با نوع پوست شما سازگار است استفاده کنید. 

هایلایتر مناسب پوست خشک : به افرادی که دارای پوستی خشک هستند توصیه می شود تا از هایلایترهای مایع و کرمی استفاده نمایند. 

هایلایتر مناسب پوست چرب : استفاده از هایلایتر برای پوست های چرب کمی دشوار است، زیرا این پوست ها به خودی خود حالتی براق دارند. از اینرو استفاده از هایلایترهای مایع برای پوست های چرب به هیچ عنوان توصیه نمی شود و در مقابل هایلایترهای پودری مناسب ترین فرمولاسیون را برای پوست های چرب دارند. 

هایلایتر مناسب پوست مختلط : از آنجایی که پوست های مختلط در ناحیه بینی و پیشانی براق هستند، توصیه می شود که این افراد در آن نواحی از هایلایتر استفاده نکنند و در صورت لزوم تنها از هایلایترهای پودری استفاده کنند. این افراد برای هایلایت کردن نواحی دیگر صورت خود نظیر استخوان گونه و چانه نیز می توانند از هایلایترهای مایع یا کرمی استفاده کنند.

انتخاب رنگ مناسب هایلایتر

در زمان هایلایت نمودن صورت، انتخاب یک هایلایتر مناسب و سازگار با پوست بسیار مهم می باشد.از طرف دیگر موقعیت بکار بردن هایلایتر نیز بسیار مهم می باشد. به عبارت دیگر استفاده از هایلایتر برای مهمانی های شب اگر که بسیار غلیظ باشد، می تواند ظاهر مصنوعی ایجاد کند. نکته مهم دیگری که در زمان انتخاب هایلایتر باید به آن دقت داشته باشید، رنگ هایلایتر می باشد

هر نوع هایلایتر ممکن است در رنگ‌ها و ترکیبات مختلفی در بازار وجود داشته باشد. در حال حاضر هایلایترهایی با رنگ‌های روشن و طبیعی مانند طلایی، نقره‌ای و سفید، از محبوبیت بالایی برخوردار هستند .

همانطور که همه می دانیم یکی از دغدغه های امروز خانم ها برای خرید هایلایتر، انتخاب رنگی مناسب برای صورت است.

بر این اساس باید گفت که اگر پوستی روشن دارید به سراغ هایلایترهای مرواریدی و صورتی بروید.

از سوی دیگر افرادی که دارای پوستی گندمی هستند بهتر است از هایلایترهایی با طیف رنگ رزگلد و هلویی استفاده کنند تا چهره شان درخشان تر و شاداب تر گردد.

در نهایت توصیه می شود که افرادی با پوست تیره برای جذابیت بیشتر چهره خود از هایلایترهایی با طیف رنگ طلایی یا برنز استفاده کنند. 

نحوه استفاده از هایلایتر

همان گونه که از نام این وسیله آرایشی مشخص است، هایلایتر باعث می شود تا پوست صورت شما براق تر به نظر برسد و بدرخشد. این ویژگی هایلایتر چهره شما را جوان تر نشان می دهد. درخشش پوست موجب شاداب تر نشان دادن پوست خواهد شد و ظاهری متفاوتی به آرایش می بخشد. هایلایتر اگر درست مصرف نشود ممکن است به تمام گریم و میکاپ شما ظاهر ناخوشایند بدهد.

بهترین مکان هایی که می بایست برای کانتور صورت به رنگ روشن هایلایت شوند تا برجسته تر نمایش داده شوند، قوس ابروها، بخش میانی پیشانی، وسط بینی، بالای استخوان گونه، گردی چانه و بخش بالایی لب ها می باشند.این بخش ها عموما منعکس کننده نور هستند و روشن تر به نظر می رسند. در نظر داشته باشید که شما به کمک هایلایتر در واقع این بخش ها را برجسته تر می نمایید.پیشنهاد می‌کنیم طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. با استفاده از مرطوب کننده و پرایمر ، پوستتان را آماده میکاپ کنید.
  2. کرم پودر بزنید و آن را به خوبی روی پوستتان محو نمایید.
  3. کانتور صورت را انجام دهید و نواحی که می‌خواهید لاغر یا کوچک‌تر دیده شوند، تیره کنید.
  4. هایلایتر صورت را به نواحی که می‌خواهید برجسته‌تر به نظر برسند بزنید.
  5. در آخرین مرحله نیز برای حفظ درخشش پوستتان، به جای پودر فیکس از اسپری فیکساتور استفاده کنید.

نکته بسیار مهم : هایلایتر را به خوبی محو کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشد و سعی کنید در استفاده از هایلایتر زیاده‌روی نکنید، زیرا می‌تواند باعث براق و چرب به نظر رسیدن صورت شود.

کلام پایانی

اگر اهل آرایش و استفاده زیاد از لوازم آرایشی هستید لازم است بدانید بعد از مدتی به آن اعتیاد پیدا می کنید و اعتماد به نفستان نسبت به پوستتان کاهش می یابد و به مرور زمان پوست حالت طبیعی خود را از دست می دهد.استفاده مداوم از لوازم آرایشی خوب نیست اما با استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی اورجینال و اصالت دار ضرر استفاده از آن ها را به حداقل می رسانید.

پس در انتخاب لوازم آرایشی و بهداشتی دقت کنید و محصولات مورد علاقه تان را از فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و بهداشتی اصل که محصولات درجه یک و اورجینال دارند تهیه کنید.به این دلیل که هایلایتر به راحتی می‌تواند باعث افزایش جذابیت و درخشش صورت شما شود. اگر به دنبال جلوه‌ای براق، درخشان و جذاب هستید، به شما توصیه می‌کنیم حتما از هایلایتر استفاده کنید.

گالری برادری، به عنوان یک فروشگاه مطمئن و قابل اعتماد، برای خرید هایلایتر های اورجینال خارجی با قیمت مناسب، یکی از گزینه‌های شما است. ما در فروشگاه برادری مجموعه‌ای وسیع از هایلایترهای متنوع و با کیفیت را به شما ارائه می‌دهیم.