رژگونه زدن مهمترین بخش از آرایش صورت است، صورت خسته و رنگ پریده شما را فوراً به صورتی جذاب و درخشان تبدیل می‌کند. به دلیل اهمیت رژ گونه در آرایش صورت، نحوه استفاده از رژ گونه برای افرادی که می‌خواهند آرایشی بی‌نقص و جذاب داشته باشند، ضروری است.

از طرفی با توجه به بی‌نهایت برند لوازم آرایشی که در بازار وجود دارد، بهترین کار استفاده از برندی است که نه تنها از تنوع و زیبایی برخوردار باشد، بلکه از سلامت و ایمنی آن هم اطمینان داشته باشید.از این رو در این مقاله قصد داریم در مورد انواع رژ گونه و انتخاب براساس پوست شما صحبت کنیم.

رژگونه یک محصول آرایشی محبوب است که برای برجسته کردن گونه ها و ایجاد رنگ و شادابی به چهره استفاده می شود. استفاده‌ی حتی خیلی کم از رژگونه‌ها صورت شما را بسیار زیباتر و جذاب‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود پوستتان سرزنده‌تر و روشن‌تر دیده شود.رژگونه در انواع مختلفی موجود است که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

فهرست مطالب

بدون شک علاقه به برخورداری از چهره‌ی زیبا و جذاب مسئله‌ای است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این موضوع در میان خانم‌ها نمود بیشتری دارد و یکی از انتخاب‌های آن‌ها برای زیبایی استفاده از محصولات آرایشی و برند پرفروش و معتبر است.

امروزه با توجه به تنوع برند و محصولات در بازار، انتخاب محصول خوب و معتبر بسیار سخت شده است. توجه داشته باشید که مهم‌ترین نکته برای سلامت پوست و زیبایی استفاده از برندهای معتبر و شناخته شده است؛ به همین علت انتخاب برند معتبری از لوازم آرایش امری مهم است که باید حتما در نظر داشته باشید. محصولات زیبایی باید از مواد طبیعی تولید شده باشند تا به پوست شما آسیب وارد نشود. شرکت‌های آرایشی و بهداشتی زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که روزانه محصولات فوق‌العاده‌ای را روانه‌ی بازار می‌کنند.

پیشینه لوازم آرایشی گذشتگان

استفاده از لوازم آرایشی سابقه ای طولانی و دیرینه در تاریخ بشر دارد. شواهد نشان می دهد که انسان ها از هزاران سال پیش از میلاد از مواد مختلفی برای آرایش خود استفاده می کرده اند.

مصریان باستان از سرمه برای تیره کردن چشم ها و از رنگ های مختلف برای آرایش لب ها و گونه ها استفاده می کردند. استفاده از رژ گونه از مصر باستان آغاز شد و سپس به سایر مناطق جهان گسترش یافت. مواد مختلفی در ساخت رژ گونه استفاده می‌شود، در گذشته از انواع میوه‌های قرمز، آب لبو و تکه‌های توت‌فرنگی برای ساخت رژ گونه استفاده می‌کردند.آنها همچنین از روغن های معطر و گیاهان مختلف برای خوشبو کردن بدن خود استفاده می کردند.

 یونانیان باستان از لوازم آرایشی برای برجسته کردن زیبایی و سلامتی خود استفاده می کردند. آنها از پودر سفید برای روشن کردن پوست، رژ لب قرمز برای رنگ دادن به لب ها و ریمل برای تیره کردن مژه ها استفاده می کردند.

رومیان باستان از لوازم آرایشی برای نشان دادن ثروت و مقام خود استفاده می کردند. آنها از پودر طلا برای روشن کردن پوست، رژ لب قرمز روشن و سایه چشم آبی استفاده می کردند.

در طول تاریخ، استفاده از لوازم آرایشی با توجه به فرهنگ ها و دوره های زمانی مختلف، تغییر و تحولات زیادی را تجربه کرده است.امروزه، صنعت لوازم آرایشی به یک صنعت چند میلیارد دلاری تبدیل شده است و محصولات آرایشی در سراسر جهان به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند.

اما از دیرباز تاکنون یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی که بسیاری از افراد تقریبا در تمام مجالس از آن استفاده می‌کردند سرخاب بود. این محصول به خصوص توسط چینی‌ها زیاد استفاده می‌شد. سرخاب رنگ جذابی به گونه‌ها می‌بخشید و در نتیجه از محبوبیت بالایی هم برخوردار بود. اکنون به جای سرخاب، چیزی با نام رژ گونه را شاهد هستیم که در ادامه به بررسی کامل آن می‌پردازیم.

انواع رژ گونه

اکثر خانم‌ها زیبایی را دوست دارند و می‌خواهند پوستشان از حالت عادی جذاب‌تر و زیباتر به نظر برسد. رژگونه‌ها یکی از انواع لوازم‌ آرایشی محسوب می‌شوند که به این دسته از افراد در رسیدن به هدفی که دارند کمک می‌کنند. رژگونه‌ها انواع زیادی دارند و همچنین یکی از محصولات آرایشی بسیار پرطرفدار و محبوب به حساب می‌آیند.

رژگونه‌ها به گونه‌های شما رنگ بیشتری می‌بخشند و باعث می‌شوند احساس بهتر و اعتماد به نفس به مراتب بیشتری از حالت عادی داشته باشید. علاوه بر مواردی که گفته شده، یکی دیگر از فواید خوب و جذاب رژگونه‌ها این است که باعث می‌شوند به ظاهر، گونه‌ای زاویه‌دار داشته باشید که این اتفاق دو چندان به جذابیت‌تان می‌افزاید.

قبل از اینکه بخواهید خرید کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که رژگونه‌ها عملکرد یکسانی دارند ولی انواع و مواد تشکیل دهنده‌ی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. از همین رو بهتر است قبل از خرید، همه‌ی انواع رژگونه‌های موجود در بازار را بشناسید و سپس با شناخت درست و اطلاعات کافی اقدام به خرید کنید.

البته باید به این نکته اشاره کرد که مناسب‌ترین و بهترین رژ گونه برای شما به نوع پوست و سلیقه‌تان بستگی دارد. برای مثال کسانی که پوست چربی دارند بهتر است از رژگونه‌ی کرمی استفاده نکنند چراکه به چربی پوست آن‌ها می‌افزاید. بنابراین انتخاب رژگونه را سرسری نگیرید تا ظاهرتان جذاب‌تر از چیزی که می‌خواهید به نظر بیاید.

1.رژگونه پودری

رژ گونه‌های پودری باعث جذب روغن می‌شود و از روی صورت نمی‌ریزد. البته گاهی هم ممکن است روی صورت طوری به نظر برسد که انگار چروک افتاده است. به همین دلیل باید حتماً از پرایمر برای زیرسازی استفاده کنید.

این نوع از رژ گونه‌ها که به صورت پودر فشرده عرضه می شود به راحتی با برس رژ گونه استفاده می‌شود و اضافه آن روی برس را می‌توانید با پشت دست بگیرید و سپس استفاده نمایید. رژ گونه پودری مدت زمان طولانی‌تری روی صورت باقی می‌ماند و معمولا برای انواع پوست مناسب است.مدل پودری به دو صورت تکی و پالت به فروش می‌رسد و شما می‌توانید با استفاده از پالت رژگونه میکاپ‌های متنوعی داشته باشید.

2.رژگونه کرمی

رژگونه کرمی

این نوع رژ گونه‌ها بافتی نرم دارند و به راحتی با انگشتان دست قابل استفاده هستند. رنگ این نوع رژ گونه‌ها باعث شادتر به نظر رسیدن پوست می‌شود. البته از رژ گونه‌های کرمی به عنوان رژلب هم می‌توانید استفاده کنید. رژ گونه کرمی برای افراد مسن هم مناسب‌تر است.

رژگونه‌ی کرمی همان‌گونه که از نامش پیداست، حالت کرم‌ مانندی دارد و کمی چرب است. از همین رو این رژگونه برای افرادی که غالبا پوست خشک‌تری دارند مناسب‌تر است زیرا حالت کرمی آن علاوه بر زیباتر کردن گونه باعث نرم‌تر شدن پوست هم می‌شود.

این رژ گونه‌ها صورت را مرطوب‌تر کرده و چین و چروک‌ها را نیز کم‌تر نشان می‌دهند. یکی از خوبی‌های رژگونه‌های کرمی این است که بافت غلیظی داشته و همانند کرم روی سطح پوست قرار می‌گیرند و از همین رو دیرتر پاک می‌شوند. بنابراین اگر برای مدت زمان بیشتری نیاز دارید که رژگونه روی صورتتان باقی بماند رژگونه‌های کرمی انتخاب بهتری هستند.

3.رژگونه مایع

رژگونه مایع1

4.رژگونه استیکی

رژگونه استیکی1

رژگونه استیکی نوعی رژگونه است که به صورت استیک جامد عرضه می شود. برای استفاده مستقیم روی گونه ها طراحی شده است. رژگونه استیکی برای استفاده آسان و حمل و نقل آسان است.رژگونه استیکی برای انواع پوست، از جمله پوست های چرب و خشک مناسب است.

رژگونه استیکی مانند رژ لب های جامد هستند، این رژگونه در میان خانم ها و بلاگرهای آرایشی بسیار محبوب اند.رژگونه‌های استیکی به سادگی روی پوست حرکت می‌کنند و برای استفاده از آن‌ها، نیازی به براش نخواهید داشت. کاربرد ساده این محصولات، آن را به انتخابی ایده‌آل برای افراد مبتدی تبدیل کرده است.

5.رژگونه پخته

نکاتی کلی در مورد استفاده از رژگونه

رژگونه می تواند به چهره شما زیبایی و شادابی ببخشد. با انتخاب نوع مناسب رژگونه و استفاده صحیح از آن می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

  • نوع پوست خود را در نظر بگیرید: اگر پوست چرب دارید، از رژگونه پودری یا مات استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید، از رژگونه کرمی یا براق استفاده کنید.
  • رنگ مناسب را انتخاب کنید: رنگ رژگونه باید با رنگ پوست و سایر آرایش شما هماهنگ باشد. اگر پوست روشن دارید، از رنگ های صورتی، هلویی یا مرجانی استفاده کنید. اگر پوست تیره دارید، از رنگ های قهوه ای، برنزی یا آجری استفاده کنید.
  • از برس مناسب استفاده کنید: از برس رژگونه با موهای نرم استفاده کنید تا رژگونه را به طور یکنواخت پخش کنید.
  • در مصرف رژگونه زیاده روی نکنید: رژگونه را به مقدار کم استفاده کنید و در صورت نیاز می توانید آن را اضافه کنید.
رژگونه استیکی

کلام آخر

بنابر مطالب گفته شده برای انتخابی درست لازم است نوع پوست خود را بشناسید تا بتوانید مدل مناسبی را انتخاب کنید. البته رنگ سایه، رنگ چشم، مدل میکاپ، رنگ رژ و… در انتخاب رنگ رژگونه‌ تاثیر مستقیم دارد؛ برای مثال رنگ چشم‌های سبز و میشی با رژگونه‌های ارغوانی و بنفش بسیار زیبا بوده و یا برای درخشش بیشتر چشمان قهوه‌ای بهتر است از رنگ‌های قرمز و اناری استفاده کنید.

گالری برادری، فروشگاهی است که به شما بهترین تجربه خرید رژگونه به صورت آنلاین و حضوری را ارائه می‌دهد. که محصولی را با بالاترین استانداردها و بهترین قیمت‌ها در اختیار شما همراهان  قرار می دهد.تمامی رژگونه‌های موجود در فروشگاه برادری از برندهای معتبر و محبوب مانند آموتیا گلد ، آرکانسیل ، دوسه و آمیتیس می‌باشند.

نحوه استفاده از رژ گونه بسیار مهم است و اگر می‌خواهید تأثیر آن بیشتر باشد، رنگی مناسب و به ویژه متناسب با رنگ پوست یا رنگ لباس انتخاب کنید و بر اساس فرم صورت خود رژ گونه بزنید.