کرم‌ پودر یکی از روتین ترین محصولات آرایشی است که بانوان و چه بسا برخی از آقایان از آن استفاده می کنند. کرم‌ پودر با پوشش دهی نواقص صورت، اگر کرم پودر اصلی باشد باعث محافظت از پوست هم خواهد شد. بسیاری از کرم‌ پودرها چندکاره هستند و در این میان، شما برای موقعیت های گوناگون می توانید از این محصول استفاده کنید. کرم‌ پودری که مناسب مراسم است با کرم پودری که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد، ساختار متفاوتی دارد. معمولاً برندهای گوناگونی به تولید کرم پودر می پردازند که متأسفانه نوع تقلبی این برندها هم وارد بازار شده اند و به همین دلیل باید با نحوه تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی آشنا باشید

برای استفاده از محصولات آرایشی با کیفیت، نیاز به شناخت برندهای مختلف داریم. تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی به ما کمک خواهد کرد تا بتوانیم ضمن خرید محصولات اورجینال، از کیفیت لوازم آرایشی خریداری شده نهایت استفاده را داشته باشیم. محصولات غیراصلی و تقلبی باعث می‌شود تا صدمات جبران ناپذیری به پوست صورت ما وارد شود.

فهرست مطالب

همانطور که گفتیم بسیاری از محصولات آرایشی مانند کرم‌ پودر به صورت تقلبی می توانند وارد بازار فروش شوند و در این بین، شما باید به عواملی دقت کنید که بتوانند شما را نسبت به اصالت محصول مطمئن کنند. امروزه با پیشرفت صفحات وب، خداروشکر دیگر دغدغه ای در این باره وجود ندارد و می توان به راحتی نسبت به اصل بودن کرم پودر مطمئن شد. 

ترفندهای تشخیص کرم‌ پودراصل از تقلبی

اصل تقلبی

قطعاً ترفندهای تشخیص کرم پودر اصل وجود دارند. اگر همه جاعلان می‌توانستند کرمی درست مشابه با کرم اصل تولید کنند که دیگر دلیلی برای جعل و تقلب وجود نداشت! تشخیص کرم‌ پودر اصل از تقلبی می تواند دشوار باشد، اما با توجه به برخی نکات می توان احتمال خرید کرم پودر تقلبی را کاهش داد.در ادامه به چند عاملی که ممکن است به شما در تشخیص کرم پودر اصل کمک کند اشاره خواهیم کرد.

#1بافت کرم‌ پودر

اگر امکان تست کرم‌ پودر را قبل از خرید دارید، عملکرد کرم پودر تقلبی نیز طبیعتا مثل کرم پودر اصل نیست.بافت کرم پودر اصل نیز به راحتی قابل تشخیص است و کرم پودر تقلبی اصلا چنین بافت و پوششی را ندارد.کرم پودرهای اصل معمولاً به راحتی روی پوست پخش می شوند و پوشش یکنواختی ایجاد می کنند. در حالی که کرم پودرهای تقلبی ممکن است به راحتی روی پوست پخش نشوند و پوشش نامتوازن ایجاد کنند.

اگر پودر، دانه دانه، کلوخه یا ناهموار است، می‌تواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد. ممکن است در هنگام لمس احساس شن و یا زبری داشته باشد، یا ممکن است به آرامی ‌با پوست ترکیب نشود. کرم پودرهای اصیل معمولاً بافتی صاف و ابریشمی‌دارند که به راحتی با پوست ترکیب می‌شوند و ظاهری بی عیب و نقص به جا می‌گذارند.

بافت فیک اصل

#2رنگ کرم‌ پودر

کرم‌ پودرهای اصلی معمولاً رنگ ثابتی در سراسر محصول دارند. اگر متوجه هر گونه تغییر در رنگ، مانند لکه‌های تیره تر یا روشن تر شدید، می‌تواند نشانه تقلبی بودن محصول باشد. تشخیص این ممکن است دشوار باشد، اما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه برادری رنگ محصول را با محصول اصلی مقایسه کنید. مراقب کرم پودرهایی باشید که خیلی روشن یا خیلی تیره هستند یا ته رنگ متفاوتی نسبت به محصول اصلی دارند.

رنگ اصل فیک

#3عطر و بوی کرم‌ پودر

در بررسی نحوه تشخیص کرم‌ پودر اصل از تقلبی همیشه باید بدانید که کرم پودر اصل از عطر بسیار خوشی بهره مند است و این یکی از راه های اصلی برای تشخیص به شمار می آید. کرم پودری که فاقد اصالت باشد، عطر و رایحه خوشی ندارد و این مسأله به راحتی قابل بررسی است. توجه داشته باشید که اگر کرم پودر خراب شود شاید بوی تند و زننده ای داشته باشد، در غیر این صورت بوی آن دلنشین خواهد بود.

#4قیمت کرم‌ پودر

کرم‌ پودرهای اصل معمولاً قیمت بالاتری نسبت به کرم پودرهای تقلبی دارند. بنابراین، اگر قیمت کرم پودری بسیار پایین است، احتمال تقلبی بودن آن زیاد است. قیمت پایین یک برند مرغوب می‌تواند برای هر خانمی وسوسه برانگیز باشد. این همان دامی است که افراد سودجو برای شما پهن کرده‌اند. از طرفی دیگر جعل کرم‌های ارزان قیمت برای افراد متقلب چندان سودآور نیست. به همین خاطر بیشتر آن‌ها برندهای با کیفیت خارجی را هدف قرار داده‌اند. قیمت کرم پودر

یکی از مهم‌ترین و اولین فاکتورهایی است که شما را در خصوص اصالت یک کالا باید به شک بیندازد. امکان ندارد قیمت یک کالا از قیمت آن به دلار کمتر باشد و هیچ فروشنده و واسطه‌ای آن‌قدرها مهربان نیست که به خاطر زیبایی شما قید درامدش را بزند. کرم پودر با تفاوت قیمت بالا دیدید سریع شک کنید. هیچ ارزانی بی‌علت نیست. 

البته بد نیست بدانید بسیاری از افراد برای اینکه شک شما را در این مرحله تحریک نکنند، کرم‌های تقلبی را باقیمت‌های بالایی عرضه می‌کنند. بعضی از این کرم پودرها قیمتی برابر با اصل و یا حتی کمی بیشتر دارند. تفاوت قیمتی هم وجود داشته باشد بسیار ناچیزتر از شک کردن است. به همین خاطر است که دیگر ترفندهای تشخیص کرم پودر اصل برای شما کارایی بیشتری خواهد داشت. 

کرم آنتی تراچا

#5کمبود اطلاعات کرم‌ پودر

کرم پودرهای تقلبی اغلب دارای اطلاعات محدود یا بدون اطلاعات محصول بر روی بسته بندی هستند. محصولات معتبر معمولاً با فهرست دقیق مواد تشکیل دهنده، دستورالعمل‌های استفاده و هشدارهای ایمنی ارائه می‌شوند. اگر این اطلاعات را روی بسته بندی نمی‌بینید یا اگر اطلاعات ناقص یا ترجمه ناقص به نظر می‌رسد، می‌تواند نشانه جعلی بودن محصول باشد.

#6توجه به بسته بندی کرم‌ پودر

بسیاری از برندهای معتبر در زمینه پک و بسته بندی محصولات خود از مواد مرغوب و درجه یک استفاده می‌نمایند. زمانی که یک محصول آرایشی نظیر کرم‌ پودر، دارای بسته بندی ناقص و معیوب است، بهتر است از خرید آن اجتناب کنید.بسته بندی کرم پودرهای اصل معمولاً با کیفیت و دارای جزئیات دقیق است. در حالی که بسته بندی کرم پودرهای تقلبی ممکن است بی کیفیت و دارای جزئیات ناقص باشد.

#7نوشته‌های رو جعبه کرم‌ پودر

یکی از ساده ترین راه‌ها برای شناسایی کرم‌ پودر تقلبی، بررسی بسته بندی آن است. محصولات تقلبی اغلب دارای بسته بندی‌هایی هستند که ظاهری مشابه محصول اصلی دارند اما با تفاوت‌های جزئی. به دنبال اختلاف در لوگوی برند، رنگ‌ها و تایپوگرافی باشید. همچنین، اشتباهات املایی، یا تایپ با اندازه فونت متفاوت را بررسی کنید، که می‌تواند نشانه‌های یک محصول جعلی باشد.
محصولات تقلبی اغلب در بسته‌بندی‌های کم‌کیفیت که شل یا بد چاپ هستند فروخته می‌شوند. بسته بندی را برای هر گونه نشانه ای از کیفیت پایین بررسی کنید، مانند متن تار یا لکه دار، مواد ارزان قیمت، یا عدم وجود جزئیات در طراحی. کرم پودرهای معتبر معمولا در بسته بندی‌های باکیفیتی عرضه می‌شوند که تصویر برند را منعکس می‌کند.

#8تاریخ انقضا کرم‌ پودر

در مورد نحوه تشخیص کرم‌ پودر اصل از تقلبی می توان گفت که بررسی تاریخ انقضا را هم باید مسأله جدی در نظر گرفت. معمولاً کرم پودر ۶ الی ۱۰ ماه تاریخ انقضاء دارد و اگر شما از کرم پودری استفاده کنید که تاریخ انقضاء آن گذشته باشد، طبیعتاً با مشکلات ریز و درشت پوستی زیادی روبرو خواهید شد. تاریخ انقضای این محصول به صورت تخمینی گفته می شود و اگر روی بسته بندی بارکد داشته باشد با نصب نرم افزار می تواند بارکد را اسکن کرده و تاریخ انقضا آن را ببینید.

اگر به تاریخ انقضای کرم پودر توجهی نداشته باشید، احتمالاً با صدمه های جبران ناپذیری روبرو خواهید شد. برای جلوگیری از سرطان، بانوان باید به این موضوع بسیار مهم در هنگام خرید کرم پودر توجه نشان دهند.تاریخ انقضا کرم پودرهای اصل معمولاً روی بسته بندی آن درج شده است. در حالی که کرم پودرهای تقلبی ممکن است فاقد تاریخ انقضا باشند.

#9بررسی پلمپ بودن کرم‌ پودر

یکی از شیوه‌های تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی بررسی پلمپ بودن محصول است. کرم‌ پودرهای اصل و با کیفیت از قبل باز نشده و دارای پلمپ با کیفیت هستند. توجه کردن به این نکته ساده باعث خواهد شد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

کرم اصل تقلبی

#10جنس شیشه کرم‌ پودر

یکی دیگر از شیوه‌های تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی بررسی جنس شیشه محصول است. برندهای معتبر محصولات خود را درون شیشه‌های با کیفیت تولید و روانه بازار می‌نمایند.جنس شیشه کرم پودرهای اصلی، بسیار مرغوب هستند که این را می توانید به راحتی با یک نگاه ساده دریابید. جنس شیشه های کرم‌ پودرهای تقلبی بسیار بی کیفیت بوده و روی آن ها برجستگی هایی نیز دیده می شود که همانند زائده ای نمایان می گردند. به عنوان مثال یک نگاه ساده به شیشه کرم پودر اکتیو لایت پوپا به شما این اطمینان را می دهد که این کرم پودر اصل بوده و شیشه آن بسیار باکیفیت است.

کرم اکتیو لایت1

#11شماره سریال کرم‌ پودر

شماره سریال کرم‌ پودر یک کد منحصر به فرد است که برای شناسایی محصول در سطح خرده فروشی استفاده می شود. این کد معمولاً شامل 15 یا 16 رقم است و در قسمت پایین یا پشت کرم پودر درج شده است. شماره سریال کرم پودر می تواند برای پیگیری محصول در صورت گم شدن یا آسیب دیدگی استفاده شود.بیشتر مواقع کرم پودرهای تقلبی دارای شماره سریال و اطلاعات نیستند. پس هنگام خرید حتما به شماره سریال کرم ‌پودر توجه کنید. 2 یا 3 رقم آخر بارکد کرم پودر اصل باید با کشور یا منطقه‌ای که در آن تولید شده است، یکی باشد.

#12داشتن نماد اصالت کالا

نماد اصالت کالا که در نحوه تشخیص کرم‌ پودر اصل از تقلبی می تواند به سلامت و کیفیت محصول اشاره کند یکی از بهترین گزینه هایی است شما را مطمئن می کند که خریدی مقرون به صرفه را انجام داده اید. این نماد نشان می دهد که محصول مورد نظر دقیقاً مطابق قانون وارد شده است و جزء محصولات قاچاق نیست.برخی از فروشگاه های لوازم آرایشی دارای دستگاه تشخیص اصالت هستند که می توان از آن برای تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی استفاده کرد.

#13معتبر بودن فروشگاه خرید کرم‌ پودر

مهمترین مرحله برای تشخیص کرم‌ پودر اصلی از تقلبی، خرید از نمایندگی‌های مجاز است. همیشه لوازم آرایش خود را از یک فروشنده مورد اعتماد، چه به صورت آنلاین و چه در فروشگاه خریداری کنید. خرید از یک فروشنده غیرمجاز شانس شما را برای دریافت کالای تقلبی افزایش می‌دهد.
از خرید از فروشندگان خیابانی خودداری کنید.محصولات تقلبی اغلب توسط دستفروشان خیابانی یا در بازارهای کم رونق به فروش می‌رسد. از خرید از چنین فروشندگانی خودداری کنید زیرا ممکن است مجوز مناسبی برای فروش محصول نداشته باشند. در این بین شما می توانید با خیالی آسوده به گالری برادری اعتماد کرده و محصولات مدنظر خود را با بهترین قیمت و کیفیت از این فروشگاه تهیه نمایید.بنابراین خرید کرم پودر از فروشگاه های معتبر می تواند احتمال خرید کرم پودر تقلبی را کاهش دهد.

کلام آخر

تشخیص کرم‌ پودر اصلی از تقلبی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما با رعایت نکاتی که در بالا ذکر شد، می‌توانید شانس خود را برای خرید واقعی و یک کرم پودر اصل افزایش دهید. همیشه از نمایندگی‌های مجاز خرید کنید، بسته بندی را بررسی کنید، به دنبال علائم دستکاری باشید، محصول را تست کنید، قیمت را بررسی کنید و نظرات را بخوانید. با این مراحل، می‌توانید مطمئن شوید که یک محصول معتبر و ایمن برای پوست خود دریافت می‌کنید.