اتو مو یکی از متداول‌ترین وسایل برقی و راهکارهای صاف کردن مو است.همانطور که می‌دانیم دغدغه‌ی بسیاری از زنان و دختران جوان آرایش موهایشان است. حالت دادن مو گاهی اوقات کاری سخت و هزینه‌بر است. تقریباً خیلی از افراد نمی‌توانند هفته‌ای چند بار برای آرایش مو به آرایشگاه مراجعه کنند در حالی که می‌خواهند همیشه موهایی زیبا و مرتب داشته باشند. راه حل این مسئله استفاده از اتو و حالت‌دهنده‌ی مو است. این وسایل از امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و در هر زمان موهای زنان و دختران را به زیباترین حالت ممکن درمی‌آورند.

اتوهای مو از تنوع بسیاری زیادی برخوردار هستند. زنان و دختران جوان با خرید یک اتوی موی با کیفیت یا فر کننده‌ی موی مناسب موهایشان تا سال‌ها از مراجعه به آرایشگاه‌های شلوغ و بسیار گران بی‌نیاز می‌شوند. قیمت یک اتوی موی خوب برابر با یک بار مراجعه به آرایشگاه است به همین دلیل نباید از خرید آن غافل شوید. همچنین اتوهای مو سبک و قابل‌حمل هستند و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را با خود جابه‌جا کرد و به سفر برد.

فهرست عناوین مقاله

اتو مو یک دستگاه مهم و کاربردی است که در دسته‌ی لوازم زیبایی قرار می ‌گیرد و از چندین قسمت تشکیل شده است. یون منفی، حرارت مادون قرمز، تورمالین، تیتانیوم و سرامیک در کنار یک‌ دیگر این دستگاه را تشکیل می ‌دهند. به این ترتیب این وسیله با تکیه بر این اجزا یک دستگاه به ‌روز و نوین به حساب می ‌آید که از تکنولوژی بهره‌ی فراوانی برده است.

این قطعات به طوری در کنار هم قرار می‌ گیرند که عملکرد دستگاه را به شکلی مطلوب بهبود می‌ بخشند و به این ترتیب موهای شما در مقابل حرارت کمتر آسیب می ‌بیند و در نتیجه در کنار زیبایی، حالتی درخشنده نیز خواهند داشت. بسیاری از افراد معتقدند که آسیب‌ های ناشی از اتو مو در مقایسه با سشوار و سایر شیوه‌ ها بسیار بسیار کمتر است و به همین دلیل است که استقبال و استفاده از این دستگاه بیشتر از سایر وسایل است.

اما یکی دیگر از مزایای این وسیله سهولت در استفاده از آن است. این دستگاه بسیار کاربردی است و هر زمان می ‌توان از آن استفاده کرد. هر فردی می ‌تواند بدون کمک دیگران و به تنهایی از اتو مو استفاده کند. تنها کافی است دوشاخه‌ی آن را به پریز متصل کنید و دستگاه را روی درجه‌ی مناسب قرار دهید. سپس موهای خود را به کمک آن اتو بکشید.

استفاده از اتو مو برای صاف کردن مو کار سختی نیست و با کمی حوصله و دقت می توانید موهای خود را به صورت لخت و صاف در بیاورید.بهتر است پیش از خرید اتوی مو علاوه بر توجه به شرکت تولیدکننده به امکانات و کارایی دستگاه اطلاعاتی درمورد اتو مو و وسایل حالت دهنده مو نیز داشته باشید.

اتو مو3

انواع اتو مو با کفی های مختلف

قبل از آنکه بخواهیم در مورد این وسیله‌ی کاربردی و انواع آن صحبت کنیم، بد نیست به این نکته اشاره کنیم که صاف کردن موها از روزگاران قدیم رایج بوده است.در آن زمان افراد به روش ‌هایی متفاوت متوسل می‌ شدند تا این کار را انجام دهند ولی اکنون در دنیای تکنولوژی می‌ توان با تکیه بر شیوه‌ های جدید به موها را صاف و براق کرد.

وسایل و لوازم زیادی برای حالت دادن مو وجود دارد. انواع مدل ‌های فرکننده و حالت ‌دهنده‌ی مو با کارایی‌ های مختلف وجود دارند که هر کس می ‌تواند بنا بر نیاز خود از آن استفاده کند. اما افراد همیشه دوست ندارند موهای خود را فر کنند و گاهی ترجیح می ‌دهند موهایی لخت داشته باشند.

اتو مو ، کاری کاملا برعکس فرکننده‌ ها را انجام می‌ دهد و موها را صاف می ‌کند. تنوع وسایل مربوط به مو آن ‌قدر زیاد است که اگر قصد خرید داشته باشیم حتما لازم است که پیش از خرید اطلاعات کاملی در مورد دستگاه داشته باشیم.

به هر طریق اکنون روش‌ های مختلفی برای صاف کردن مو وجود دارد. به عنوان مثال چند شیوه‌ی مهم در این خصوص عبارت ‌اند از کراتینه کردن، ریباندینگ، صاف کردن دائم مو و … که در آن‌ ها از اتو مو استفاده می ‌شود.

انواع مختلفی از اتو مو با کفی های مختلف وجود دارد. رایج ترین نوع عبارتند از:

  • اتو مو با کفی سرامیکی: این نوع اتو موها رایج ترین نوع هستند و به دلیل توزیع یکنواخت گرما و صاف کردن موها بدون آسیب دیدن محبوب هستند.
  • اتو مو با کفی تیتانیومی: این اتو موها بادوام تر از اتو موهای سرامیکی هستند و به سرعت گرم می شوند. آنها همچنین برای موهای ضخیم و مجعد که به صاف کردن بیشتری نیاز دارند، انتخاب خوبی هستند.
  • اتو مو با کفی تورمالین: این اتو موها یون های منفی ساطع می کنند که به صاف کردن موها و جلوگیری از وز شدن کمک می کند. آنها همچنین برای موهای رنگ شده یا آسیب دیده که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، انتخاب خوبی هستند.
  • اتو مو با کفی بخار: این اتو موها از بخار برای کمک به صاف کردن موها و جلوگیری از آسیب دیدن استفاده می کنند. آنها برای موهای ضخیم و مجعد که به صاف کردن بیشتری نیاز دارند، انتخاب خوبی هستند.

نوع اتو مویی که انتخاب می کنید به نوع مو و نیازهای شما بستگی دارد. اگر موهای نازکی دارید، اتو مو با کفی سرامیکی یا تیتانیومی گزینه خوبی است. اگر موهای ضخیم و مجعد دارید، اتو مو با کفی تورمالین یا بخار گزینه خوبی است.

در اینجا چند نکته برای انتخاب اتو مو با کفی مناسب آورده شده است:

  • نوع موی خود را در نظر بگیرید. اگر موهای نازکی دارید، اتو مو با کفی صاف و باریک می خواهید. اگر موهای ضخیم و مجعد دارید، اتو مو با کفی پهن تر می خواهید.
  • نیازهای خود را در نظر بگیرید. اگر به دنبال اتو مویی هستید که هم برای صاف کردن و هم برای حالت دادن استفاده شود، اتو مویی با صفحات پهن تر می خواهید. اگر به دنبال اتو مویی هستید که به راحتی قابل حمل باشد، اتو موی مسافرتی می خواهید.
  • بودجه خود را در نظر بگیرید. اتو موها می توانند از 50 دلار تا 500 دلار یا بیشتر قیمت داشته باشند. مهم است که بودجه خود را تعیین کنید و اتو مویی را پیدا کنید که در محدوده قیمت شما باشد.

هنگامی که اتو موی خود را انتخاب کردید، مهم است که از آن به درستی استفاده کنید تا از آسیب دیدن موها جلوگیری شود.

4 نکته مهم و کلیدی هنگام استفاده از اتو مو

قبل از استفاده:موهای خود را به طور کامل بشویید و خشک کنید. به این دلیل که موهای خیس یا مرطوب به اتو مو آسیب می رسانند و اتو کشیدن آنها دشوارتر است.نکات مهم و حساس هنگام استفاده از اتو مو 4 مورد زیر می‌باشند که تأثیر زیادی در نتیجه کار و صدمه ندیدن مو دارد.

استفاده از اسپری محافظ حرارتی

این اسپری ها یک لایه محافظ روی موهای شما ایجاد می کنند و از آنها در برابر گرمای اتو مو محافظت می کنند.

انتخاب دمای مناسب

برای موهای نازک و ظریف، دمای 180 درجه سانتیگراد یا کمتر مناسب است و برای موهای ضخیم و مجعد، دمای 180 تا 230 درجه سانتیگراد مناسب است.

اتو مو1

تقسیم‌بندی موها به قسمت‌های کوچکتر

اتو کشیدن موهای به صورت تکه ای آسان تر است و نتیجه بهتری به شما می دهد.

حرکت اتو مو به آرامی از ریشه تا انتهای موها

اتو را بیش از حد روی موها نگه ندارید، زیرا می تواند باعث آسیب به موها شود.

از اتو کشیدن بیش از حد موها خودداری کنید. اتو کشیدن بیش از حد موها می تواند باعث موخوره، خشکی و شکنندگی موها شود.از اتو مو در حمام یا مکان های مرطوب استفاده نکنید. رطوبت می تواند به اتو مو آسیب برساند و خطر برق گرفتگی را افزایش دهد.بعد از استفاده حتما اتو مو را خاموش کنید و بگذارید خنک شود.از روغن یا سرم مو برای ترمیم و حفظ سلامت موهای خود استفاده کنید.

از اتو مو به عنوان جایگزین سشوار استفاده نکنید.برای صاف کردن موهای رنگ شده یا آسیب دیده از اتو مو استفاده نکنید.سعی کنید برای صاف کردن موهای خیلی کوتاه از اتو استفاده نکنید.ترجیحأ قبل از استفاده از اتو مو، موهای خود را با شانه یا برس مرتب کنید.از اتو مو در جهت رویش موها استفاده کنید.به هیچ وجه اتو مو را به طور مستقیم روی پوست سر خود استفاده نکنید.با رعایت این نکات می توانید از اتو مو به طور صحیح و اصولی استفاده کنید و از موهای سالم و زیبا لذت ببرید.

چند نکته طلایی برای خرید اتو مو

اگر هنگام انتخاب بهترین اتو مو به چند ویژگی مهم محصول دقت کنید، هنگام استفاده از آن، راحت‌تر خواهید بود. برای مثال، سیم اتو مو، بلند و به صورت حلقه‌­ای باشد (حداقل 2 متر)، سیستم تنظیم حرارت و دما داشته باشد، طراحی ارگونومیک داشته باشد و … .

از دیگر نکاتی که باید حین خرید اتو مو به آن توجه کنید، سریع گرم‌شدن آن است. اکثر اتو موها در طی 30 ثانیه آماده استفاده می‌شوند. محافظ حرارتی اتو برای اینکه از صفحات داغ اتوی مو به خوبی محافظت شود، به کار برده می‌شود. بعلاوه، گزینه مناسبی برای مسافرت است. این محافظ را می­‌توانید جداگانه خریداری کنید.برخی دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اگر شما بعد از گذشت 30 دقیقه از اتو استفاده نکنید، دستگاه به صورت خودکار خاموش می­‌شود.

 قیمت دستگاه نیز از دیگر دغدغه­‌های افراد هنگام خرید اتو مو است، اما باید در نظر داشته باشند که صفحات اتو موهای ارزان­‌قیمت معمولا از جنس فلزی است که برای مو مناسب نیستند. این فلزات ارزان می‌­توانندبه موهای شما  آسیبی جدی وارد کنند

مزایای استفاده از اتو مو

هنگام خرید اتو مو باید دقت داشته باشد که اتو مو نیز مانند هر وسیله یا محصول دیگری، دارای مزایا و معایب خاص خود است. پس بهتر است از نکات مثبت و منفی آن آگاه باشید و با چشمانی باز اقدام به خرید کنید.

موارد زیر مزایای استفاده به اندازه و درست از اتو مو می‌باشد : 

  1. صاف، ابریشمی و یک‌دست کردن مو به‌خصوص برای افرادی که موهای مجعد، فر یا وز دارند.
  2. عدم نیاز به پرداخت هزینه زیاد برای صاف و یک‌دست کردن موها
  3. قابل استفاده هم برای خانم‌ها و هم آقایان
  4. قابل حمل بودن و استفاده راحت از آن در هر زمان و مکان
  5. جلوگیری از ایجاد الکتریسیته ساکن مو
  6. تاثیر آن معمولا تا زمانی که حمام نروید باقی می‌ماند.

عوارض استفاده بیش از حد از اتو مو

استفاده بیش از حد از اتو مو می تواند عوارض مختلفی برای موهای شما داشته باشد، از جمله:

1. خشکی و شکنندگی مو : گرمای اتو مو رطوبت موها را از بین می برد و باعث خشکی و شکنندگی آنها می شود.موهای خشک و شکننده بیشتر مستعد موخوره و آسیب دیدگی هستند.

2. موخوره : اتو کشیدن موها، به خصوص در دمای بالا، می تواند باعث ایجاد موخوره شود.موخوره موها را زبر و نامرتب می کند و باعث می شود که موها به راحتی گره بخورند.

3. وز شدن موها : اتو مو می تواند باعث وز شدن موها شود، به خصوص اگر موهای شما به طور طبیعی وز باشد.وز شدن موها ظاهر نامرتبی به آنها می دهد و حالت دادن آنها را دشوار می کند.

4. آسیب به کوتیکول مو : کوتیکول لایه بیرونی مو است که از مو در برابر آسیب های خارجی محافظت می کند.گرمای اتو مو می تواند به کوتیکول مو آسیب برساند و آن را ضعیف کند.

5. ریزش مو : گرمای اتو مو می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و باعث ضعیف شدن و ریزش موها شود.

در صورت مشاهده هر گونه عوارض جانبی، استفاده از اتو مو را متوقف کرده و با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

مزیت انتخاب اتو مو پروویو در مقایسه با سایر برندها

یکی از بهترین روکش های اتو مو، هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه‌ای روکش سرامیک است. نتیجه استفاده از این تکنولوژی موهایی صاف و درخشان و بدون وز است.اتو مو پروویو مدل PW-5108 از سری اتو موهایی است که با ویژگی های منحصر بفرد خود، زیباترین مدل های مو را برای شما خلق کرده و بهترین دستیار شما برای صاف کردن مو می باشد.

صفحات این مدل اتو مو پهن است که در مقایسه با اتو های عادی کارایی بیشتری دارد و در نتیجه فرایند صاف کردن مو را تسریع می بخشد.این اتو مو از صفحه دیجیتال برای نمایش دما (220 تا 240 درجه سانتی گراد) بهره می برد و قابلیت تنظیم دما دارد و اینکه حرارت تا 230 درجه جهت کراتینه کردن نیز دارد ؛ بنابراین شما می توانید آن را برای هر جنس مو با هر گونه حساسیت، استفاده نمایید.

یکی از دیگر ویژگی های اتو مو پروویو مدل PW-5108 سیستم خاموشی خودکار است (پس از 60دقیقه) که هم به دستگاه لطمه وارد نمی‌‌شود و هم ایمنی بیشتری را ایجاد می‌کند. مهمترین و اصلی‌ترین ویژگی این اتو مو صفحات متحرک با روکش ترومالین جهت براقیت بیشتر و آسیب کمتر به موها است . ظاهر بسیار زیبا و شکیل از مشخصه‌های دیگر اتو مو پروویو مدل PW-5108 است.

سخن آخر

آرایش مو

درنهایت نتیجه می‌گیریم که یکی از بهترین وسایل گرمایشی و لوازم آرایشی برقی برای صاف کردن موها، اتو مو است که می توانید به کمک آن در سریع ترین زمان ممکن موهای فر و حالت دار را صاف و لخت کنید. با توجه به این که این محصول مانند سشوار تنوع بالایی در بازار دارد، شاید انتخاب مدل مناسب آن کمی دشوار باشد.

درست است معمولا قیمت برای اکثر افراد جزء کلیدی ترین مسائل هنگام خرید است و بی شک این مورد در رابطه با اتومو نیز صدق می کند. سعی کنید برای خرید این محصول کمی بیشتر هزینه کنید و محصولی با کیفت بخرید تا سلامت موهایتان به خطر نیفتد. علاوه بر این اتوموهایی که کمی گران تر هستند، دیرتر خراب می شوند و کارایی بهتری خواهند داشت.