پودر فیکس کننده آرایش پودری است که روی مواد آرایشی مایع مثل فاندیشن یا کانسیلر قرار می‌گیرد و آنها را تثبیت می‌کند. باوجود این پودر دوام آرایش‌تان بیشتر و برق زیاد و مصنوعی مواد لایه زیرین کم می‌شود. پودرهای فیکساتور یا فیکس‌کننده هم به شکل رنگی در بازار موجود هستند و هم بی‌رنگ. موادی مانند فاندیشن‌ها رطوبت زیادی دارند، این باعث می‌شود که آلودگی‌ها را به خود جذب کنند و به‌مرور زمان هم پاک شوند. اگر از پودرهای فیکس‌کننده استفاده کنید، لایه‌ای محافظ برای آرایش‌تان به‌وجود می‌آید که آن را از آلودگی و پاک‌شدن دور نگه می‌دارد.

فهرست مطالب

شما زمان زیادی را صرف کامل کردن کرمپودر، برانزر، رژگونه و هایلایت خود کرده اید و برای تحسین کار خود یک نگاهی بیندازید. خوب به نظر می رسد، و قرار نیست اجازه دهید همه این کارها از بین برود. بنابراین: پودر فیکس را بردارید.

این محصول بی‌نظیر نه تنها ظاهر شما را قفل می کند، بلکه به ایجاد یک روکش بی عیب و نقص کمک می کند که در برابر هر چیزی که ممکن است در طول روز به آرایش شما آسیب بزند – باران، گرما، مالش و غیره، مقاومت می کند. 

5 نتیجه شگفت‌انگیز استفاده از پودر فیکس

صرف نظر از نوع پودرفیکسی که استفاده می کنید، این محصول دارای نتایج زیر است:

1.ثابت کردن آرایش:

پودر فیکس آرایشی به عنوان یک محصول ثابت کننده برای آرایش استفاده می شود. با استفاده از این پودر، می توانید آرایش خود را ثابت کنید و به پوست خود کمک کنید تا آرایش برای مدت زمان بیشتری دوام بیاورد.

3.کمک به ایجاد پوشش بیشتر:

پودر فیکس آرایشی به پوست کمک می کند تا پوشش بیشتری داشته باشد. با استفاده از این پودر، می توانید پوست خود را برای نمایش های عکس و رویدادها آماده کنید و پوست خود را بهترین شکل ممکن نشان دهید.

استفاده پودر فیکس

۲. کاهش براقیت:

کاربرد دیگر پودر فیکس آرایشی، کاهش براقیت پوست است. این پودر به پوست کمک می کند تا براقیت و برجستگی های اضافی را کاهش دهد و به پوست ظاهری مات و ملایم بدهد.

4.کمک به کاهش چربی پوست:

پودر فیکس آرایشی به پوست کمک می کند تا چربی پوست را کاهش دهد و به پوست ظاهری مات تر و ملایم تر بدهد. این محصول به خصوص برای پوست های چرب و مستعد لک و جوش مفید است.

5.کمک به کاهش خطوط و چین و چروک:

پودر فیکس آرایشی به پوست کمک می کند تا خطوط و چین و چروک را کاهش دهد. با استفاده از این محصول، می توانید به پوست خود ظاهری جوان و شاداب بدهید.

در نهایت، پودر فیکس آرایشی یک محصول ضروری در هر جعبه آرایش است. با استفاده از این پودر، می توانید آرایش خود را ثابت کرده و به پوست خود ظاهری مات و ملایم بدهید.

حالا که با کاربردهای پودر فیکس کننده آرایش آشنا شدید، باید شیوه استفاده از آن را هم یاد بگیرید:

  • ابتدا باید لایه نخست آرایش پوست را استفاده کنید؛ کانسیلر؟ پرایمر؟ کرم‌پودر؟ فاندیشن؟
  • لایه زیرین را که در بخش قبلی گفته شد، به‌خوبی روی پوست بمالید؛
  • حالا پودر فیکس‌کننده را با یک براش یا اسفنج آرایشی روی موارد قبلی بزنید؛
  • مالیدن پودر را روی لایه زیرین که هنوز حالت نم‌دار و خیس دارد تا جایی ادامه بدهید که پوست‌تان حالت مخملی و یکدست پیدا کند؛
  • در استفاده از پودر فیکس کننده آرایش زیاده‌روی نکنید چون مالیدن چندین و چند لایه پودر روی پوست، آن را مصنوعی و ماسیده می‌کند.

تفاوت کسانی که خوب آرایش می‌کنند با کسانی که همیشه از آرایش‌شان ناراضی‌اند در مهارت و استفاده از مواد آرایشی مناسب است.

مثلا کاردرست‌های حرفه‌ای با پودر فیکس کننده آرایش بیگانه نیستند. 

معمولاً از این پودر در همه نواحی پوست استفاده می‌شود. هر قسمتی از پوست که آرایش شده است به فیکساتور نیاز دارد. به ویژه نواحی پیشانی، گونه‌ها و بینی که بیشتر مقدار آرایش را به خود می‌گیرند، به پودر یا اسپری تثبیت کننده نیاز دارند.

استفاده از پودر فیکس کننده بدون آرایش

اگر از فاندیشن و کانسیلر و مواد سنگین مشابه برای لایه زیرین پودر فیکساتور استفاده نمی‌کنید، ایرادی ندارد. ب‌ب کرم‌ها یا سی‌سی‌کرم‌ها هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای زیر پودر فیکس‌کننده باشند. حتی می‌توانید این پودرها را روی پوست خالی هم بزنید. البته برای اینکه پودر روی صورت ثابت بماند، باید دست‌کم کرم مرطوب‌کننده را به‌عنوان لایه نخست روی پوست‌تان داشته باشید.

یادتان باشد که پودرهای فیکس کننده آرایش هم تاریخ انقضا دارند. این تاریح در حدود یک سال است. اگر بعد از پایان تاریخ مصرف از آنها استفاده کنید، عوارضی مانند التهاب پوستی، آکنه و تجمع باکتری‌ها روی پوست برای‌تان پیش خواهد آمد.

ضدآفتاب 1

ضدآفتاب معمولاً در اولین مرحله از آرایش استفاده می شود. این محصول باید به طور کامل جذب پوست شود تا بتواند به طور موثر از پوست محافظت کند. استفاده از فیکساتور روی ضدآفتاب می تواند از جذب کامل آن جلوگیری کند و اثربخشی آن را کاهش دهد.

علاوه بر این، فیکساتور آرایش معمولاً حاوی موادی است که می توانند با ترکیبات موجود در ضدآفتاب واکنش نشان دهند. این واکنش می تواند باعث تحریک پوست یا کاهش اثربخشی ضدآفتاب شود.

بنابراین، توصیه می شود روی ضدآفتاب فیکساتور نزنید. اگر نگران ماندگاری آرایش خود هستید، می توانید از یک ضدآفتاب با ماندگاری بالا استفاده کنید.

اما اگر اصرار دارید که روی ضدآفتاب فیکساتور بزنید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • از فیکساتور بدون عطر استفاده کنید. عطر می تواند باعث تحریک پوست شود.
  • از فیکساتور با ماندگاری بالا استفاده کنید. این کار به جلوگیری از ماسیدگی و چروک شدن آرایش کمک می کند.
  • از فیکساتور به مقدار کم استفاده کنید. استفاده زیاد از فیکساتور می تواند باعث خشک شدن پوست شود.
پودر فیکس خوب

باکیفیت بودن این محصول تا حد زیادی به کیفیت ذرات آن ارتباط پیدا می کند. هرقدر ذرات فیکساتور ریزتر به نظر برسد.

پودر فیکس مربوطه باکیفیت تر جلوه می کند زیرا به خوبی بر روی آرایش قرار می گیرد و با آن همپوشانی پیدا می کند.

موادی نظیر سیلیکا و زینک معمولا در پودرهای فیکس به کار نمی رود، به این خاطر که این مواد می توانند ظاهر پوست شما را در نگاه دیگران مصنوعی نشان دهند.

در ادامه باید اشاره کرد که پودر فیکسی مناسب تر است که سر آن نمکدانی باشد،تا ما در موعد مقرر بتوانیم مقداری از آن را استفاده کنیم.اما اگر پودر فیکس به شکل نمکدانی در دسترس نباشد این احتمال وجود دارد که محیط را کثیف کند.

به همراه پودر فیکس بهتر است که ما از یک بیوتی بلندر یا براش استفاده کنیم.زیرا باید برای پاک کردن از براش نرم و همچنین پر مو بهره ببریم.

بهتر است فیکساتور دارای بافت سبک و بی ‌رنگی باشد که باعث شود  بافت و رنگ آرایش شما تغییری نکند و باید این محصولات برای همه شرایط آب و هوایی مناسب باشد.

درنتیجه وجود محصولات با کیفیت و مناسبی مانند پودرها و اسپری‌ها می‌توانند به ماندگاری بیشتری آرایش و پوشاندن نقص و عیب‌های صورت کمک کنند.

نتیجه‌گیری

پودرهای فیکس‌ در مرحله آخر آرایش و یا گریم مورد استفاده قرار می‌گیرند و منجر به تثبیت آرایش و عدم تعریق خواهند شد. پودر فیکس باید به آرامی بر روی پوست و درواقع روی آرایش اعمال شود. برای آنکه بتوانید آرایش خود را برای مدت زمان طولانی ثابت حفظ کنید، استفاده از پودر فیکساتور باکیفیت گزینه‌ای بسیار مناسب است.