پرایمرها یا همان بیس‌های آرایشی یکی از محصولات آرایشی ضروری و مورد نیاز خانم ها هستند که نقش موثری در دستیابی به چهره ای با جلوه ای یکدست و بی عیب و نقص ایفا می کنند. به عبارت دیگر با توجه به آنکه نخستین گام برای آرایش استفاده از زیرسازهای آرایشی است، پرایمرها علاوه بر افزایش ماندگاری آرایش، تاثیرات مخرب مواد آرایشی را نیز از بین می برند. 

پرایمر صورت، یکی از ضروری‌ترین محصولات آرایشی برای خانم‌هایی است که به دنبال داشتن آرایشی یکنواخت و بی‌عیب و نقص هستند. این محصول علاوه بر ایجاد آرایش، نقشی اساسی در مراقبت از پوست دارد.صورت شما می‌تواند شبیه به یک تابلوی هنری زیبا باشد و استفاده از پرایمرقبل از آرایش و کانتورینگ، واقعاً تفاوتی در ظاهر شما ایجاد می‌کند. پرایمر، یک محصول چندمنظوره است که عیوب ظاهر آرایش را بهبود می‌بخشد و در عین حال از پوست شما مراقبت می‌کند.

با ترکیب محصولات آرایشی و مراقبتی، شما می‌توانید ظاهری هماهنگ، شفاف و بدون عیب و نقص برای صورت خود ایجاد کنید.استفاده از پرایمر، پوست شما را تازه و درخشان می‌کند و همچنین به عنوان پایه‌ای برای آرایش عمل می‌کند تا محصولات آرایشی بهتر بر روی پوست شما بچسبند و ماندگاری بیشتری داشته باشند.

فهرست مطالب

همانطور که گفتیم پرایمرها یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی هستند که در اولین مرحله از شروع آرایش و میکاپ به کار می روند. پرایمر به معنی زیرساز می باشد و در واقع با زیرسازی و فراهم کردن زمینه مناسب به شما کمک می کند تا میکاپ بهتر و زیباتری داشته باشید. پرایمر ها با توجه به نوع کاربرد، منطقه مورد استفاده، نوع پوست و … به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند. هدف ما در این مقاله آن است که با پرایمرها و انواع مختلف آن و کاربرد هر یک بیشتر آشنا شوید. این گونه می توانید به راحتی پرایمر مناسب خود را انتخاب کنید.

کاربرد پرایمر

پرایمر به عنوان لایه زیرین آرایش، برای ما کمک می‌کند تا آرایش ما را ثابت نگه دارد و بافت یکنواختی داشته باشد.پرایمرها علاوه بر ایجاد پایه آرایش و آماده کردن پوست برای آرایش، ویژگی‌های متعددی دارند که نقش مراقبتی نیز دارند.حتی استفاده از برخی پرایمرها به تنهایی می‌تواند به پوست صورت ظاهری جذاب‌تر و یکنواخت‌تر ببخشد. این ویژگی به خصوص برای افرادی که تمایلی به استفاده از آرایش‌های سنگین ندارند و فقط به داشتن پوستی شفاف و یکنواخت علاقه دارند، مناسب است.پرایمر می‌تواند در تقویت بخش‌های مختلف روتین زیبایی و مراقبت از پوست شما از جمله چشم‌ها، صورت، مژه‌ها، لب‌ها و ناخن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

پرایمر صورت می‌تواند برای صاف کردن منافذ پوست، ایجاد پایه‌ای برای آرایش بلندمدت، مدیریت پوست چرب یا کنترل براقیت بیش از حد استفاده شود.حتی اگر پوست شما خشک، چرب، کدر، مبتلا به آکنه و … باشد، پرایمری مناسب برای شما وجود دارد.این محصولات آرایشی قابلیت نرمی و صافی پوست را بهبود می‌بخشند و پوست را آماده آرایش می‌کنند. علاوه بر این، پرایمرها می‌توانند خواص مرطوب‌کننده، صاف‌کننده و روشن‌کننده پوست داشته باشند.

بسته به نوع و برند پرایمری که استفاده می‌کنید، می‌توانید از خواص مراقبتی آن بهره‌برداری کنید. برخی پرایمرها ضمن ایجاد پایه برای آرایش، ترمیم کننده و آبرسان برای پوست می‌باشند. همچنین، پرایمرها می‌توانند از مشکلات پوستی مانند چروک‌ها، منافذ باز و نقاط تیره روی پوست کمک کنند.پرایمرها همچنین می‌توانند اثرات مات‌کننده داشته باشند و درخشش زیاد پوست را کاهش دهند. این ویژگی برای افرادی که پوست چرب یا متمایل به درخشندگی زیاد هستند، بسیار مفید است.

انواع پرایمر بر اساس نوع عملکرد و رنگ آن

همانطور که می دانید هر قسمت از صورت برای آرایش به زیرساز آرایشی خاص خود نیاز دارد.پرایمر صورت یکی از رایج ترین و پرطرفدار ترین زیرسازهای آرایشی می باشد. این پرایمر ها با پوشاندن تمامی مشکلات ظاهری پوست از جمله لک، قرمزی، چروک و … پوستی صاف و یکدست به ارمغان می آورد. برخی از پرایمرهای صورت خواص درمانی، مغذی، رطوبت رسانی و …. نیز دارند.این پرایمرهای صورت نیز انواع متفاوتی دارند که هر فرد با توجه به نوع مشکل پوست خود می تواند انتخاب نماید. انواع مختلف پرایمرهای صورت از نظر نوع عملکرد و رنگی بودن را در ادامه توضیح می دهیم.

پرایمر صورتی

پرایمرهای صورتی، علائم خستگی پوست کاهش می دهند و به پوست ظاهری شاداب و درخشان می بخشند. از اینرو توصیه می شود تا افراد با پوست های مختلف برای داشتن پوستی با ظاهر درخشان از این رنگ پرایمر استفاده نمایند.

پرایمر نارنجی

اگر دارای پوستی تیره و کدر هستید، استفاده از این پرایمر به از بین بردن لک های تیره پوستی شما کمک می کند.

پرایمر سبز

این پرایمرها با خنثی و برطرف نمودن قرمزی های ناشی اثر جای جوش، پوست را برای آرایش آماده می سازند

پرایمر بنفش

اگر دارای پوستی رنگ پریده و سبزه هستید، این پرایمرها به خنثی نمودن رنگ پریدگی و دستیابی به پوستی درخشان تر کمک می کنند.

پرایمر زرد

پرایمرهای زرد رنگ، سیاهی های پوست را می پوشانند و با خاصیت روشن کنندگی خود پوست را زیبا و مهیای آرایشی زیبا و جذاب می نماید.

پرایمر درخشان کننده

این پرایمرها باعث درخشان نمودن و رطوبت رسانی پوست می‌شوند. از اینرو خطوط سطحی پوست را پوشش می دهند و به شادابی آن کمک بسزایی می کنند.

پرایمر مات کننده

این نوع پرایمرها بهترین گزینه برای پوست چرب است. به پوست کمک می‌کنند تا چربی را کنترل کند، درخشش غیرمطلوب را کاهش دهد و پوست را مات کند.

نحوه صحیح استفاده از پرایمر

اگر می خواهید پرایمر بیشترین مزایای خود را روی پوست شما داشته و پایه خوبی برای آرایش شما باشد حتما چند نکته را رعایت کنید.

  1. روی پوست تمیز صورت، کمی مرطوب کننده و یا ضد آفتاب طبق روتین روزانه خود بزنید.
  2. مقداری از پرایمر را با استفاده از براش مخصوص پرایمر بردارید و روی پوست بگذارید.
  3. لایه پرایمر روی صورت باید نازک باشد تا به سرعت جذب پوست شود و پوست را برای آرایش صاف و آماده کند.
  4. با حرکات سریع و ملایم روی پوست ضربه بزنید تا پرایمر کاملا با پوست ترکیب شود و آن را پوشش دهد.
  5. اگر قصد استفاده از سایه چشم یا هرگونه آرایش چشم را دارید روی پلک های خود نیز از پرایمر مخصوص چشم استفاده کنید.
  6. بعد از انجام این مراحل برای انجام بقیه آرایش و استفاده از کرم پودر و … آماده هستید

انواع پرایمر آرایشی بر اساس جنس و نوع پوست

انتخاب پرایمر بر اساس نوع و جنس پوست به شما کمک می کند تا مشکلات پوست خود را خنثی کرده و پوستی نرمال داشته باشید. پرایمرهای آرایشی بر اساس نوع پوست به پرایمرهای مخصوص پوست خشک، پوست چرب و مستعد جوش، پوست نرمال و پوست حساس دسته بندی می شوند. انتخاب پرایمر بر اساس نوع پوست یکی از بهترین روش های انتخاب پرایمرهای آرایشی است.

  • پرایمر مخصوص پوست خشک:برای پوست های خشک بهتر است از زیرسازهای آرایشی آبرسان و مرطوب کننده استفاده شود. پرایمرهای مخصوص پوست خشک معمولا دارای بافت کرمی بوده و حاوی ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، روغن های مغذی جوجوبا، بادام و رزهیپ می باشند. این پرایمرها به خوبی پوست های خشک را تغذیه کرده و آن را نرم می کنند. همچنین از ایجاد احساس خشکی و کشیدگی بر روی پوست پیشگیری می نمایند.
  • پرایمر مخصوص پوست چرب:پوست های چرب به شدت مستعد ایجاد جوش، آکنه، منافذ باز و براق شدن ناخواسته میکاپ هستند. بنابراین پرایمرهای مخصوص پوست های چرب معمولا فاقد چربی و ترکیبات جوش زا بوده و فرمولاسیونی سبک و بر پایه سیلیکون دارند. این پرایمر ها با داشتن BHA یا بتا هیدروکسی اسید ها مانند سالیسیلیک اسید میزان ترشح سبوم و چربی پوست را کنترل می کنند. همچنین دارای خواص ضد جوش و مات کننده می باشند. این پرایمرها منافذ باز و بزرگ را به خوبی پوشش داده و نمای پوست را مات و یکدست می کنند. پرایمرهای مناسب پوست چرب با جذب چربی اضافه پوست خصوصا در ناحیه  tزون سبب می شوند تا آرایش تا پایان روز در جای خود باقی بماند. این پرایمرها در آب و هوای گرم و شرجی بسیار ایده آل بوده و از ریختن مواد آرایشی روی صورت جلوگیری می نمایند.
  • پرایمر مخصوص پوست حساس:پرایمر پوست حساس از نوع پرایمرهای طبیعی بوده که فاقد ترکیبات مضر و حساسیت زا نظیر چربی، پارابن و … می باشند. این پرایمرها فرمولاسیون ملایم و سبکی داشته و حاوی ترکیبات رطوبت رسان و نرم کننده هستند. این پرایمرها همچنین از پوست در برابر آسیب محصولات آرایشی و غیره محافظت می کند. پرایمرهای طبیعی به جای مواد مضر شیمیایی از مواد و ترکیبات گیاهی ساخته می شوند. از این رو بهترین انتخاب برای پوست های حساس می باشند.
  • پرایمر مخصوص پوست نرمال:پوست های نرمال معمولا با انواع پرایمرها سازگار می باشند. پرایمرهای حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان که سبب درخشش طبیعی پوست می شوند، یک انتخاب ایده آل برای پوست های نرمال است.

فواید استفاده از پرایمر صورت

  1. ایجاد پایه ایده‌آل: پرایمر با ایجاد یک لایه نرم و مات بر روی پوست صورت، پایه‌ای ایده‌آل برای محصولات آرایشی فراهم می‌کند. این لایه کمک می‌کند تا فاندیشن، کانسیلر و سایر محصولات آرایشی بهتر و صاف‌تر بر روی پوست قرار بگیرند.
  2. کاهش ظاهر منافذ و چین و چروک‌ها: برخی پرایمرها دارای خاصیت مات‌کنندگی و فیلر هستند که با پر کردن منافذ و کاهش ظاهر چین و چروک‌ها، پوست را صاف و بدون عیوب بیشتری نمایش می‌دهند.
  3. طولانی‌تر کردن ماندگاری آرایش: یکی از مزایای اصلی پرایمر، افزایش ماندگاری آرایش است. با ایجاد یک لایه قوی بین پوست صورت و محصولات آرایشی، آرایش بر روی پوست صورت به مدت طولانی‌تری ثابت می‌ماند و از خوردگی و رطوبت پوست جلوگیری می‌کند.
  4. کنترل چربی و جذب سریع‌تر محصولات آرایشی: برخی از پرایمرها خاصیت جذب چربی را دارند و باعث کاهش لمس چربی پوست می‌شوند. این ویژگی کمک می‌کند تا محصولات آرایشی بهتر و سریع‌تر روی پوست جذب شوند و پوست صورت کنترل چربی بیشتری داشته باشد.
  5. حفاظت از پوست: برخی از پرایمرها حاوی مواد مغذی و مرطوب کننده هستند که باعث حفظ رطوبت طبیعی پوست می‌شوند. این محصولات می‌توانند پوست را در برابر عوامل آسیب‌رسان محیطی مانند آفتاب، آلودگی و خشکی محافظت کنند.

مهم است بدانید که اثرات و فواید پرایمر ممکن است بستگی به نوع و برند محصول داشته باشد. برای انتخاب پرایمر مناسب برای پوست خود، می‌توانید با توجه به نیازها و ویژگی‌های خود پرایمرهای مختلف را آزمایش کنید و بهترین نتیجه را برای پوست خود به دست آورید.

خرید پرایمر اصل

از آنجایی که پرایمر مستقیما روی پوست شما قرار می گیرد و اولین محصولی است که پس از محصولات مراقبتی روی پوست استفاده می شود باید حتما ویژگی هایی که در این مقاله به آن اشاره شد را داشته باشد. استفاده از پرایمرهای فیک و ارزان قیمت ممکن است باعث قرمزی، خشکی و حساسیت های پوستی شود و استفاده از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

بنابراین برای خرید پرایمر حتما به اصل بودن آن توجه کنید و از جای مطمئن خرید کنید. خوشحال می‌شویم برای خرید پرایمر صورت، فروشگاه برادری را انتخاب کنید. قیمت‌ها را مقایسه کنید و در نهایت پرایمر مناسب صورت خود را با قیمت مناسب و ضمانت اصالت کالا از گالری برادری خریداری کنید. مفتخریم برای خرید هر لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله خرید انواع پرایمر صورت به فروشگاه برادری مراجعه کنید.