سشوار یکی از لوازم مراقبتی و زیبایی مو است که با خرید مناسب‌ترین و بهترین نوع آن می‌توانید علاوه بر فرم دادن و خوش حالت کردن مو، به حفظ سلامت موهایتان نیز کمک کنید.

همه‌ی خانم‌ها دوست دارند زیبا به‌نظر برسند. موهای خوش‌حالت نه‌تنها به شما حس زیبایی و اعتمادبه‌نفس می‌دهند، بلکه باعث می‌شود دیگران هم از دیدن شما حس خوبی پیدا کنند. محصولات زیبایی زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید برای داشتن موهایی سالم و زیبا از آن‌ها استفاده کنید. پس چه چیزی بهتر از این‌که این موهای زیبا و شاداب را با خرید بهترین سشوار خوش‌حالت‌تر کنید؟

امروزه استفاده از سشوار به یکی از اصلی ترین موارد در آرایش موها تبدیل شده است که بر همین اساس می توان گفت از طرفداران بسیاری نیز برخوردار است. سشوارها ، مدل ها و طرح های بسیار متنوعی دارند که کاربران با توجه به نوع عملکردی که از دستگاه انتظار دارند و همچنین بودجه ای که برای خرید سشوار در نظر می گیرند می توانند مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. 

فهرست مطالب

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند گرانترین، کم صداترین، سبکترین و توانایی خشک کردن سریع مو‌ها مهم‌ترین ویژگی‌های یک سشوار خوب است. این ویژگی‌ها برای خرید یک سشوار خوب کافی نیست. علاوه بر این معیارها، معیار‌های دیگری نیز وجود دارد که به انتخاب بهتر شما کمک خواهد کرد.درضمن مهم است که نوع موی خود را نیز در نظر بگیرید.

وقتی نوبت به خرید سشوار می رسد، سرمایه گذاری روی مدلی با کیفیت بالا که مناسب نوع موهای شما باشد، می تواند به میزان قابل توجهی سلامت موهای شما را بهبود بخشد. سشوار مناسب شانس شما را برای ایجاد موهای شکننده و سوخته کاهش می دهد.درضمن سشوار روی رنگ مو و ماندگاری آن نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. 

یک سشوار خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • 1.قدرت بالا: قدرت سشوار یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب یک سشوار خوب است. قدرت بالا به شما کمک می‌کند تا موهای خود را سریع‌تر و راحت‌تر خشک کنید.
  • 2.سرعت‌های مختلف: سشوارهای خوب دارای چندین سرعت مختلف هستند که به شما امکان می‌دهند تا سرعت باد را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
  • 3.دمای‌های مختلف: سشوارهای خوب دارای چندین دمای مختلف هستند که به شما امکان می‌دهند تا دمای باد را متناسب با نوع موهای خود تنظیم کنید.
  • 4.فناوری تولید یون: فناوری تولید یون به شما کمک می‌کند تا از وز شدن موهای خود جلوگیری کنید.
  • 5.طول سیم بلند: طول سیم بلند به شما امکان می‌دهد تا در هنگام استفاده از سشوار آزادی عمل بیشتری داشته باشید.
  • 6.سبک بودن سشوار
  • 7.لوازم جانبی متنوع: لوازم جانبی متنوع به شما کمک می‌کنند تا حالت‌های مختلف مو را ایجاد کنید.

در ادامه به بررسی هر یک از این ویژگی‌ها به طور مفصل می‌پردازیم.

قدرت سشوار

قدرت سشوار با واحد وات اندازه‌گیری می‌شود. هرچه قدرت سشوار بیشتر باشد، می‌تواند باد گرم‌تری تولید کند. باد گرم‌تر می‌تواند موها را سریع‌تر خشک کند و حالت‌دهی موها را آسان‌تر کند.

قدرت سشوار معمولاً بین 1000 تا 3000 وات است. سشوارهای خانگی معمولاً دارای قدرت بین 1000 تا 2000 وات هستند. سشوارهای حرفه‌ای معمولاً دارای قدرت بالاتری هستند، تا 3000 وات یا بیشتر.

 سشوار های خانگی دارای موتور سبک یا اصطلاحا موتور DC هستند و سشوار های حرفه‌ای که به کار آرایشگاه‌ها می‌آید دارای موتور سنگین یا موتور AC هستند.

در هنگام خرید سشوار، باید به قدرت آن توجه کنید. اگر موهای ضخیم دارید، به یک سشوار با قدرت بالا نیاز دارید. اگر موهای نازک دارید، می‌توانید از یک سشوار با قدرت متوسط استفاده کنید.

سشوار 1

توجه: بیش از ۸۰% انرژی مصرفی در سشوار‌ها در ناحیه المنت است موتور مقدار انرژی بسیار کمتری مصرف خواهد کرد.

سرعت سشوار

سرعت سشوار یکی از ویژگی‌های مهم آن است که می‌تواند بر نحوه خشک شدن موها و حالت‌دهی موها تأثیر بگذارد. سرعت بالا برای خشک کردن سریع موها مناسب است، در حالی که سرعت پایین برای حالت‌دهی موها مناسب است.

سشوارها معمولاً دارای چندین سرعت مختلف هستند که می‌توانید با توجه به نیاز خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر موهای ضخیم دارید، می‌توانید از سرعت بالا برای خشک کردن سریع موها استفاده کنید. اگر موهای نازک دارید، می‌توانید از سرعت پایین برای حالت‌دهی موها استفاده کنید.

با تنظیم سرعت سشوار می‌توانید از آن به طور مؤثرتری استفاده کنید و از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری کنید.

سشوار 6

دمای سشوار

سشوارهای خوب دارای چندین دمای مختلف هستند که به شما امکان می‌دهند تا دمای باد را متناسب با نوع موهای خود تنظیم کنید. دمای بالا برای موهای ضخیم و دمای پایین برای موهای نازک مناسب است.

یک سشوار خوب علاوه بر ویژگی‌هایی که دارد می‌بایست دارای دکمه تنظیم حرارت و یا باد سرد به صورت جداگانه باشد. از مزایای دارا بودن دکمه تنظیم حرارت، حالت دادن موی داغ به نحو دلخواه با کاهش دماست.

در هنگام استفاده از سشوار، باید از فاصله مناسب بین سشوار و موهای خود استفاده کنید. فاصله مناسب بین سشوار و موها حدود 15 سانتی‌متر است. این فاصله به شما کمک می‌کند تا از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری کنید و دوام رنگ موی موهای رنگ شده نیز بیشتر خواهد شد.

همچنین، بهتر است از سشوار به مدت طولانی استفاده نکنید. استفاده طولانی‌مدت از سشوار می‌تواند به موهای شما آسیب برساند.

فناوری تولید یون

فناوری تولید یون به شما کمک می‌کند تا از وز شدن موهای خود جلوگیری کنید. یون‌ها با خنثی کردن بار الکتریکی موها، از به هم چسبیدن آنها جلوگیری می‌کنند.

انواع سشوار بر اساس فناوری تولید به شرح زیر است:

  • سشوارهای المنتی: این نوع سشوارها از یک المنت گرمایی برای تولید گرما استفاده می‌کنند. المنت معمولاً از جنس فلزاتی مانند نیکل، کروم یا تیتانیوم ساخته می‌شود. سشوارهای المنتی معمولاً ارزان‌تر از سایر انواع سشوار هستند، اما ممکن است به موهای شما آسیب برسانند.

  • سشوارهای سرامیکی: این نوع سشوارها از المنت‌های سرامیکی برای تولید گرما استفاده می‌کنند. سرامیک یک ماده رسانای گرما است که می‌تواند گرما را به طور یکنواخت توزیع کند. سشوارهای سرامیکی معمولاً از آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کنند.

  • سشوارهای تورمالین: این نوع سشوارها از المنت‌های تورمالین برای تولید گرما استفاده می‌کنند. تورمالین یک سنگ نیمه‌قیمتی است که یون‌های منفی تولید می‌کند. یون‌های منفی با خنثی کردن بار الکتریکی موها، از وز شدن موها جلوگیری می‌کنند.

  • سشوارهای تیانیومی: این نوع سشوارها از المنت‌های تیانیومی برای تولید گرما استفاده می‌کنند. تیانیوم یک فلز سبک و رسانای گرما است که می‌تواند گرما را به سرعت و به طور یکنواخت توزیع کند. سشوارهای تیانیومی معمولاً از آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کنند و همچنین می‌توانند موها را درخشان‌تر کنند.

  • سشوارهای یونی: این نوع سشوارها از فناوری تولید یون برای خنثی کردن بار الکتریکی موها استفاده می‌کنند. یون‌های منفی با خنثی کردن بار الکتریکی موها، از وز شدن موها جلوگیری می‌کنند. سشوارهای یونی معمولاً از آسیب دیدن موها جلوگیری می‌کنند و همچنین می‌توانند موها را نرم‌تر و درخشان‌تر کنند.

در هنگام خرید سشوار، باید به فناوری تولید آن توجه کنید. اگر موهای شما نازک یا آسیب‌دیده است، بهتر است از سشوارهایی استفاده کنید که از فناوری‌هایی مانند سرامیک، تورمالین یا تیانیوم استفاده می‌کنند. این فناوری‌ها می‌توانند از آسیب دیدن موهای شما جلوگیری کنند. همچنین، اگر می‌خواهید از وز شدن موهای خود جلوگیری کنید، بهتر است از سشوارهایی استفاده کنید که از فناوری تولید یون استفاده می‌کنند.

 المنت‌ها در برابر ضربه بسیار حساس هستند و با افتادن سشوار بر روی زمین ممکن است بشکنند. جنس المنت بیشتر سشوار‌ها از جنس نیکل است، اما تعداد کمی از سشوار‌ها دارای المنت سرامیکی هستند.

طول سیم سشوار

طول سیم سشوار معمولاً بین 1.5 تا 2.5 متر است. طول سیم بلند به شما امکان می‌دهد تا در هنگام استفاده از سشوار آزادی عمل بیشتری داشته باشید.بدون اینکه نگران آسیب دیدن سیم سشوار یا ایجاد خطر باشید.

با این حال، طول سیم زیاد نیز می‌تواند مضر باشد. اگر سیم سشوار خیلی بلند باشد، ممکن است پیچ خورده و آسیب ببیند. همچنین، اگر سیم سشوار خیلی بلند باشد، ممکن است با وسایل دیگر در اتاق برخورد کند و باعث ایجاد خطر شود.

 در هنگام خرید سشوار، باید به طول سیم آن توجه کنید. اگر موهای بلندی دارید، یا اگر می‌خواهید از سشوار در فاصله دورتری از پریز برق استفاده کنید، بهتر است از سشواری با طول سیم بلند استفاده کنید.

سشوار 2

سبک بودن سشوار

سبک بودن سشوار یک ویژگی مهم است که می‌تواند استفاده از آن را راحت‌تر کند. سشوارهای سبک‌تر را می‌توان به راحتی با یک دست بلند کرد و کنترل کرد. این امر به ویژه برای افرادی که موهای بلندی دارند یا به مدت طولانی از سشوار استفاده می‌کنند، مهم است.به هرحال نگه داشتن یک سشوار سنگین در بالای سر برای مدت زمان طولانی در زاویه‌های مختلف بسیار خسته کننده به نظر می‌رسد.

سشوارهای سبک‌تر معمولاً از موادی مانند پلاستیک یا سرامیک ساخته می‌شوند. این مواد سبک‌تر از فلزاتی مانند استیل یا آلومینیوم هستند. همچنین، سشوارهای سبک‌تر معمولاً دارای موتورهای کوچک‌تری هستند که وزن کلی سشوار را کاهش می‌دهند.

در هنگام خرید سشوار، باید به وزن آن توجه کنید. اگر می‌خواهید از سشوار به راحتی استفاده کنید، بهتر است از سشواری با وزن سبک استفاده کنید.

در اینجا چند نکته برای انتخاب سشوار سبک‌تر آورده شده است:

  • به دنبال سشوارهایی باشید که از مواد سبک‌تر مانند پلاستیک یا سرامیک ساخته شده‌اند.
  • به دنبال سشوارهایی باشید که دارای موتورهای کوچک‌تری هستند.
  • به دنبال سشوارهایی باشید که دارای لوازم جانبی کمتری هستند. لوازم جانبی اضافی می‌توانند وزن سشوار را افزایش دهند.

اگر موهای بلندی دارید یا به مدت طولانی از سشوار استفاده می‌کنید، سبک بودن سشوار یک ویژگی مهم است که باید در نظر بگیرید.

لوازم جانبی سشوار

لوازم جانبی سشوار می‌توانند کاربردهای سشوار را گسترش دهند و به شما کمک کنند تا موهای خود را به روش‌های مختلفی حالت دهید. برخی از لوازم جانبی رایج سشوار عبارتند از:

  • سری پخش‌کننده: این سری برای خشک کردن یکنواخت موها استفاده می‌شود.
  • سری متمرکزکننده: این سری برای حالت‌دهی موها استفاده می‌شود.
  • سری حجم‌دهنده: این سری برای ایجاد حجم در موها استفاده می‌شود.
  • سری برسی: این سری برای حالت‌دهی موها با استفاده از برس استفاده می‌شود.
  • سری دیفیوزر(دیسپانسر): این سری برای حالت‌دهی موهای فر یا مجعد استفاده می‌شود.
  • سری ماساژور:سری ماساژور دارای سر گرد و توخالی است که به کاهش موخوره و ایجاد حالت موجی در موهای صاف کمک می‌کند. این سری برای خشک کردن و حالت دادن به موهای صاف استفاده می‌شود.

در هنگام خرید سشوار، باید به لوازم جانبی آن نیز توجه کنید. اگر می‌خواهید از سشوار برای حالت‌دهی موهای خود استفاده کنید، بهتر است سشواری را انتخاب کنید که دارای لوازم جانبی متنوعی باشد.

موقع خرید یک سشوار حواستان باشد دستگاهتان حداقل یک دیسپانسر یا سری متمرکز کننده داشته باشد. سری دیگر سشوار ها ، سری برس مانند ماساژ مو است که تجربه لذت بخشی را به همراه دارد. حلقه آویز و طول بیشتر سیم برق دستگاه هم نکات مثبت در انتخابش هستند.

با انتخاب لوازم جانبی مناسب می‌توانید از سشوار خود به طور مؤثرتری استفاده کنید و از آسیب دیدن موهای خود جلوگیری کنید.

سشوار 7

در هنگام خرید سشوار، باید به نیازهای خود توجه کنید. اگر موهای ضخیم دارید، به یک سشوار با قدرت بالا نیاز دارید. اگر موهای شما نازک یا آسیب‌دیده است، باید از یک سشوار با قدرت متوسط استفاده کنید. اگر می‌خواهید از فناوری تولید یون استفاده کنید، باید این ویژگی را در هنگام خرید سشوار در نظر بگیرید. همچنین، اگر می‌خواهید از لوازم جانبی مختلف استفاده کنید، باید سشواری را انتخاب کنید که دارای لوازم جانبی متنوع باشد. بنابراین اگر قصد خرید یک سشوار خوب و با کیفیت را دارید،پیشنهاد ما به شما سشوار حرفه ای پروویو هست.

سشوار حرفه ای پروویو مدل PW-3104

نوع مصرف: حرفه ای ،نوع موتور: AC ،باد سرد: بله ،حلقه آویختن: بله

سخن آخر

سشوار یکی از ملزوم ترین ابزارها برای یک فرم دهی بی عیب و نقص موها به حساب می آید که در مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود می باشد و مخاطبان می توانند با توجه به کارایی که از دستگاه انتظار دارند مدل مورد نظر خود را انتخاب کنند. گالری برادری با فراهم نمودن بستری امن و قرار دادن مجموعه ای از بهترین مارک سشوار روز دنیا و البته با ضمانت کالاهای خود موجب شده تا مخاطبان بتوانند در صورت تمایل هر آنچه را که می خواهند انتخاب کنند و یک خرید به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.