رایحه‌های مناسب فصل زمستان معمولاً رایحه‌های گرم و سنگین هستند که با حال و هوای سرد و برفی این فصل مطابقت دارند. این رایحه‌ها می‌توانند حس گرما و آرامش را به شما منتقل کنند و به شما کمک کنند تا از سرمای زمستان لذت ببرید.

در این عطرها معمولا از رایحه ادویه‌های گرم مانند دارچین، چوب، کهربا و چرم استفاده می‌شود که همه حس و حال گرمی و دنجی یک کلبه در زمستان را تداعی می‌کنند.

فهرست مطالب

برخی از افراد ترجیح می‌دهند که همواره از یک عطر ثابت استفاده کنند؛ اما بسیاری هم تمایل دارند که در هر فصلی از عطر مناسب همان فصل استفاده کنند. با فرارسیدن فصل‌‌های پاییز و زمستان، مغازه‌های عطرفروشی پر می‌شود از مشتریانی که برای خرید عطر مناسب فصل سرد به آنجا مراجعه کرده‌اند. برای انتخاب یک عطر مناسب و خوشبو برای فصل‌های سرد سال بهتر است قبل از خرید با ویژگی‌های این نوع عطر آشنا شوید‌‌.

عطر رایحه زمستان

رایحه گرم زمستان

دقت کنید عطرهایی که به صورت فصلی قرار است از آنها استفاده کنید برای مثال عطر مناسب فصل سرد بهتر است ظرفیت پایین داشته باشد.

5 ویژگی‌ عطر و رایحه مناسب زمستان

معمولا عطرهایی که در فصل تابستان استفاده می‌شوند، برای فصل زمستان مناسب نخواهند بود. زیرا تولیدکنندگان در هنگام تولید عطر و ادکلن در آزمایشگاه‌ها، باتوجه‌به زمان استفاده از ادکلن، نت‌های آغازی، میانی و پایانی آن را به‌طور مناسب و دقیق مشخص و اندازه‌گیری می‌کنند.

در ادامه چند ویژگی‌ عطرهای مناسب زمستان را برایتان آورده‌ایم.

رایحه‌های گرم، سنگین و آرامش‌بخش

همه افراد با آغاز فصل زمستان سراغ لبا‌س‌های گرم مانند کلاه، پالتو و دستکش و… می‌روند. درست مانند لباس‌مان در این فصل به عطرهایی نیاز داریم که حس گرما و راحتی را در ما ایجاد کند.

بنابراین، یک عطر گرم‌ونرم که مثل پیله‌ای شما را در برمی‌گیرد و از شما در برابر سرما محافظت می‌کند باید تهیه کنید. به‌عبارت‌دیگر برعکس تابستان که فصل رایحه‌های سبک و زودگذر است، عطرهای مناسب زمستان باید سنگین و باابهت باشند.

ازآنجایی‌که در این فصل، پوست خیلی خشک می‌شود؛ عطرها نیز ماندگاری کمتری دارند. اما عطرهای مناسب زمستان دوام بیشتری دارند.

عطر گرم 1

رایحه چوبی

مثلاً ترنج، نعناع هندی، چوب سدر، چوب صندل، خزه بلوط در این طبقه‌بندی قرار می‌گیرند. البته ترکیب این رایحه با مرکبات هم می‌تواند مسحورکننده باشد.

همان‌طور که در بالا ذکر کردیم، در این فصل باید از عطرهای گرم استفاده کنیم؛ اما رایحه‌های چوبی و خاکی نیز برای روزهای سرد سال طرفداران زیادی دارد. این عطرها با بوی سنگین و غنی که دارند، شما را به یاد درختان کاج و چوب‌های در حال سوختن می‌اندازند. انگار که در کلبه‌ای چوبی و کنار شومینه، سوختن هیزم‌ها را نگاه می‌کنید.

چوب عطر

ترکیب رایحه سبز و چوبی

کارشناسان دنیای عطر معتقدند که عطرهایی که نت‌های سبز را با نت‌های چوبی ترکیب کرده‌اند، برای روزهای سرد فوق ‌العاده هستند. رایحه چمن‌های تازه کوتاه ‌شده، برگ‌های سبز درختان و حتی چای سبز در این طبقه قرار دارند. در واقع، این نت‌ها می‌توانند حس شادابی و تازگی به شما ببخشد.

عطر درخت

عطرهایی با رایحه خوردنی‌ها

فصل زمستان با هوای سرد و یک‌دنیا طعم‌دهنده شیرین مانند کیک کریسمس شناخته شده است. حتی ممکن است برای شما نشستن کنار شومینه و نوشیدن یک چای را یادآوری کند. پس چه چیزی بهتر از انتخاب عطری که رایحه آن، دسرهای خوشمزه را برایتان تداعی می‌کند؟

عطرهای با رایحه خوردنی، در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند. تمام آنهایی که یادآور خوراکی‌های هیجان‌انگیزی مانند شکلات، کارامل، آب‌نبات، پشمک و حتی عسل هستند.

رایحه گرم ادویه‌جات

حتماً نام رایحه‌های شرقی را شنیده‌اید. این بوها که عمدتاً از ادویه‌جات الهام گرفته‌اند، جزو عطرهای مناسب زمستان به شمار می‌روند؛ زیرا قوی‌ترین رایحه‌ها را از خود منتشر می‌کنند.

کمی به ادویه‌های زمستانی موردعلاقه خود فکر کنید. به‌غیراز دارچین، هل و وانیل چه عطرهای دیگری به ذهنتان می‌رسند؟ اجازه دهید کمی، کمکتان کنیم:

نعناع هندی، عود، خزه بلوط، دانه تونکا، کهربا، مشک، کُندر، گیاه مُر و فلفل صورتی. شما می‌توانید برای تهیه عطرهای مناسب زمستان عطری را تهیه کنید که دارای این رایحه‌ها باشد و شما را با گرمای این ادویه‌ها در یک زمستان سرد گرما ببخشد.

نمونه عطر و رایحه مناسب زمستان

در اینجا چند نام عطر و رایحه مناسب زمستان آورده شده است:

1.رایحه‌های چوبی:

  • آکوا دی جیو پروفومو: این عطر با رایحه‌های چوب سدر، مشک و مریم گلی، حس گرما و آرامش را به شما منتقل می‌کند.
  • دیور هوم: این عطر با رایحه‌های چوب صندل، نعناع هندی و خس خس، حس گرما و مردانگی را به شما منتقل می‌کند.
  • بولگاری مان ان بلک: این عطر با رایحه‌های چوب سدر، چرم و سرو، حس گرما و ظرافت را به شما منتقل می‌کند.

2.رایحه‌های ادویه‌ای:

  • عطر تام فورد نویر: این عطر با رایحه‌های فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل، حس گرما و نشاط را به شما منتقل می‌کند.
  • عطر بولگاری مان این بلک ادیشن: این عطر با رایحه‌های دارچین، هل و چوب سدر، حس گرما و مردانگی را به شما منتقل می‌کند.
  • عطر دیور ساواج: این عطر با رایحه‌های فلفل سیاه، نعناع هندی و چوب صندل، حس گرما و ظرافت را به شما منتقل می‌کند.

3.رایحه‌های میوه‌ای:

  • عطر کلوین کلین اترنیتی کلکتور ادیشن: این عطر با رایحه‌های سیب، پرتقال و نارنگی، حس طراوت و نشاط را به شما منتقل می‌کند.
  • عطر لالیک انکر نورود: این عطر با رایحه‌های سیب، نارنگی و چوب سدر، حس طراوت و مردانگی را به شما منتقل می‌کند.
  • عطر دیور ادکلن: این عطر با رایحه‌های سیب، گلابی و مشک، حس طراوت و ظرافت را به شما منتقل می‌کند.
نمونه عطر زمستان

البته، این تنها چند نمونه از عطر و رایحه‌های مناسب زمستان هستند. با توجه به سلیقه شخصی خود، می‌توانید از عطر و رایحه‌های دیگری نیز استفاده کنید.

سخن آخر

حس بویایی در زمستان نسبت به فصل های دیگر متفاوت است. بویایی در زمستان نسبت فصل‌های گرم کمتر می‌شود و شما نمی توانید عطرها را با همان کیفیتی که در تابستان حس کرده اید پیدا کنید ، به همین دلیل باید تفاوتی داشته باشد.

در زمستان عطر گیاهان شکوفه ها و گل ها کمتر در فضا به مشام می رسد ، در مقابل زمستان یادآور بوی چوب آتش میوه های زمستانی و چیزهایی در این دسته می باشد. در این فصل از غذاهای پر ادویه استفاده می شود و لباس های گرم پوشیده ، همه این موارد باعث می شود که ما به سمت عطرهایی گرم و خاص برویم. 

خرید عطر نیز همانند هر خرید دیگری دارای مزایا و معایبی است که با آگاهی از آن‌ها، می‌توانید انتخاب عالی داشته باشید. ادکلن کاربرد بسزایی در جامعه امروزی دارد که هر فردی برای فرار کردن از بوی تعریق بدن خود، دست به استفاده از آن می‌زند. خرید عطرهای زنانه و مردانه مختص فصول پاییز و زمستان نیز دارای پیچیدگی‌هایی است که در صورت به‌کارگیری دقت بالا، می‌توانید صاحب عطری با رایحه دلنشین شوید. برای برخورداری از عطرهای مناسب هر فصل می‌توانید از فروشگاه برادری کمک گرفته و در دورهمی‌های مختلف خوشبو باشید.