عطر و ادکلن خوب علاوه بر خوش‌بو کردن بوی بدن، به ما اعتماد به نفس و قدرت می‌دهد و حتی برخی از رایحه‌های جذاب سبب انرژی و نشاط می‌شوند. امروزه عطرها بر زندگی ما تاثیر گذارند و تقریبا جدایی‌ناپذیر محسوب می‌شوند و واقعیت این است که عطری که ما استفاده می‌‌کنیم نشان‌دهنده‌ی شخصیت و برخی خصوصیات ما می‌‌باشد.

وقتی موضوع عطر مطرح می‌‌شود ترجیحات شخصی افراد و سلایق آن‌ها نشان داده می‌‌شود. برخی افراد ، عطر و ادکلن‌های سنگین و گرم و برخی دیگر عطر و ادکلن‌های سرد و ملایم را دوست دارند. بنابراین انتخاب عطری که برای هر فرد مناسب باشد، به اندازه‌ای که فکر می‌‌کنید ساده نیست.

فهرست مقاله

خصوصیات اخلاقی، شخصیتی، اولویت ها و ارزش های هر خانمی مخصوص و منحصر به فرد است. انتخاب بهترین ادکلن زنانه نیز برای خانم ها بسیار مهم و برای هر کدام از آنها اختصاصی و متفاوت است. اگر شما هم در فکر خرید ادکلن زنانه و پیدا کردن رایحه محبوب خود باشید، با اندکی آشنایی بیشتر با عطرها و ادکلن های معروف و رعایت چند نکته، می توانید به راحتی عطر ایده آل خود را پیدا کنید.

هیچ عطری را نمی توان به عنوان بهترین ادکلن زنانه معرفی کرد. عطرها شخصیت های متفاوتی دارند. آنها در گروه های بویایی متفاوتی به بازار عرضه می شوند، طبع های مختلفی دارند و حتی بر روی پوست افراد مختلف، ممکن است رایحه های متفاوتی را آزاد کنند. علاوه بر آن، شما نمی توانید هر عطری را در موقعیت های اجتماعی مختلف استفاده کنید. همه عطرها نیز برای تمام گروه های سنی مناسب نیستند.

توجه به تمام این نکات، معرفی یک عطر تحت عنوان بهترین عطر زنانه را دشوار می سازد.در همین ابتدا حواستان باشد که قرار نیست فقط اسم عطر و برند آن را معرفی کنیم؛ بلکه می‌خواهیم فوت و فن‌هایی را برایتان برملا کنیم که چگونه برای خودتان یا عزیزانتان بهترین ادکلن زنانه را خریداری و استفاده کنید. پس با بلاگ برادری همراه باشید.

ویژگی‌های مهم عطر و ادکلن زنانه

ادکلن زنانه1

برای انتخاب بهترین عطر زنانه شما باید فاکتورهای زیادی را مدنظر داشته باشید؛ از جنس پوست بدنتان گرفته تا سن، روحیه، سبک زندگی و شناخت رایحه‌های مختلف. در واقع برای اینکه بتوانید عطر انتخابی خود را به امضای شخصیت‌تان تبدیل کنید لازم است پیش از انتخاب به موضوعاتی که در ادامه‌ی این مطلب می‌خوانید توجه کنید. ویژگی‌های بهترین ادکلن زنانه ممکن است بسته به سلیقه‌ها و نیازهای هر فرد متفاوت باشند. با این حال، برخی از ویژگی‌های کلی که می‌توانند یک ادکلن زنانه را بهترین در دسته خود تعریف کنند عبارتند از:

1.رایحه، دنیای جادویی عطرها

رایحه، بدون شک، مهم‌ترین عنصر در انتخاب عطر است. دنیای عطرها، دنیای بی‌کرانی از رایحه‌های مختلف است که هر کدام حسی را در ما برمی‌انگیزند و ما را به سفری در دنیای خاطرات، احساسات و تجربیاتمان می‌برند.

دسته‌بندی رایحه‌ها:

عطر و ادکلن زنانه دنیای گسترده‌ای دارد که انتخاب از میان آنها بسیار سخت است. اما اگر گروه‌بندی رایحه‌ها را بشناسید، خیلی راحت‌تر می‌توانید عطر موردنظر خود را پیدا و خریداری کنید. خوشبختانه عطرها به 4 رایحه‌ی کلی دسته‌بندی می‌شوند که شامل :

  • گلدار: رایحه گل‌ها، از لطیف‌ترین و زنانه‌ترین رایحه‌ها هستند. رایحه گل‌های مختلفی مانند رز، یاس، مریم گلی، زنبق و … در عطرها به کار می‌رود.
  • میوه‌ای: رایحه میوه‌ها، طراوت و شادابی را به ارمغان می‌آورند. رایحه میوه‌هایی مانند سیب، پرتقال، توت فرنگی، انگور و … در عطرها به کار می‌رود.
  • شرقی: رایحه‌های شرقی، گرم، تند و اغواکننده هستند. رایحه‌هایی مانند عود، مشک، عنبر، زعفران و … در عطرهای شرقی به کار می‌رود.
  • چوبی: رایحه چوب، حس آرامش و صلح را القا می‌کند. رایحه چوب‌های مختلفی مانند صندل، سدر، بلوط و … در عطرها به کار می‌رود.

انتخاب رایحه مناسب:

انتخاب رایحه مناسب، امری سلیقه‌ای است و به عوامل مختلفی مانند شخصیت، فصل، زمان استفاده و … بستگی دارد.

  • شخصیت: اگر شخصیتی شاد و سرزنده دارید، می‌توانید از عطرهایی با رایحه میوه‌ای یا گلدار استفاده کنید. اگر شخصیتی آرام و introverted دارید، می‌توانید از عطرهایی با رایحه شرقی یا چوبی استفاده کنید.
  • فصل: در فصل‌های گرم سال، عطرهایی با رایحه خنک و میوه‌ای مناسب‌تر هستند. در فصل‌های سرد سال، عطرهایی با رایحه گرم و شرقی مناسب‌تر هستند.
  • زمان استفاده: برای استفاده در روز، عطرهایی با رایحه ملایم و خنک مناسب‌تر هستند. برای استفاده در شب، عطرهایی با رایحه قوی و گرم مناسب‌تر هستند.

نکاتی در مورد انتخاب رایحه:

  • قبل از خرید عطر، آن را روی پوست خود امتحان کنید.
  • عطر را در طول روز امتحان کنید تا ببینید چگونه تغییر می کند.
  • به یاد داشته باشید که رایحه عطر بعد از مدتی روی پوست شما تغییر می کند.

با انتخاب رایحه مناسب، می‌توانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و در دیگران حس خوشایندی ایجاد کنید.

2.غلظت عطر و ادکلن زنانه

غلظت عطر به میزان روغن معطر موجود در آن اشاره دارد. عطرهایی که غلظت بالاتری دارند قوی تر هستند و ماندگاری بیشتری دارند. رایج ترین غلظت ها برای عطر زنانه عبارتند از:

  • پرفیوم: 20 تا 40 درصد روغن معطر
  • ادوپرفیوم: 15 تا 20 درصد روغن معطر
  • ادوتویلت: 5 تا 15 درصد روغن معطر
  • ادکلن: 2 تا 4 درصد روغن معطر

انتخاب غلظت مناسب:

انتخاب غلظت مناسب عطر به عوامل مختلفی مانند سلیقه شخصی، بودجه و کاربرد عطر بستگی دارد.

  • سلیقه شخصی: اگر به دنبال عطری قوی و ماندگار هستید، پرفیوم یا ادوپرفیوم انتخاب مناسب تری است. اگر به دنبال عطری ملایم تر هستید، ادوتویلت یا ادکلن انتخاب مناسب تری است.
  • بودجه: عطرهایی با غلظت بالاتر، قیمت بالاتری دارند.
  • کاربرد عطر: اگر می خواهید از عطر برای استفاده در طول روز استفاده کنید، ادوتویلت یا ادکلن انتخاب مناسب تری است. اگر می خواهید از عطر برای استفاده در شب استفاده کنید، پرفیوم یا ادوپرفیوم انتخاب مناسب تری است.
ادکلن زنانه

در اینجا خلاصه ای از غلظت های مختلف عطر زنانه آورده شده است:

نوع عطرغلظت روغن معطرماندگاری
پرفیوم20 تا 40 درصد8 تا 12 ساعت
ادوپرفیوم15 تا 20 درصد6 تا 8 ساعت
ادوتویلت5 تا 15 درصد3 تا 5 ساعت
ادکلن2 تا 4 درصد2 تا 3 ساعت

نکته در مورد انتخاب غلظت عطر: به یاد داشته باشید که غلظت عطر بر قیمت آن نیز تاثیر می گذارد.

3.ماندگاری عطر و ادکلن زنانه

خرید عطر زنانه اصل و اورجینال با ماندگاری بالا بهترین انتخاب برای بانوانی است که می‌خواهند در هر جمعی چون الماس بدرخشند. ادکلن‌ زنانه اصل، ترکیبی از جذابیت، جوانی و وقار ایجاد می‌کنند. ولی بهتر است بدانید که ماندگاری عطر به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • غلظت عطر: عطرهایی با غلظت بالاتر، ماندگاری بیشتری دارند.
  • نوع رایحه: رایحه های شرقی و چوبی به طور کلی ماندگاری بیشتری نسبت به رایحه های گلدار و میوه ای دارند.
  • کیفیت مواد اولیه: عطرهایی که از مواد اولیه با کیفیت تری ساخته شده اند، ماندگاری بیشتری دارند.
  • شرایط نگهداری: عطر را باید در جای خنک و تاریک نگهداری کرد.
  • نوع پوست: برای انتخاب بهترین عطر زنانه با ماندگاری بالا باید علاوه بر کیفیت عطر به جنس پوست خودتان هم توجه داشته باشید. برای اینکه ماندگاری عطر رابطه‌ی مستقیم با جنس پوست افراد دارد. هر چه پوست شما چرب‌تر باشد، ماندگاری عطر روی آن بیشتر است. اما مثلاً ماندگاری عطر و ادکلن روی پوست خشک کم است و این افراد باید از رایحه‌های قوی‌تری استفاده کنند.

به طور کلی ماندگاری هر عطری به غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن بستگی دارد. مثلاً پرفیوم‌ها با غلظتی بین 20 تا 40 درصدی از ماندگارترین و در عین حال گرانترین نوع عطرها هستند. ادوپرفیوم که غلظت 15 تا 20 درصدی دارد ماندگاری خوبی دارد اما به اندازه‌ی پرفیوم نیست. ادوتویلت و ادوکلن با غلظت‌های بین 5 تا 15 درصدی کمترین ماندگاری را دارند.

نکاتی برای افزایش ماندگاری عطر:

  • عطر را روی نقاط نبض دار بدن مانند مچ دست، گردن و پشت گوش ها بزنید.
  • قبل از زدن عطر، پوست خود را مرطوب کنید.
  • عطر را در جای خنک و تاریک نگهداری کنید.

در اینجا چند نمونه از عطرهای زنانه با ماندگاری بالا آورده شده است:

رایحه ابتدایی: نارنگی، توت سیاه.
رایحه میانی: یاسمن، مریم، شکوفه پرتقال.
رایحه پایانی: بادام سوخته، قهوه، دانه تونکا، مشک سفید، عنبر.

عوامل موثر برقیمت ادکلن زنانه

قیمت ادکلن اورجینال زنانه باتوجه به فاکتورهایی هم‌چون نوع عطر، کارخانه سازنده، حجم و غلظت آن تعیین می‌شود. از این‌رو مقدار ثابتی برای قیمت عطر زنانه اصل پیش‌بینی نشده است. شما می‌توانید در فروشگاه برادری انواع ادکلن زنانه اصل را با ضمانت اصالت کالا و در قیمت‌های متنوع تهیه کنید.

سخن آخر

در دنیای عطر و ادکلن، انتخاب بهترین عطر زنانه می‌تواند یک وظیفه مهم و چالش برانگیز باشد. با انواع و اقسام عطرهای مختلف و مارک‌های معروف، انتخاب عطری که به شما  حال و روحیه ی متمایزی بخشد، امری اساسی است. برای مشاوره و انتخاب بهترین عطر و ادکلن زنانه نسبت به خصوصیات فردی و سلیقه ی مورد نظر خود، با مشاوران ما در گالری برادری در تماس باشید تا همواره بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

 انواع عطر خنک زنانه اصل برای فصل گرما و انواع عطر زنانه با طبع گرم مخصوص فصول سرد در انواع طعم های شیرین، تند، تلخ و ملایم در گالری برادری عرضه می‌شود. شما می‌توانید عطر مورد‌نظر خود را این گالری انتخاب کنید . همچنین شما می توانید برای استعلام خرید انواع عطر مردانه مانند دیور ساوج به سایت برادری مراجعه کنید.