عطر دیور ساوج که در ایران به اشتباه آن را ساواج دیور نیز تلفظ می کنند، بی شک یکی از بهترین ساخته های کمپانی دیور برای آقایان بوده است. رایحه Sauvage Dior بسیار جذاب و دلپذیر است و هر مرد خوش سلیقه و جنتلمنی باید این عطر را امتحان کند.

با توجه به گروه بویایی، نظر منتقدین و خریداران این عطر، می‌توان عطر ساواج دیور مردانه را رایحه‌ای چهار فصل دانست که در تمام طول سال و شرایط آب و هوایی امکان بهره بردن از رایحه مطبوع آن را خواهید داشت.این عطر به رایحه ای اصیل تبدیل شده است ، رایحه ای منحصر به فرد در مردانگی .

همچنین کمپانی دیور چندین عطر زنانه فوق العاده دارد که طرفداران بسیار زیادی دارند.

دیور 2

فهرست مطالب

داستان شگفت‌انگیز دیور ساوج

داستان شگفت انگیز ساواج دیور

ادکلن دیور ساوج یک عطر مردانه تند و معطر است که در سال 2015  به دست عطر ساز چیره دست فرانسیس دماشی (Francois Demachy) طراحی شده است که یکی از بهترین شاهکار های او بوده است.

ساواج دیور با الهام از ساعات جادویی گرگ و میش در سوز بیابان طراحی شده است. رایحه ی خنکی شب همراه با بوی طبیعت از شاخصه های اصلی این عطر هستند. ساواج دیور آشکار کننده ی راز طبیعت هنگام روشنایی و جادوی بین شب و صبح است.

عطر ساواج چندین مرتبه تغییر و تحولی را به خود راه داد، یکبار در سال 2009 و بار دیگر در سال 2015، هر دوی این تغییرات با توجه به میزان تغییر رایحه های دلنشین و خوش ترکیب بودند. در آخرین تغییرات رایحه ی گیاهان تازه ای مثل برگاموت به ادکلن ساواج اضافه شد. در هر تغییری که ساواج به خود می بیند رازی نهفته است که با استفاده از آن می توانید به آن پی ببرید.

چنانچه به دنبال یک عطر مردانه تند و معطر با رایحه جذاب و ماندگار هستید، عطر دیور ساوج گزینه مناسبی برای شماست. این عطر می تواند انتخاب مناسبی برای استفاده در موقعیت های رسمی و نیمه رسمی باشد.

شما می توانید برای مشاهده سایر عطرهای دیور به صفحه عطر و رایحه گالری برادری مراجعه نمایید.

فرانسیس دیور

فرانسوا دمکی   |   Francois Demachy

فرانسوا دماشی (خالق «ساوج» و عطرساز دیور) می‌گوید: «من برای خلق ساوج تصمیم گرفتم که از مفهوم مرد به‌عنوان آغازگاه استفاده کنم. پس به روح نیرومند و تردیدناپذیر مردانگی روی آوردم. همچون تصویر مردی که از محدودیت‌های زمانه و مُدهای زمانه فراتر می‌رود».

لازم به ذکر است بدانید امروزه برند کریستین دیور “Christian Dior” به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت ال وی ام اچ “LVMH فعالیت می‌کند؛ شرکت چند ملیتی و معتبر ال وی ام اچ که دفتر مرکزی آن در شهر پاریس قرار دارد، مالک بسیاری از برندهای معتبر صنعت فشن-مُد و محصولات لوکس آرایشی-بهداشتی می‌باشد.

شیشه عطر ساواج

ترکیب رنگ سرمه و مشکی و آبی درست تداعی کننده ی ساعات طلوع خورشید و هنگامه ی گرگ و میش است. استفاده از این سه رنگ قدرت، غرور، جادوی عطر را به رخ می کشد. شیشه ای ساده و غیر مات برای ادکلن ساواج انتخاب شده است، شیشه ی عطر ساواج از قسمت های پایین دارای رنگ آبی است که به تدریج هر چه به بالا حرکت کنید این رنگ تیره تر می شود، درست همانند گرگ و میش آسمان بیابانی سرد.

طبیعت وحشی در این شیشه ی عطر گنجانده شده است، درب بطری عطر ساواج با شیارهایی دورانی ضمن حفظ یکپارچی ظاهر بطری حس لوکس بودن را نیز القا می کنند. همچنین درب بطری به رنگ سیاه بوده و با خود شیشه هارمونی رنگی بسیار جالبی را ایجاد کرده است.یکی از دیگر نکات جذاب ادکلن ساواج اصل طراحی درب بطری آن می باشد که به صورت آهنربایی می باشد و فقط در جهت های خاصی بر روی بطری قرار می گیرد.

همچنین سه خط نواری روی درب عطر وجود دارد که علاوه بر راحت باز شدن به زیبایی آن نیز کمک نموده است. اگر به شیشه‌ی این عطر دقت کنید، نام Sauvage را روی آن خواهید دید. در پایین شیشه‌ی سیاه ساواج، نشان تجاری Dior به چشم می‌خورد.توجه کنید که سال تولید هر عطر دیور ساواج متفاوت است و می تواند بویی متفاوت را به مشام شما برساند.

نت‌های رایحه ادکلن دیور ساوج، هارمونی از نت های جذاب

  • نت‌های اولیه: پس از اسپری کردن ادکلن ساواج اصل برای نخستین بار، به سرعت نت های اولیه خود را می رسانند. این نت ها را ترکیبات فلفل و ترنج تشکیل داده است. این ترکیب تند و مرکباتی سبب ایجاد احساس هیجان و نشاط در شما می شود.
  • نت‌‌های میانی: بعد از گذشت مدت زمانی نوبت به نت های میانی می رسد که از راه رسیده و جایگزین نت های اولیه شوند. نت های میانی عبارتند از شعمدانی، فلفل صورتی، لامی، اسطوخودوس، خس خس، فلفل سیچوان و نعناع هندی. این ترکیبات سبب ایجاد احساس آرامش، افزایش اعتماد به نفس و جذابیت بیشتر در شما می شود.
  • نت‌های پایانی: سرانجام بعد از گذشت مدت زمان طولانی نوبت به نت های پایانی می رسد. این نت ها شما را به استقبال رایحه سدر، آمبرکسان و لابدانیوم می برد.

رایحه ادوتویلت ساواج دیور خنک و تلخ است و ترکیبی از نت های مرکباتی، تند، چوبی و معطر است.

نت آغازی ترنج Bergamot
نت میانی فلفل سیچوان ، آنیس ستاره ای ، اسطوخودوس ، جوزهندی عطر ادکلن دیور ساواج - جوزهندی Star Anise Sichuan Pepper Lavender
نت پایانی آمبروکسان ، وانیل عطر ادکلن دیور ساواج آمبروکسان عطر ادکلن دیور ساواج - وانیل        

انواع مدل دیور ساوج

ادکلن ساواج دیور اورجینال، در 3 مدل ادوتویلت، ادوپرفیوم، پارفیوم  تولید شده است و در بازار موجود است:

  • #1دیور ساواج ادوتویلت Dior Sauvage EDT: این نسخه نسخه اصلی عطر دیور ساوج است که در سال 2015 معرفی شد. این عطر دارای غلظت 12 درصد و ماندگاری 6 تا 8 ساعت است.ادوتویلت ساواج دیور که  غلظت اسانس کمتری دارد بنابراین ، رایحه ای فرش تر (تازه تر یا سبک تر) دارد و پخش بوی بالاتری دارد ولی ماندگاری کمتری دارد.
  • #2دیور ساواج ادوپرفیوم Dior Sauvage EDP: این نسخه در سال 2017 معرفی شد. این عطر دارای غلظت 16 درصد و ماندگاری 8 تا 10 ساعت است.ادوپرفیوم ساواج دیور، رایحه ای کمی سنگین تر از ادوتویلت ساواج دیور دارد و پخش بو مانند ادوتویلت بالا است و همچنین از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است.
  • #3دیور ساواج پارفوم Dior Sauvage Parfum: این نسخه در سال 2019 معرفی شد. این عطر دارای غلظت 35 درصد و ماندگاری 12 تا 14 ساعت است.رایحه ای سنگین و جا افتاده دارد و مناسب آقایان در سنین بالای 40 سال است. این عطر از ماندگاری و پخش بوی بسیار بالایی برخوردار است.

بنابراین تمام نسخه های ساواج دیور خوب هستند و هر فرد با توجه به نیاز و سن خود میبایست عطر مناسب خود را تهیه کند.

نقاط قوت عطر دیور ساوج

حضور شخصیت جهانی بازیگری و مد و فشن (جانی دپ) در اسپانسرینگ این عطر، موجب بیشتر جهانی شدن این عطر خواهد بود.

ساواج دیور با حضور جانی دپ تعیین می کند که بازار هدفش افراد با اعتماد به نفس بالا و خوش پوش است.

رایحه تند و آرام ساواج دیور تناقض جالبی برای فرد ایجاد می کند.

رایحه این عطر ترکیبی از رایحه های تند و معطر است که حسی از مردانگی، اعتماد به نفس، و جذابیت را به همراه دارد. این عطر برای استفاده در موقعیت های رسمی و نیمه رسمی مناسب است.

نقاط قوت عطر دیور ساوج 

  • رایحه جذاب و ماندگار
  • مناسب برای استفاده در موقعیت های رسمی و نیمه رسمی
  • بطری شیک و ساده
جانی دپ دیور1

چنانچه در خرید ساواج دیور تردید دارید، می توانید با گالری برادری تماس بگیرید و از مشاوره خرید استفاده کنید.

دیور ساوج مناسب هر سن

جوانان 15 تا 30 سال ادوتویلت دیور ساوج – Sauvage Dior EDT
آقایان 25 تا 40 سال ادوپرفیوم دیور ساوج – Sauvage Dior EDP
آقایان 35 سال به بالا پارفیوم دیور ساوج – Sauvage Dior Parfum

تفاوت غلظت ادوتویلت و ادوپرفیوم و پرفیوم ساواج دیور

غلظت عطر به میزان اسانس معطر موجود در آن اشاره دارد. هرچه غلظت عطر بیشتر باشد، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

عطر دیور ساوج در سه غلظت مختلف تولیدشود:

  • ادوتویلت (Eau de Toilette): دارای غلظت 12 تا 15 درصد و ماندگاری 6 تا 8 ساعت
  • ادوپرفیوم (Eau de Parfum): دارای غلظت 15 تا 20 درصد و ماندگاری 8 تا 10 ساعت
  • پرفیوم (Parfum): دارای غلظت 20 تا 40 درصد و ماندگاری 12 تا 24 ساعت

تفاوت اصلی بین این سه غلظت در ماندگاری آنها است. ادوتویلت دارای ماندگاری کوتاه ترین و پرفیوم دارای ماندگاری طولانی ترین است.

در جدول زیر تفاوت های اصلی بین این سه غلظت آورده شده است:

ویژگیادوتویلتادوپرفیومپرفیوم
غلظت12 تا 15 درصد15 تا 20 درصد20 تا 40 درصد
ماندگاری6 تا 8 ساعت8 تا 10 ساعت12 تا 24 ساعت
قیمتمتوسطبالابالا

در انتخاب غلظت عطر باید به عوامل مختلفی مانند موقعیت استفاده، سلیقه شخصی، و بودجه خود توجه کنید. اگر به دنبال یک عطر با ماندگاری متوسط هستید، ادوتویلت گزینه مناسبی برای شماست. اگر به دنبال یک عطر با ماندگاری بیشتر هستید، ادوپرفیوم، پرفیوم گزینه های بهتری هستند.

در مورد عطر دیور ساوج، نسخه ادوتویلت محبوب ترین نسخه است. این نسخه دارای رایحه ای جذاب و ماندگار است و برای استفاده در موقعیت های رسمی و نیمه رسمی مناسب است.

راه تشخیص ادکلن Sauvage Dior اصل

امروزه خرید عطر و ادکلن اصل کار تقریبا دشواری می باشد، زیرا نمونه های تقلبی زیادی از عطرها وارد بازار شده اند که شباهت ظاهری بسیاری به عطرهای اورجینال دارند، اما تقلبی اند و کیفیت پایینی دارند. در زیر به بررسی عطر دیور ساواج و برخی از ویژگی های مهم آن می پردازیم که به شما در شناسایی ادکلن اصل از تقلبی کمک می کنند.

  1. درب بطری سوج دیور اورجینال به حالت مغناطیسی می باشد و این درب فقط در جهت های خاصی روی شیشه عطر جفت می شود.
  2. کف بطری عطر ساواج دیور مردانه عبارت Sauvage dior بصورت دایره ای حک شده است و از برچسب استفاده نشده است.
  3. عبارت CD که نماد شرکت کریستین دیور است با کیفیت بسیار بالا روی درب بطری حک شده است که این عبارت در نسخه  فیک بسیار بزرگ و بی کیفیت است درحالی که این عبارت در نسخه ی اورجینال باریک و باکیفیت و با ظرافت است.
  4. والف عطر در نسخه اورجینال ساواج بصورت دو تکه است که در بین قسمت اول و دوم یک فلز بسیار کوچک قرار دارد.
  5. لوله ی پلاستیکی انتقال دهنده ی عطر که داخل بطری قرار دارد پس از اولین اسپری محو می‌شود و به سختی قابل مشاهده است . در نسخه فیک لوله داخل بطری به راحتی دیده می شود.
  6. قیمت ادکلن ساواج اصلی در مقایسه با قیمت ادکلن ساواج تقلبی قیمت بالاتری دارد و اگر جایی دیدید که قیمت ساواج دیور پایین می باشد، حتما به اصل یا اورجینال بودن آن شک کنید.
  7. شما می توانید ادکلن ساواج اصل و تمامی عطرهای اورجینال را بااطمینان از گالری برادری خریداری نمایید.