خط چشم یک لوازم آرایشی است که برای ایجاد خطی در امتداد مژه های بالایی و پایینی استفاده می شود. می توان از آن برای تعریف چشم ها، ایجاد ظاهری چشمگیرتر یا به سادگی برای افزودن کمی جذابیت استفاده کرد. خط چشم در انواع مختلفی وجود دارد. در آرایش چشم‌ها لوازم مختلفی به کار برده می‌شود. از میان این لوازم می‌توان به سایه چشم، ریمل، خط چشم، کانسیلر و … اشاره کرد که در میان همه این لوازم آرایشی‌ها خط چشم تاثیر بی‌نظیری در زیبایی چشم‌ها دارد.

اولین بار در مصر باستان و بین‌النهرین از خط چشم سیاه استفاده کردند . ده هزار سال پیش از میلاد مسیح، مصریان و اهالی بین‌النهرین از آرایش‌های گوناگون از جمله خط چشم، نه فقط برای زیبایی بلکه برای محافظ پوست از آفتاب سوزان بیابان استفاده می‌کردند. تحقیقات نشان داده که از خط چشم برای دوری از چشم‌زخم نیز استفاده می‌کردند. در آثار هنری به جای مانده از مصر باستان دیده می‌شود که خط چشم‌ها را پررنگ و کلفت می‌کشیدند.

فهرست محتوا

چشم ها نقطه عطف چهره افراد و مرکز زیبایی صورت هستند. در واقع اولین عضوی که در چهره ، جلب توجه می کند چشم است . بر هیچ کس پوشیده نیست که خط چشم یکی از ابزارهایی است که زیبایی چشم ها را برجسته تر کرده و به رخ می کشد. ولی اگر این وسیله قدرتمند از مواد خوب ساخته نشده باشد و شما تسلط کافی برای استفاده از خط چشم نداشته باشید و نسبت به خط چشم مناسب چشمان خود بی توجه باشید، ظاهر شما را نا‌موجه و غیر زیبا خواهد کرد.

مواد تشکیل‌دهنده خط چشم

خط چشم‌ها هم مثل دیگر لوازم آرایشی فرمولاسیون مخصوص خود را دارند و ترکیبات مختلفی برای ساخت آن‌ها وجود دارد. در همین چند دهه گذشته هم از مواد سمی مانند سرب در ساخت لوازم آرایشی استفاده می‌شد اما امروزه در محصولات اورجینال و اصل ، خبری از این مواد سمی نیست. پس توصیه می‌کنیم هنگام خرید محصولات آرایشی و بهداشتی برای سلامت خودتان هم که شده حتما به سراغ برندهای معروف و معتبر بروید.در ترکیبات اولیه همه مدل‌های خط چشم موجود در بازار سه فاکتور اصلی به کار رفته است که این سه فاکتور اصلی شامل موارد زیر می‌شود:

#1ماده ورقه کننده: استفاده از این ماده در خط چشم باعث می‌شود که کشیدن خط چشم راحت شود چون یک لایه نازک و ظریف بر روی پوست جا می‌گذارد.

#2ماده غلیظ کننده: این ماده خودش از موادی مانند موم، صمغ و ژل‌های طبیعی به دست می‌آید و باعث بافت دار شدن و حجم دار شدن مایع خط چشم خواهد شد.

#3رنگدانه: این ماده همانطور که از نامش هم مشخص است وظیفه دادن رنگ را بر عهده دارد. تولید کنندگان به هنگام ساخت خط چشم، متناسب با رنگی که خواهان آن هستند از ترکیبات خاصی استفاده می‌کنند. مثلا برای رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای، اکسید‌ آهن و برای رنگ‌های روشن، دی اکسید تیتانیوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع خط چشم1

علاوه بر این مواد، ممکن است خط چشم حاوی مواد دیگری مانند:

  • ویتامین E: یک آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.
  • عصاره آلوئه ورا: مرطوب کننده و ضد التهاب است.
  • روغن جوجوبا: نرم کننده و مرطوب کننده است.

انواع خط چشم موجود در بازار

همانطور که گفتیم و می‌دانید خط چشم یکی از مهم‌ترین لوازم آرایشی چشم برای حالت دادن و زیبایی بیشتر چشم‌هاست. پس برای رسیدن به این زیبایی باید در مرحله اول با انواع خط چشم موجود در فروشگاه‌ها آشنا شوید. 

  • خط چشم مدادی: این رایج ترین نوع خط چشم است. استفاده از خط چشم مدادی آسان است و می توان از آن برای ایجاد خطوط ضخیم یا نازک استفاده کرد.
  • خط چشم مایع: خط چشم مایع خطی تمیز و دقیق ایجاد می کند. استفاده از آن ممکن است سخت تر از خط چشم مدادی باشد، اما کنترل بیشتری بر ظاهر شما به شما می دهد.
  • ژل خط چشم: خط چشم ژلی شبیه به خط چشم مایع است، اما کاربرد آن آسان تر است. همچنین بادوام تر است و احتمال محو شدن یا لکه دار شدن آن کمتر است.
  • خط چشم ماژیکی: خط چشم ماژیکی شبیه به یک خودکار است و استفاده از آن آسان است. برای ایجاد خطوط ضخیم و نازک ایده آل است.
  • خط چشم پودری: خط چشم پودری را می توان با قلم مو یا برس زاویه دار استفاده کرد. ایجاد خطوط ظریف یا ضخیم را آسان می کند.

خط چشم در رنگ های مختلف موجود است، اما رایج ترین رنگ آن مشکی است. قهوه ای، آبی و بنفش نیز رنگ های محبوب خط چشم هستند.

هنگام انتخاب خط چشم، مهم است که نوع چشم، نیازها و بودجه خود را در نظر بگیرید. اگر مبتدی هستید، خط چشم مدادی یا ماژیکی گزینه خوبی است. اگر به دنبال خط چشمی هستید که ماندگار باشد، خط چشم ژلی یا پودری را امتحان کنید.

چند نکته برای استفاده از خط چشم

همه می‌دانیم که خط چشم یکی از لوازم آرایشی است که تغییر زیادی در چهره ایجاد می‌کند، البته به شرط آن که با مدل چشم‌ها هماهنگی داشته باشد.

شاید برای شما کشیدن خط چشم ساده باشد و در یک چشم بر هم زدن بتوانید خط چشمی زیبا ترسیم کنید؛ اما برای بسیاری از خانم‌ها جز سخت‌ترین بخش آرایش چشم‌ها به شمار می‌رود،

به همین علت عده‌ای از خانم‌ها به کشیدن تتو خط چشم روی می‌آورند. 6 نکته زیر به شما در کشیدن خط چشم کمک میکند.

1**تمرکز**

سعی کنید که دقت خود را روی کاری که انجام می‌دهید بگذارید. داشتن دقت کافی و ثابت بودن دست‌ها به شدت مهم است.

2**زیرسازی**

استفاده از پرایمر قبل از خط چشم، کمک می کند تا خط چشم شما صاف تر بماند و دوام بیشتری داشته باشد.

3**خط بالا**

بهتر این است که از خط مژه بالایی خود شروع کنید و خطی نازک و زیبا و بسیار مرتب به سمت بیرون بکشید.

4**ضخامت**

در صورت تمایل می توانید خط را ضخیم تر کنید . ( البته اگر به فرم و مدل چشمتان بیاید )

5**خط پایین**

برای ایجاد خط چشم در امتداد خط مژه پایینی، از همان تکنیک استفاده کنید . (فرمی که به مدل چشم شما بیاید )

6**تمرین و تکرار**

با کمی تمرین، می توانید در استفاده از خط چشم حرفه ای شوید و از آن برای ایجاد انواع مختلف استفاده کنید.

همان‌طور که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد، هر خط چشم هم جایی و مکانی دارد. پس، اگر تمایل دارید با نگاه‌تان برای طرف مقابل قصه‌ها بگویید، خط چشم‌های مختلف را در زمان و مکان مناسبشان استفاده کنید.بنابراین خوب است که انواع مدل‌های خط چشم را بشناسید تا بتوانید برای هر مناسبت، خط چشم مخصوص آن را که به چشم‌هایتان هم می‌آید انتخاب کنید.

معرفی و شناخت 6 مدل مختلف خط چشم

بسیاری از خانم‌ها برای آرایش چشم خود از خط چشم استفاده می کنند، اما خانم‌هایی هم هستند که از خط چشم برای درشت‌تر کردن چشم‌هایشان استفاده می‌کنند. اما قبل از استفاده از خط چشم، باید بدانیم که از چه نوع خط چشم و یا چه رنگی بهتر است استفاده کنیم. مدل های مختلفی از خط چشم وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و به زیبایی بکشید ، در اینجا چند نمونه از محبوب ترین مدل ها آورده شده است:

  1. خط چشم کلاسیک: این یک خط نازک و ساده است که در امتداد خط مژه بالایی کشیده می شود. برای هر مناسبت و هر شکلی از چشم مناسب است.
  2. خط چشم گربه ای: این مدل خط چشم در گوشه بیرونی چشم به سمت بالا کشیده می شود. این می تواند به ایجاد ظاهری چشمگیر و دراماتیک کمک کند.
  3. خط چشم بالدار: این مدل شبیه به خط چشم گربه ای است، اما بال آن بلندتر و اغراق آمیزتر است. برای یک شب بیرون یا یک رویداد خاص عالی است.
  4. خط چشم عربی: این مدل خط چشم ضخیم و پررنگ است که در امتداد خط مژه بالایی و پایینی کشیده می شود. برای ایجاد ظاهری جسورانه و چشمگیر عالی است.
  5. خط چشم توخالی: این مدل خط چشم فقط در امتداد خط مژه بالایی کشیده می شود، اما در وسط خالی می ماند. این می تواند به ایجاد ظاهری ظریف و زنانه کمک کند.
  6. خط چشم رنگی: این مدل خط چشم به جای مشکی با رنگ دیگری مانند آبی، سبز ، قهوه‌ای یا بنفش کشیده می شود. می تواند راهی سرگرم کننده و جشن برای افزودن رنگ به ظاهر شما باشد.

از آنجایی که اصول کشیدن خط چشم برای هر چشمی متفاوت است ، هنگام انتخاب مدل خط چشم، مهم است که شکل چشم، نیازها و مناسبت را در نظر بگیرید. اگر مبتدی هستید، خط چشم کلاسیک یا خط چشم توخالی گزینه خوبی است. اگر به دنبال خط چشمی هستید که جسورانه تر باشد، خط چشم گربه ای، خط چشم بالدار یا خط چشم عربی را امتحان کنید. و اگر به دنبال راهی سرگرم کننده برای افزودن رنگ به ظاهر خود هستید، خط چشم رنگی را امتحان کنید.

ترفندهایی برای کشیدن خط چشم

1. جمع کردن انگشتان پا:این ترفند ممکن است عجیب به نظر برسد، اما جمع کردن انگشتان پا می تواند به ثابت نگه داشتن دستان شما و جلوگیری از لرزش آنها کمک کند.

2. استفاده از کانسیلر برای اصلاح خطا:اگر از خط چشم خود راضی نیستید، می توانید به جای پاک کردن کامل آن، از کانسیلر برای اصلاح خطاها استفاده کنید.قسمت های نامرتب را با کانسیلر بپوشانید و سپس خط چشم را دوباره بکشید.

3. کشیدن خط چشم به صورت نقطه چین:برای کشیدن خط چشم صاف و یکدست، ابتدا با یک مداد ، خط چشم را به صورت نقطه چین بکشید.سپس نقاط را به هم وصل کنید تا خط چشم کامل شود.

4. استفاده از چسب برای کشیدن خط چشم صاف:این ترفند برای افراد مبتدی مناسب است.

  • یک تکه چسب را در انتهای چشم خود بچسبانید.
  • خط چشم را از گوشه بیرونی چشم و مماس به چسب بکشید.
  • سپس خط چشم را به سمت داخل چشم ادامه دهید.

5. استفاده از قاشق برای کشیدن خط چشم دنباله دار:برای کشیدن خط چشم دنباله دار، می توانید از یک قاشق به عنوان شابلون استفاده کنید.

  • قاشق را به صورت مورب در کنار چشم خود قرار دهید.
  • خط چشم را از گوشه بیرونی چشم به سمت لبه قاشق بکشید.

6. استفاده از سایه چشم به جای خط چشم:اگر در کشیدن خط چشم با قلم مو مشکل دارید، می توانید از سایه چشم قهوه ای تیره و یک قلم موی زاویه دار استفاده کنید.

با تمرین و ممارست می توانید به راحتی خط چشم بکشید و زیبایی چشمان خود را دوچندان کنید.امیدواریم این ترفندها برای شما مفید باشد.

سخن پایانی

چشم ها یکی از حساس ترین قسمت های بدن و صورت هستند . کوچکترین بی دقتی ممکن است منجر به آسیب هایی جبران ناپذیر شود. به همین دلیل در رابطه استفاده از لوازم آرایش مرتبط با چشم باید دقت کافی را لحاظ کرده و از برندهایی که کیفیت و سلامت آنها تایید شده ، خط چشم مورد نظر خود را خریداری کنید. سه برند دو سه، آرکانسیل و استیلو پوپا از معتبر ترین شرکت های تولید کننده لوازم آرایش و خصوصا خط چشم هستند. این سه برند با تکیه بر کیفیت مطلوب و استاندارد طی سالیان متمادی مشتریان خود را حفظ کرده اند.

امروزه تنوع خط چشم در بازار بسیار بوده و انتخاب درست آن با توجه به نوع پوست و مکان استفاده، متفاوت خواهد بود. یادتان باشد، برای خرید خط چشم، از فروشگاه‌های اینترنتی یا فروشگاه‌هایی که خریدوفروش از آن می‌شود، اقدام نمایید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید خط چشم را تعویض یا پس دهید. نکته دیگری که همیشه در ارتباط با خرید خط چشم باید در نظر داشته باشید، اصالت و کیفیت مناسب آن است. کیفیت مطلوب علاوه بر این که تضمین سلامت چشمان شما، به آرایش و زیباتر شدن چشم نیز کمک می کند. چرا که بسیاری از خانم ها فارغ از صدمات خط چشم های تقلبی با استفاده از خط چشم نامرغوب به هنگام آرایش چشم اکثرا شکست می خورند.

پیشنهاد ما به شما برای زیباتر شدن چشم و حفظ سلامت آن خرید از فروشگاه و گالری برادری است. لازم است بدانید که در هنگام خرید از این فروشگاه، می توانید از اصل بودن محصول آرایشی و بهداشتی خود اطمینان داشته باشید.امیدوارم که بعد از خواندن این مقاله، با انواع خط چشم به خوبی آشنا شده باشید و بتوانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.