کرم دور چشم یک محصول مراقبت از پوست است که به طور خاص برای استفاده در ناحیه ظریف دور چشم طراحی شده است. این ناحیه از پوست، نازک تر و حساس تر از سایر قسمت های صورت است و به همین دلیل نیاز به مراقبت ویژه دارد. 

برای داشتن پوستی سفت و سالم توصیه می کنیم از کرم دور چشم استفاده کنید. با توجه به فرمولاسیون کرم های دور چشم، این کرم می تواند پوست را آبرسانی و سفت کند و به طور همزمان، مشکلات رایج پوستی را نیز درمان کند.

حتی اگر جوان هستید، کرم دور چشم می تواند برایتان سودمند باشد. هرچه زودتر توصیه می کنیم استفاده از کرم دور چشم را شروع کنید تا از آثار شگفت انگیز کرم های دور چشم بهره مند شوید.

عناوین مقاله

از آن جایی که چشم‌ها اولین و بیش‌ترین علائم پیری را با چروک‌های اطراف خود به نمایش می‌گذارند، بنابراین کرم‌های دور چشم نیز طوری طراحی شده‌اند که از این اتفاق تا حد امکان جلوگیری کنند. کرم‌های دور چشم معمولا دارای موادی بسیار فعال (مانند برخی از ویتامین‌ها و لیپیدها) هستند که می‌توانند متابولیسم سلولی را افزایش دهند و همین امر آن‌ها را به بهترین گزینه برای استفاده دور چشم تبدیل می‌کند.

حال باید این نکته را نیز بدانید که برخی از این مواد می‌توانند برای پوست سایر قسمت‌های صورت شما بسیار فعال باشند؛ خصوصا اگر پوست فردی جوان باشد. سلول‌های پوست افراد جوان، خود دارای متابولیسم بالایی هستند و استفاده از این مواد می‌تواند منجر به تحریک برخی فرایندها و در نتیجه شکستگی زودرس پوست شود.

نکته مهم دیگری که می‌تواند شما را از استفاده از کرم‌های دور چشم برای کل صورت منصرف کند این است که این کرم‌ها اصلا برای استفاده زیاد، اقتصادی نیستند. همان طور که می‌دانید کرم‌های دور چشم، معمولا بسته‌بندی‌های بسیار کوچکی دارند و البته گران‌قیمت‌تر از سایر محصولات مراقبتی پوست هستند. بنابراین بهتر است که از کرم‌های دور چشم برای پوست کل صورت استفاده نکنید.

انواع کرم دورچشم

اگر برای خرید کرم دورچشم به داروخانه ها مراجعه کنید با انواع مختلفی از آنها مواجه می شوید. شرکت های آرایشی و بهداشتی انواع کرم دورچشم را باکاربردهای مختلف به بازار ارائه کرده اند. خوب است تمامی انواع آنها را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی در خرید بهترین کرم دورچشم داشته باشید. انواع کرم دورچشم به شرح زیر است:

1- کرم دورچشم آبرسان: این نوع کرم دورچشم برای سنین زیر سی سال توصیه می شود. از ترکیبات ضد چروک قوی در آنها استفاده نشده است. بافت سبکی دارد و وظیفه اصلی آن آبرسانی و پیشگیری از ایجاد چروک اطراف چشم است.

2- کرم دورچشم ضدچروک: کرم دورچشم ضدچروک معمولا برای افراد بالای سی سال فرموله می شود که در آنها هم از ترکیبات آبرسان و هم از ترکیبات ضدچروک استفاده می شود. این نوع کرمها از دورچشم های آبرسان کمی سنگین تر هستند.

3-کرم دورچشم لیفتینگ: در کرم های ضدچروک لیفتینگ که برای افراد بالای 40 سال فرموله می شود، هم از ترکیبات ضدچروک و هم از ترکیبات لیفت کننده پوست استفاده می شود.

4-کرم دورچشم ضد تیرگی و پف: از آنجاییکه یکی از مشکلات شایع دورچشم، تیرگی و پف زیر چشم است، در برخی از ترکیبات کرم دورچشم از مواد ضدتیرگی مانند کافئین و ضد پف زیرچشم استفاده شده است. مکانیسم عمل این ترکیبات افزایش گردش خون اطراف چشم است. گردش خون مناسب، مشکلات پف و تیرگی زیر چشم را تا حدی برطرف می کند.

5-کرم دورچشم رنگی: این نوع کرم دورچشم حاوی رنگدانه هایی هستند که برای افرادی کاربرد دارند که آرایش می کنند و بر روی صورتشان از کرم پوشاننده رنگی استفاده می کنند.

6- کرم دورچشم ضدآفتاب: در این نوع کرم دورچشم از فیلترهای ضدآفتاب استفاده شده است که گزینه مناسبی برای افرادی است که از منرل بیرون می روند. این نوع کرم دورچشم فقط در طول روز کاربرد دارد.

ترکیبات رایج موجود در بهترین کرم‌های دور چشم

کرم‌های دور چشم برای رفع مشکلات رایج این ناحیه مانند پف، تیرگی، چین و چروک و خطوط ریز طراحی شده‌اند. این کرم‌ها حاوی ترکیبات مختلفی هستند که هر کدام فواید خاص خود را دارند.در اینجا برخی از ترکیبات رایج موجود در بهترین کرم‌های دور چشم آورده شده است:

مرطوب‌کننده‌ها:

  • هیالورونیک اسید: همه می دانیم که هیالورونیک اسید به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند و آن را صاف و plump می‌کند.
  • گلیسیرین: به جذب رطوبت به پوست کمک می‌کند و آن را نرم و لطیف می‌کند.
  • سرامیدها: به حفظ سد دفاعی پوست کمک می‌کنند و از آن در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند.

 

کرم دور چشم

آنتی‌اکسیدان‌ها:

  • ویتامین C: به روشن شدن پوست و کاهش تیرگی دور چشم کمک می‌کند.
  • ویتامین E: از پوست در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.
  • نیاسینامید: به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند.

مواد ضد پیری:

  • رتینول: به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند و چین و چروک و خطوط ریز را کاهش می‌دهد.
  • پپتیدها: به تحریک تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کنند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهند.
  • اسیدهای میوه‌ای: به لایه برداری ملایم پوست و روشن شدن آن کمک می‌کنند.

کافئین: به کاهش پف و تیرگی دور چشم کمک می‌کند.

عصاره‌های گیاهی:

  • عصاره خیار: به خنک شدن و آرامش پوست کمک می‌کند.
  • عصاره چای سبز: به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک می‌کند.
  • عصاره بابونه: به آرامش و تسکین پوست کمک می‌کند.

نکته:

  • قبل از استفاده از کرم دور چشم، حتماً تست پچ را انجام دهید.
  • کرم دور چشم را صبح و شب روی پوست تمیز دور چشم خود بمالید.
  • از کرم دور چشم به مقدار کم استفاده کنید.

فواید کرم دور چشم

پوست نازک دور چشم که نازک‌ترین بخش پوست صورت است در طول زندگیمان در معرض عوامل تخریب کننده‌ی بسیاری قرار می‌گیرد؛ از نور خورشید و رادیکال‌های آزاد گرفته تا استرس‌های روزمره و کاهش کلاژن بر اثر افزایش سن. اگر می‌خواهید چشمانتان با وجود این عوامل بیرونی و همچنین افزایش سن همچنان جذاب و زیبا باقی بمانند، در هر سنی که هستید باید از ناحیه‌ی دور چشمتان به خوبی محافظت کنید و کرم های دور چشم می‌توانند شما را در این مسیر یاری کنند.

 فواید استفاده از کرم دور چشم بسیارند، 3 مورد از مهم ترین آن ها عبارتند از :

  1. کاهش سیاهی و پف زیر چشم: کرم دور چشم می تواند به کاهش ظاهر سیاهی و پف زیر چشم کمک کند. این کار با افزایش گردش خون و کاهش احتباس آب در این ناحیه انجام می شود.
  2. کاهش چین و چروک و خطوط ریز: کرم دور چشم می تواند به کاهش ظاهر چین و چروک و خطوط ریز دور چشم کمک کند. این کار با آبرسانی و مرطوب کردن پوست و تحریک تولید کلاژن انجام می شود.
  3. محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی: کرم دور چشم می تواند به محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی مانند رادیکال های آزاد و اشعه UV کمک کند.

نحوه استفاده از کرم دور چشم

شما در طول روز بارها پلک می‌زنید و در معرض آفتاب قرار می‌گیرید. پس بهتر است هم صبح و هم شب از کرم‌های دور چشم استفاده کنید. در هنگام شب برای ترمیم و بازسازی و در روز هم برای مراقبت و جلوگیری از مشکلات پوستی اطراف چشم استفاده از این محصول لازم و ضروری است.اما نحوه استفاده از کرم دور چشم نیز مانند دیگر محصولات مراقبت از پوست مهم است. روش درست مصرف کرم دور چشم می تواند این اطمینان را به شما بدهد که پوست را به طور کامل محافظت می کند، پوست می تواند مزیت های کرم دور چشم را به خوبی جذب کند! 

برای استفاده از کرم دور چشم مقدار کمی از آن (در حد یک لوبیا) بین انگشتتان قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس با انگشت حلقه، کرم را به صورت نقطه نقطه بگذارید ،از خط مژه شروع کنید و به سمت بیرون کار کنید. همان قسمتی از زیر چشم که کمی گودتر است (بین چشم و استخوان گونه‌تان). سپس سعی کنید با حرکات آرام و ضربه‌ای کرم را زیر چشم بزنید تا جذب شود. بعضی از کرم های دور چشم غلتک کوچکی هم دارند که برای پخش کردن کرم عالی است.

نکته‌ای که هنگام استفاده از کرم دور چشم باید بدانید، این است که اصلا پوست را نکشید و نمالید این کار باعث شل شدن پوست اطراف چشم می‌شود. در این صورت شما نه تنها به پوست خود کمکی نکرده‌اید بلکه به آن آسیب هم رسانده‌اید.

استفاده از ماسک زیر چشم می‌تواند یک درمان تکمیلی بسیار مناسب برای درمان مشکلات پوست دور چشم باشد. به خاطر داشته باشید که ماسک دور چشم و کرم دور چشم با هم تفاوت دارند؛ ماسک زیر چشم را باید به شکل دوره‌ای استفاده کنید و بعد از دقایقی بشویید در حالی که کرم را باید هر روز استفاده کنید و اجازه بدهید جذب پوست‌تان شود.

نکات مهم دیگر در نحوه استفاده از کرم دور چشم

برای استفاده درست از کرم دور چشم و نتیجه بهتر پیشنهاد می کنیم به نکات زیر توجه نمایید:

  • دور چشم خود را به آرامی ماساژ دهید. این کار کمک می کند گردش خون بهتر شود و پُف دور چشم و تیرگی کاهش پیدا کند.
  • آرایش چشم خود را پاک نمایید. هرگز با آرایش نخوابید. بهتر است از پاک کننده های ملایم و مخصوص دور چشم مثل میسلار واتر مناسب پاک کردن آرایش چشم استفاده نمایید که برای پوست دور چشم بی خطر است.
  • عینک آفتابی بزنید. از عینکی استفاده نمایید که از چشم و پوست شما در مقابل نور ماوراء بنفش UVB و UVA محافظت می کند. این کار موجب می شود بتوانید از ایجاد چین و چروک اطراف چشم و سرطان پوست جلوگیری کنید.
  • کلاه بگذارید. برای محافظت و مراقبت بیشتر از ناحیه اطراف چشم و پوست خود بهتر است کلاه بپوشید. عرضه لبه کلاه باید به گونه ای باشد که بتواند از پوست شما محافظت کند.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم

  • صبح: استفاده از کرم دور چشم در صبح به رفع پف و تیرگی دور چشم که در طول شب ایجاد شده‌اند کمک می‌کند.
  • شب: استفاده از کرم دور چشم در شب به آبرسانی و ترمیم پوست دور چشم در طول خواب کمک می‌کند.

تعداد دفعات استفاده از کرم دور چشم:

  • دو بار در روز: به طور کلی، استفاده از کرم دور چشم دو بار در روز، صبح و شب، توصیه می‌شود.
  • بیشتر: اگر مشکلات پوستی دور چشم شما شدید است، می‌توانید از کرم دور چشم بیشتر از دو بار در روز استفاده کنید.
  • کمتر: اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید از کرم دور چشم کمتر از دو بار در روز استفاده کنید.

انتخاب کرم دور چشم

پوست زیر چشم بسیار نازک است و غدد چربی بسیار محدودی دارد. به همین دلیل در این ناحیه از صورتمان با مشکلاتی از قبیل خشک شدن اطراف چشم، پف و تیرگی اطراف چشم، چین و چروک و افتادن پلک‌ها مواجهیم.

به خاطر حساسیت ناحیه‌ی دور چشم، باید از کرم مخصوص این ناحیه استفاده شود و معمولا کرم‌هایی که برای صورتمان استفاده می‌کنیم را نمی‌توانیم برای زیر چشم‌ها هم به کار ببریم. کرم‌های دور چشم موجود در بازار به گونه‌ای فرموله شده‌اند که برای پوست حساس دور چشم مناسب باشند و بتوانند مشکلات رایج افراد در اطراف چشمان‌شان را بهبود ببخشند و روند پیری را هم در این بخش از پوست کندتر کنند. البته، برای درمان چروک دور چشم راه‌های دیگری هم وجود دارد.

این که کدام محصول بهترین کرم دور چشم برای شماست به اولویت‌ها و همچنین نوع پوست‌تان بستگی دارد. نمی‌توان گفت یک فرمول خاص بهترین کرم دور چشم موجود در بازار است. این را به خاطر داشته باشید که گران‌ترین گزینه‌ای که در اختیار دارید لزوما بهترین گزینه نیست. ابتدا نوع مشکلات‌تان را تعیین کنید سپس با کمک پزشک پوست یا مشاور زیبایی‌تان تعیین کنید که کدام ترکیبات رایج موجود در کرم‌های دور چشم برای شما بهترند؛ در آخر با توجه به در نظر گرفتن فاکتور هزینه، به سراغ آن دسته از محصولات استاندارد و محبوب بازار بروید که حاوی ترکیبات مورد نظر شما هستند.

عوامل مختلفی در انتخاب بهترین کرم دورچشم برای فرد موثر است. عواملی از قبیل:

  1. سن
  2. ژنتیک فرد
  3. مشکلات پوست اطراف چشم فرد
  4. سبک زندگی فرد
  5. نوع شغل

همگی این پارامترها در انتخاب بهترین کرم دورچشم مناسب فرد موثر است. در اینجا توصیه هایی برای انتخاب بهترین کرم دور چشم داریم:

  •  اگر کمتر از سی سال سن دارید از کرم دورچشمی استفاده کنید که ترکیبات آبرسان قوی داشته باشد. ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، روغنهای طبیعی، پپتایدها و ویتامین های آنتی اکسیدان.
  • اگر در زندگی، تجربه فوت کردن شمع 30 سالگی را داشته اید، بهترین کرم دور چشم شما کرمی است که حاوی عصاره های ضدچروک مانند عصاره تخم خاویار، روغن آرگان، روغن کتان، عصاره آلوئه ورا، ویتامین های A، E و پروتئین هیدرولیز شده ابریشم.
  •  اگر مشکلاتی مانند تیرگی یا پف زیر چشم دارید، بهترین کرم دور چشم برای شما کرمی است که حاوی ترکیباتی باشد که گردش خون اطراف چشم شما را افزایش دهد. ترکیباتی مانند وغن آرگان، روغن جوانه گندم، عصاره شیرین بیان، عصاره گل آرنیکا، آسکوربیل پالمیتات، کافئین، ویتامین های A، B5 و E، تیتانیوم دی اکساید.
  •  اگر بیشتر از 40 سال سن دارید از کرم دور چشم قوی استفاده کنید. منظور از کرم دورچشم قوی کرمی است که ریچ باشد، ترکیبات قوی آبرسان از نوع روغنهای طبیعی و ضدچروک قوی را در کنار هم داشته باشد. ترکیباتی مانند عصاره آلوئه ورا، کلاژن هیدرولیز شده، عصاره گل همیشه بهار، نیاسینامید، روغن بذر کتان.
  • اگر شاغل هستید و هر روز بیرون از منزل می روید یا در مناطقی زندگی می کنید که شدت تابش نور خورشید در آنجا زیاد است، از کرم دورچشمی استفاده کنید که حاوی فیلترهای ضدآفتاب باشد. روی کرم عبارت SPF با عدد 25 به بالا درج شده باشد. یادتان باشد، آفتاب مهم ترین عامل در ایجاد چروکهای دورچشم است.

خرید کرم دور چشم

برای مراقبت از ناحیه دور چشم توصیه می کنیم در انتخاب لوازم آرایشی و کرم دور چشم خود دقت نمایید. از کرم ها و ابزار آرایشی تولید شده با فرمول های مراقبت از پوستی استفاده کنید که مناسب پوست دور چشم طراحی و تولید می شوند.همچنین در زمان خرید بهترین کرم دور چشم فراموش نکنید که سن مناسب درج شده روی محصول را بررسی کنید تا از انتخاب محصول نادرست جلوگیری کنید.

کرم دور چشم بی یلندا حاوی جو دوسر و گندم برای رفع تیرگی ، چین و چروک دور چشم طراحی شده است .مواد تشکیل دهنده ثبت دهنده آن با تکنولوژی پپتید باعث میشود ظاهر حساس پوست چشم بهبود یافته و صاف شود، خطوط و چین و چروک ها و سیاهی دور چشم را کاهش پیدا کرده و ضمن شفاف شدن پوست دور چشم، اطراف چشم ها را جوانسازی مینماید، به تشکیل طبیعی کلاژن کمک می کند تا رطوبت و استحکام مطلوب پوست را بهبود بخشد. با حمایت از کلاژن سالم، صافی پوست را بهبود می بخشد ، و در نتیجه پوست سفت و محکم اطراف ناحیه چشم ایجاد می شود.

کرم دور چشم نیتروژنا یکی از با کیفیت ترین محصولات برای پوست حساس دور چشم‌ است. بافت ژل کرمی‌ این محصول باعث می شود تا به سرعت جذب پوست شده و آن را آبرسانی و تغذیه بنماید. به همین دلیل مصرف این کرم به سرعت تاثیر فوق العاده خود را بر شادابی و طراوت چشم ها نمایان می سازد.

چشمها دریچه نفوذ به قلب و روح دیگران هستند. از طرفی یکی از حساس ترین و مهم ترین اعضای بدن به شمار می روند و به همین خاطر پرداختن به زیبایی و سلامت آن ها، بسیار مهم و اساسی است.