اگر از خانم‌ها راجب اصلی‌ترین و پرکاربردترین وسیله آرایشی در طول روز بپرسید، به احتمال زیاد پاسخ سوالتون کرم‌پودر باشه! چرا که کرم‌پودرها به سرعت نواقص پوست را می‌پوشانند و زیبایی نسبی به صورت می‌بخشند. ممکنه براتون پیش بیاد که مجبور باشید زمان زیادی کرم‌پودری را روی صورتتون نگه دارید. در این صورت اصلا دوست ندارید که کرم پودر روی صورتتون ظاهر بدی ایجاد کنه یا اصطلاحا بماسه. تو این مقاله میخوایم تمامی دلایلی که این اتفاق روی پوست صورت میوفته رو باهم بررسی کنیم و راهکار‌هایی بدیم که این اتفاق ( ماسیدن کرم پودر) کمتر براتون رخ بده.

 اصلی‌ترین دلایل ماسیدن کرم‌پودر بر روی پوست صورت :

 

درست کرم پودر نزدن!

میشه گفت اصلی‌ترین و اولین دلیلی که کرم‌پودر روی پوست صورت نمیخوابه، روش استفاده نادرست از کرم‌پودر هست. اگر شما هم فکر می‌کنید علت ماسیدن کرم‌پودر روی پوست صورتتون درست نزدن اونه، آموزش و یادگیری مراحل کرم‌پودر زدن را در الویت خودتون قرار بدید. زدن کرم‌پودر را از وسط صورت خود شروع کنید سپس به آرامی به بقیه نواحی صورت پخش کنید.

پس از پخش کرم‌پودر مرحله مهمی به اسم “کانسیلر” فرا میرسه. پیشنهاد میکنیم که برای کانسیلر زدن حلقه‌های زیر چشم، از برس کوچک نوک تیزی استفاده کنید.

درست نزدن کرم‌پودر

 

 

نوع پوست خیلی مهمه!

در برخی افراد دیده شده که کرم‌پودر با پوست صورتشون سازگار نیست و به همین علت بعد از مدتی از روی پوستشون بلند میشه. به این افراد پیشنهاد میشه که با مشاوره درست، کرم‌پودر و کانسیلر مناسب پوستشونو انتخاب کنند. برای دستیابی به آرایش صاف، یکدست و مخملی، نیاز به انتخاب یک کرم پودر متناسب با پوستتون دارید. سوالی که مطرح میشه اینه که چجوری می‌تونم کرم پودر مناسب پوست خودم را پیدا کنم؟ یکی از نکات مهمی که  میتونه در این امر یاری‌رسانتون باشه، آگاهی شما از نوع پوستتونه. بنابراین در ابتدا دقت کنید که پوستتان از چه نوعی است؛ چرب، خشک، مختلط، حساس یا معمولی. پس از تعیین نوع پوست میتونید براساس آن تصمیم‌گیری کنید.

 

یکی از نکات مهم در زدن کرم‌پودر آگاهی از نوع پوست شماست

 

قبل از کرم پودر، مرطوب کننده بزنید! 

دلیل بعدی درمورد رطوبت پوسته. یکی از دلایلی که باعث میشه کرم‌پودر روی پوستتون نخوابه منافذ باز پوست هست. شما با زیر سازی و استفاده از یک مرطوب‌کننده خوب، منافذ باز پوستتون رو پوشش میدید و در نتیجه کرم‌پودر به خوبی روی پوست صورتتون میخوابه و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. لازم به ذکر است که پس از استفاده از مرطوب کننده، اجازه بدید تا به خوبی جذب پوستتون بشه.

 

پرایمر رو فراموش نکنید!

پرایمر هم یکی از اصلی‌ترین زیرساز‌های آرایش محسوب میشه که با استفاده از اون میتونید منافذ پوست رو پوشش بدید و در نتیجه آرایش و الخصوص کرم‌پودر روی پوستتون به خوبی میشینه و ماندگاری طولانی‌تری خواهد داشت. شما میتونید از پرایمر پوست صورت و پرایمرهای مخصوص دور چشم و پلک‌ها برای پوشاندن برق پوست و خط و خطوط و منافذ استفاده کنید. شایان ذکر است که پرایمر به دلیل مسدود کردن منافذ باز برای آرایش روزانه چندان توصیه نمیشه و بیشتر برای مهمانی‌های آخر شب مناسب است.

 

استفاده از پرایمر قبل از زدن کرم‌پور بسیار مهم است

 

با دست کرم پودر نزن!

 

یکی از اشتباهات رایجی که  هنگام استفاده از کرم پودر دیده میشه استفاده از دست یا اسفنج برای زدن کرم پودر است. استفاده از دست، سبب ایجاد یک لایه ضخیم از کرم پودر بر روی صورت میشه و به همین خاطر ظاهر ناخوشایندی روی پوست ایجاد میکنه. یکی از روش‌های جلوگیری از ماسیدن کرم پودر بر روی پوست، استفاده از فرچه به جای دست است. به‌کارگیری یک براش بزرگ و مناسب سبب پخش کرم به صورت یکنواخت بر روی پوست میشود.

 

برای اینکه بدونید کرم‌پودر به پوست آسیب میرساند یا نه این مطلب رو بخونید.

 

 

لایه برداری پوست رو فراموش نکن!

به مرور زمان و با بالا رفتن سن، برخی نواحی پوست صورت ضخیم میشه و باعث میشه آرایش به خوبی روی پوست نشینه و به اصطلاح بماسه.  در این‌گونه موارد لایه‌برداری از پوست و پس از آن استفاده از کرم ضدآفتاب پیشنهاد می‌شود.

لایه‌برداری برای جلوگیری از ضخیم نشدن پوست ضروری است

 

بیش از حد کرم پودر نزن!

زدن لایه ضخیمی از کرم پودر روی صورت، پوست را از حالت طبیعی خارج کرده و با کوچکترین تغییر در عضلات صورت، چین و چروکی پدیدار میشه که چندان مطلوب به نظر نمیرسه. هدف استفاده از کرم پودر، ایجاد پوستی صاف و یکدست هست؛ بنابراین مقدار مناسبی از آن را استفاده کنید.

 

از کرم‌پودر بیش از حد استفاده نکنید

 

آرایش قبلی خودتو پاک کن بعد کرم پودر بزن!

آرایش کردن روی آرایش قبلی یکی دیگر از دلایل ماسیدن کرم پودر هست. میتونید اینجور وقت‌ها از یک دستمال مرطوب کمک بگیرید و دستمال را به صورت ضربه‌ای استفاده کنید و هرگز آن را روی پوستتون نکشید!

قبل از زدن کرم‌پودر آرایش خود را پاک کنید

چند راه حل جایگزین دیگر:

  • به طور کلی استفاده از مواد آرایشی پایه آبی به جای پایه روغنی را بهتون پیشنهاد میکنیم. مواد پایه روغنی به خصوص در محیط‌های مرطوب و در فصل گرم تابستان با سرعت بیشتری روی پوست می ماسند.

 

  • همون‌طور که تا الان متوجه شده‌اید؛ باز بودن منافذ پوست یکی از دلایل ماسیدن کرم پودر روی صورت هست و شما میتونید برای رفع آن، قبل از آرایش از یک قطعه یخ کوچک روی پوستتون استفاده کنید.

 چطوری کرم‌پودر فیک رو از اصل تشخیص بدیم؟ اینجا رو بخونید!

تو یک کلام اگر بخوام بگم:

همونطور که خودتون میدونید ماسیدن کرم پودر یکی از شایع ترین مشکلاتی است که ممکنه برای هرکسی پیش بیاد. این اتفاق میتونه دلایل زیادی داشته باشه که داخل متن این مقاله بهش پرداختیم. همچنین راهکارهایی بهتون پیشنهاد دادیم که میتونید به راحتی اونارو رعایت کنید و آرایش ماندگارتر و زیبا تری در طول روز داشته باشید. اگر نظر یا سوالی در این مورد داشتین میتونید تو قسمت نظرها برامون بنویسید.