هرچیزی که لازمه از لوازم آرایش فیک و اورجینال بدونید!

 

وای از این همه محصول فیک و تقلبی. حتما برای شما هم پیش اومده که وارد مغازه لوازم‌آرایشی بشید و با حجم انبوهی از انواع برند‌ها و کالا‌ها مواجه بشید. قطعا تو این شرایط تشخیص محصول خوب و با کیفیت از محصولاتی که کیفیت مناسبی ندارند، سخت و دشوار میشه. تازه ممکنه با خرید محصول اشتباهی سلامتی پوست و بدنتان را به خطر بیاندازید. در همچین شرایطی قبل از اینکه اقدامی انجام بدین لازمه یکسری اطلاعات داشته باشید که تو خریدتون بهتون کمک کنه.در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بهتون نکاتی را یاد بدم تا به دام محصول فیک و تقلبی نیفتی!

 

تفاوت های اصلی لوازم آرایش تقلبی و اصل

وقتی بحث از تفاوت‌های محصولات فیک و اورجینال میشه اولین نکته ای که باید بهش توجه کنید فرمولاسیون و مواد اولیه ای است که در این محصولات استفاده میشه. لوازم آرایشی فیک چون در کمپانی‌های اصلی تولید نمیشن معمولا از مواد اولیه بی کیفیت و نامرغوب برای تولیدشون استفاده میشه و افرادی که تولید کننده این محصولات هستند فقط به دنبال سود شخصی خودشونن و براشون اهمیتی نداره که افراد با استفاده از این محصولات سلامتیشون به خطر میوفته. پس اگر قصد خرید محصولات ارزون قیمت داشتین به عوارضی فکر کنین که ممکنه در آینده براتون مشکل ساز بشه!

 

درباره تشخیص فیک و اصل ریمل پانک دوسه اینجا بخوانید

 

تشخیص لوازم آرایش فیک از روی قیمت:

اجازه بدید با یک مثال شروع کنیم. قیمت یک کرم‌پودر اورجینال پوپا در سایت رسمی این برند 30 یورو ثبت شده است. حالا این محصول چجوری ممکنه در کشور خودمون با قیمت 50 هزارتومان به فروش برسه؟! پس یکم منطقی فکر کنید و اگر محصولی از برند معتبر با قیمت پایین به فروش میرسید، شک نکنید که قطعا بی کیفیت، فیک و تقلبیه.

اگر محصولی از برند معتبر با قیمت پایین به فروش میرسید، شک نکنید که قطعا فیک و بی کیفیته.

 تشخیص لوازم آرایش فیک از روی بارکد و کد محصول:

اگر لوازم آرایشی فیک و تقلبی باشد،  2 یا 3 رقم اول بارکد اون محصول با کشور مبدا سازنده مغایرت داره. لوازم آرایشی جعلی اغلب فاقد شماره سریال هستند. قبل از اینکه چیزی بخرید، اطمینان حاصل کنید که شماره سریال روی خود محصول با شماره درج شده روی جعبه اون مطابقت دارد. مارک‌های لوازم زیبایی با کیفیت بالا، اغلب به مشتریان خود اطلاعات اضافی را در چندین زبان ارائه می دهند. اگر بسته بندی اطلاعات بسیار کمی در مورد محصول داشته باشد، به احتمال زیاد معتبر نیست.

اگر لوازم آرایشی اصل نباشد، 2 یا 3 رقم اول بارکد اون محصول با کشور مبدا سازنده مغایرت داره. لوازم آرایشی جعلی اغلب فاقد شماره سریال هستند

تشخیص لوازم آرایش فیک از روی غلظت و بو:

لوازم آرایش اورجینال نباید بوی تند و زننده‌ای داشته باشند. همچنین لوازم آرایش اصل باید از غلظت مناسبی هم برخوردار باشند. زمان خرید حتما حتما بسته بندی محصول را باز کنید، بو کنید و غلظت اون را چک کنید. اگر محصول بوی بد یا شدیدا عطری داشته باشد، یک محصول فیک و تقلبی است. همچنین فرچه ریمل مژه و ابرو جعلی ممکن است با نمونه اصلی و معتبر خود متفاوت باشد.

لوازم آرایش اورجینال نباید بوی تند و زننده‌ای داشته باشند.

تشخیص لوازم آرایش فیک با تست کردن:

تست کردن لوازم آرایشی را در فروشگاه‌ها فراموش نکنید. این نکته را یادتون باشه که رژگونه و سایه چشم با کیفیت بالا نباید در طول روز لکه دار بشه و یا ریزش کنه. یک رژلب اصل همیشه باید هموار و یکنواخت باشه، و ریمل مژه ای مارک معتبر هرگز ریزش نخواهد کرد برعکس محصول فیک و تقلبی.

هیچ‌وقت از تست کردن لوازم آرایش در مغازه خجالت نکشید و حتما یان کار را انجام دهید

تشخیص لوازم آرایش فیک از روی بسته‌بندی‌ محصول :

حتما قبل از خرید یک محصول به سایت رسمی اون برند برید و بسته بندی محصول رو به خوبی بررسی کنید. اگر بسته‌بندی کوچکترین مغایرتی با نمونه اصلی داشت مطمئن باشید که اون یک محصول جعلی و غیر اورجینال است. برخی محصولات فیک و تقلبی بسیار بد و بی کیفیت بسته‌بندی شده اند به طوری که هیچکس آن را با محصول اصلی اشتباه نمیگیرد. ولی برخی نمونه‌ها بسیار دقیق و شبیه به نمونه اصلی ساخته شدند. پس حتما بسته‌بندی محصول را به خوبی بررسی کنید که عینا شبیه نمونه اصلی باشد.

حتما قبل از خرید یک محصول به سایت رسمی اون برند برید و بسته بندی محصول رو به خوبی بررسی کنید.

تشخیص لوازم آرایش فیک از روی فونت نوشته‌ها

توجه به فونت از دیگر راه‌های تشخیص اصل بودن لوازم آرایش تقلبی و فیک و اصل می باشد. اصولا فونت‌های به کار رفته در محصولات و یا لوازم آرایش اصل از ظرافت خاصی برخوردار هستند. ظرافت، نوع فونت به کار رفته و کیفیت فونت‌ها در تشخیص اصل بودن محصولات به شدت موثر می باشد.

توجه به فونت از دیگر راه‌های تشخیص اصل بودن لوازم آرایش تقلبی و اصل می باشد. اصولا فونت‌های به کار رفته در محصولات و یا لوازم آرایش اصل از ظرافت خاصی برخوردار هستند.

تشخیص لوازم آرایش فیک از روی زبان نوشته شده بر روی محصول:

برای ثبت اطلاعات بسیاری از محصولات و لوازم آرایشی از زبان انگلیسی استفاده می شود. اما در برخی از محصولات آرایشی علاوه بر زبان انگلیسی از زبان دیگری چون آلمانی، فرانسوی و … نیز استفاده می‌شود. زبان استفاده شده عموما به شرکت سازنده یا مبدا محصول بستگی دارد.

برای ثبت اطلاعات بسیاری از محصولات و لوازم آرایشی از زبان انگلیسی استفاده می شود.

 

درباره ویتامین های مناسب پوست اینجا بخوانید

 

تشخیص لوازم آرایش اصل از فیک از روی درب محصول:

درب محصولات آرایشی به خوبی روی بدنه یا پوکه لوازم آرایشی قرار می گیرد. اما در نمونه های تقلبی این حالت مشاهده نمی‌شود. همچنین، کیفیت و شکل و اندازه درب محصول نیز در شناسایی اصل بودن آن بسیار موثر است.

درب محصولات آرایشی به خوبی روی بدنه یا پوکه لوازم آرایشی قرار می گیرد.

تو یک کلام اگر بخوام بگم:

لوازم آرایشی که جایی غیر از کمپانی اصلی تولید میشن، در 90 درصد مواقع برای سودجویی افراد هستند و کیفیت و استاندارد‌های مناسب هیچ سازمان بهداشتی ای را ندارند. در اون 10 درصد هم ممکنه شما کالای فیکی بخرید که حتی اگه کیفیت مناسبی نداره، حداقل برای سلامتیتون ممکنه ضرر نداشته باشه ولی بازهم به هیچ‌عنوان کارایی محصول اورجینال را نداره.

پس قبل از اینکه از فروشگاه یا سایتی خرید کنید، مطمئن بشید که فروشگاه معتبریه و میتونید با اطمینان خریدتون را انجام بدید. حتما بارکد و اطلاعات محصول روی جعبه را چک کنید. از قبل عکس محصول اورجینال را داخل سایت رسمی برند مشاهده کنید، سپس با محصولی که قصد خرید آن را دارید مقایسه کنید و اگر مغایرت وجود داشت مطمئن باشید محصول اصلی نیست. بو و غلظت محصول را حتما چک کنید و قبل از خرید حتما تست کنید.