شستشوی چشم و پاک کردن آرایش از چشم‌ها برای حفظ سلامت و زیبایی بسیار مهم است. مواد آرایشی ممکن است باعث تحریک، خشکی، و عفونت‌های چشمی شوند اگر به درستی پاک نشوند.

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که چندبار بعد از شستن آرایشتان با انواع شوینده‌ها، هنوز احساس تمیزی نمی‌کنید. حقیقت این است که اکثر محصولات آرایشی از مواد اولیه چسبناک تولید شده‌اند و شوینده‌های معمولی قدرت پاک کردن آنها را ندارند.

پاک کننده‌های آرایشی و ژل شستشوی صورت، یکی از کاربردی‌ترین فراورده‌های مراقبتی آرایشی در این زمینه به شمار می‌روند. با به کارگیری صحیح این محصولات و یادگیری چند تکنیک حرفه‌ای، می‌توانید در چند دقیقه تمام مواد آرایشی را از روی پوستتان محو نمایید.

فهرست عناوینی که خواهید خواند

چشم ها یکی از اعضای حساس بدن ما هستند که باید توجه ویژه ای نسبت به مراقبت از آنها داشته باشیم. یکی از روش های مراقبت از چشم، رعایت اصول صحیح پاک کردن آرایش چشم است که به شما کمک می کند از خطوط پنجه کلاغی و چین و چروک های ریز و درشت در امان بمانید.

این روزها استفاده از لوازم آرایشی ضد آب رواج پیدا کرده است و این عامل می تواند آسیب زیادی به پوست زیر چشم و پلک وارد کند؛ چرا که لوازم آرایشی ضد آب ماندگاری بیشتری روی پوست دارند و از طرفی سخت تر پاک می شوند. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که از پاک کننده مناسب برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید. همچنین باید روش اصولی و صحیح استفاده از پاک کننده را بدانید تا پوست را بدون شکنجه و آسیب، پاکسازی کنید.

مراحل شستشوی چشم و پاک کردن آرایش

شستشوی منظم چشم و پاک کردن کامل آرایش از روی پلک‌ها و مژه‌ها، یکی از راه‌های ساده و موثر برای مراقبت از آنها و پیشگیری از بروز مشکلات چشمی است. همه می دانیم که چشم‌ها به عنوان دریچه‌ای به سوی جهان، نقشی اساسی در زندگی ما ایفا می‌کنند. حفظ سلامت و زیبایی این اندام‌های ظریف، از اهمیت بالایی برخوردار است. روش صحیح پاک کردن آرایش چشم بیش از برند پاک کننده مصرفی شما حائز اهمیت است. حالا که پی به اهمیت روش صحیح پاک کردن آرایش چشم و شستشوی آن بردید، در ادامه این مراحل را به طور کامل شرح خواهیم داد.

شستشوی چشم
  1. استفاده از پاک‌کننده‌های آرایشی مناسب: از پاک‌کننده‌های آرایشی مخصوص چشم که بدون الکل و مواد تحریک‌کننده هستند استفاده کنید. این محصولات معمولاً شامل میسلار واتر، پاک‌کننده‌های دوفازی و روغن‌های پاک‌کننده هستند.
  2. شستن دست‌ها: قبل از شروع، دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید تا از انتقال آلودگی‌ها به چشم‌ها جلوگیری شود.

  3. استفاده از پنبه یا پدهای پنبه‌ای:

    • مقدار مناسبی از پاک‌کننده را روی پنبه یا پد پنبه‌ای بریزید.
    • پد را به آرامی روی چشم بسته قرار دهید و به مدت چند ثانیه نگه دارید تا آرایش نرم شود.
    • با حرکات آرام و ملایم، آرایش را از پلک‌ها و مژه‌ها پاک کنید. از کشیدن و مالش شدید خودداری کنید.
  4. پاک کردن خط چشم و ریمل:

    • برای پاک کردن خط چشم و ریمل، می‌توانید از یک پنبه یا گوش پاک‌کن که به پاک‌کننده آغشته شده است استفاده کنید.
    • به آرامی و با دقت روی مژه‌ها و خط چشم بکشید تا آرایش پاک شود.
  5. شستشوی چشم‌ها با آب تمیز: پس از پاک کردن آرایش، چشم‌هایتان را با آب تمیز شستشو دهید تا باقی‌مانده‌های پاک‌کننده و آرایش از بین برود.

  6. استفاده از مرطوب‌کننده‌های چشمی: در صورت نیاز، از قطره‌های مرطوب‌کننده چشم استفاده کنید تا خشکی و تحریک کاهش یابد.

نکات مهم شستشوی چشم و پاک کردن آرایش

  1. انتخاب محصولات مناسب: از محصولات آرایشی و پاک‌کننده‌های با کیفیت و مناسب برای چشم‌های حساس استفاده کنید.
  2. دوری از محصولات تحریک‌کننده: از محصولات حاوی الکل، عطر، و مواد شیمیایی قوی که می‌توانند چشم‌ها را تحریک کنند، خودداری کنید.
  3. عدم استفاده از محصولات منقضی شده: همیشه تاریخ انقضای محصولات آرایشی را بررسی کنید و از محصولات منقضی شده استفاده نکنید.
  4. بهداشت ابزارهای آرایشی: برس‌ها و ابزارهای آرایشی خود را به طور منظم تمیز کنید تا از انتقال باکتری‌ها جلوگیری شود.
  5. مشاوره با پزشک: در صورت بروز هرگونه تحریک، التهاب، یا عفونت چشم، به پزشک مراجعه کنید.

با رعایت این نکات و روش‌ها، می‌توانید چشم‌های خود را سالم و زیبا نگه دارید و از مشکلات چشمی ناشی از آرایش جلوگیری کنید.

مزایای شستشوی چشم و پاک کردن آرایش

چشم‌ها به عنوان اعضای کانونی چهره شما شناخته می‌شوند. به این معنی که نقش بسیار مهمی در زیبایی میکاپ به عهده دارند. خانم‌ها ممکن است از قید میکاپ لب و گونه یا حتی زیرسازی پوستشان بگذرند، اما هیچ چیز لذت بخش‌تر از پر کردن مژه‌ها با ریمل مورد علاقه‌شان نیست.

شستشوی چشم

اما معضل بزرگی اغلب با میکاپ چشم ها همراه است؛ پاک کردن میکاپ چشم به اندازه ای که هیچ ردی از آنها روی چشم باقی نماند. مواد آرایشی از قبیل خط چشم، ریمل، مداد چشم و … اغلب ضد آب هستند و ماندگاری بالایی دارند. به همین خاطر است که ساعت‌ها بعد از پاک شدن نیز اغلب با سیاهی به جا مانده از آنها مواجه می‌شویم. اینجا است که اهمیت روتین پاکسازی آرایش خودنمایی می‌کند. و این پاک کردن آرایش چشم و شستشوی آن از مزایای بسیاری برخوردار می باشد: 

  • پیشگیری از عفونت: پاک کردن کامل آرایش از چشم‌ها می‌تواند از تجمع باکتری‌ها و عفونت‌های چشمی جلوگیری کند.
  • کاهش تحریکات: مواد آرایشی می‌توانند باعث تحریک و حساسیت چشم‌ها شوند. شستشوی مناسب از این مشکلات جلوگیری می‌کند.
  • مرطوب نگه داشتن چشم‌ها: شستشو و پاک کردن آرایش می‌تواند به مرطوب نگه داشتن چشم‌ها و کاهش خشکی آنها کمک کند.
  • حفظ سلامت مژه‌ها: پاک کردن آرایش چشم به حفظ سلامت و جلوگیری از شکستگی و ریزش مژه‌ها کمک می‌کند.

اشتباهات رایج در پاک کردن آرایش چشم کدام هستند؟

بزرگترین اشتباه رایج در مورد پاک کردن آرایش چشم، مالیدن بیش از حد و غیر اصولی چشم هاست که در طولانی مدت منجر به بروز پیری زودرس می شود. پاک کردن چشم باید به طور کاملا ملایم و با حرکات دورانی صورت بگیرد. علاوه بر این، بعد از مصرف پاک کننده آرایش چشم باید حتما صورت را آبکشی کرد تا مواد شیمیایی به طور کامل از روی صورت پاک شوند.

ساده ترین ترفند برای پاک کردن آرایش چشم چیست؟

اگر قبل از پاک کردن آرایش چشم، پد آغشته به محلول پاک کننده را برای چند ثانیه روی پلک قرار دهید، آرایش چشم زودتر و راحت تر از بین می رود و دیگر نیازی به وارد کردن فشار و محکم کشیدن پد روی پوست نخواهد بود.

چگونه یک پاک کننده آرایش چشم باکیفیت انتخاب کنیم؟

یک پاک کننده آرایش چشم باکیفیت باید پاک کننده انواع آرایش چشم ضد آب و معمولی باشد، ضد التهاب و آبرسان باشد و سبب حفظ رطوبت دورچشم شود، ضد حساسیت و خشکی پوست دور چشم باشد، فاقد صابون و الکل باشد و تا حد امکان دارای ویتامین ها و عصاره های طبیعی برای پوست حساس دور چشم باشد.

افراد دارای پوست چرب و مختلط باید از چه نوعی از پاک کننده های آرایش چشم استفاده کنند؟

بهترین انتخاب برای افرادی که پوست چرب و مختلط دارند، پاک کننده هایی هستند که دارای اسید سالیسیلیک یا بنزوییل پیروکسید باشند.

شستشوی چشم

سخن پایانی

نحوه پاک کردن آرایش چشم در جلوگیری از پیری زودرس پوست و بروز خطوط چین و چروک بسیار موثر است. به همین دلیل، در این مطلب به طور کامل و جامع راهکارهای پاک کردن آرایش چشم را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشد.

در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کرم دور چشم و 3 فایده آن به مقاله دیگر ما در وبلاگ برادری مراجعه کنید.