کرم دور چشم نوعی ترکیب مرطوب کننده است که مخصوص ناحیه چشم طراحی شده است. علیرغم اینکه برخی افراد از کرم صورت معمولی خود برای پوست اطراف چشم استفاده میکنند، این ناحیه نیاز به مراقبت بیشتری دارد. هادلی کینگ، پزشک متخصص پوست در شهر نیویورک می گوید: “پوست اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است و علائم پیری اغلب در این بافت ظریف زودتر آشکار میشود.”
اگر به دنبال کرم دور چشم مناسب هستید، دکتر کینگ توصیه میکند که به ویژگی های “مرطوب کنندگی” و “آبرسانی” توجه بیشتری داشته باشید چرا که این دو، ویژگی های اصلی مورد نیاز برای ناحیه دور چشم هستند. با این حال، کرم های دور چشم میتوانند کارهایی بیشتر از فقط رطوبت رسانی به پوست انجام دهند.

آیا باید از کرم های دور چشم استفاده کنیم؟
وقتی صحبت از کرم دور چشم به میان میآید، دو جناح کلّی وجود دارد: موافقان و مخالفان. برخی از زنان و مردان به این مواد قسم میخورند و دوبار در روز معجون های گران قیمت را دور چشم های خود میزنند و امیدوارند خطوط ریز، سیاهی دور چشم و پف زیر چشم آنها برطرف شود. از طرف دیگر مخالفان معتقدند که هر چیزی که برای مرطوب کردن پوست صورت مناسب باشد باید به اندازه کافی برای پوست دور چشم آنها نیز مفید واقع شود.
ای کاش یک پاسخ واضح و آشکار وجود داشت. وقتی صحبت از کرم های دور چشم میشود، به نظر میرسد پاسخ بسته به این که با چه کسی صحبت میکنید، چه مقاله هایی را میخوانید و انتظار چه تاثیری از این محصولات دارید، متفاوت است. شکی نیست که پوست اطراف چشم شما آسیب پذیرتر از بقیه نواحی صورت است بنابراین بهتر است بیشتر مراقب آن باشید. دکتر هلن کنگز ، نایب رئیس تحقیقات و توسعه جهانی در Nu Skin در یوتا ، میگوید: “این پوست یکی از نازک ترین و ظریف ترین بخش های صورت است و همچنین در معرض کوچکترین میکرو-حرکتها قرار دارد.”
به همین دلیل ، برخی از کارشناسان معتقدند بهتر است از کرم یا ژل مخصوص در این ناحیه از پوست استفاده شود. دکتر جینا سوینی از Ormond Beach Dermatology در فلوریدا میافزاید: “بسیاری از کرم ها یا مرطوب کننده های معمولی صورت ممکن است پوست نازک آنجا را اذیت کنند.” ظرافت این ناحیه همچنین توضیح میدهد که چرا اغلب این قسمت از صورت شما علائم کهولت سن را نشان میدهد. طبیعی است که پوست ما به مرور خشک تر میشود. جای تعجب نیست که کمبود آب بدن نیز عامل ایجاد چین و چروک است. به گفته دکتر کنگز ، “منطقی است که تصوّر شود یک مرطوب کننده در این ناحیه برای پوست کم آب مفید خواهد بود. همانطور که مجله درماتولوژی پوست آمده، برخی مطالعات نشان میدهند که بعضی از مواد ضد پیری چشم میتوانند به بهبود صافی زیر چشم و کاهش عمق چین و چروک های بزرگ کمک کنند.

کرم های دور چشم چگونه اثر میکنند؟
کرم های مرطوب کننده چشم ، مانند سایر مرطوب کننده ها، دارای دو نوع ماده اصلی هستند: مواد مرطوب کننده و مواد نرم کننده. مواد مرطوب کننده به جذب و حفظ رطوبت پوست کمک میکنند و نمونه هایی از آنها شامل گلیسیرین و اوره است. نرم کننده ها ، مانند روغن معدنی ، فضاهای بین سلول های پوست را پر کرده و موقتاً ظاهر صاف و چاق به پوست میدهند.
علاوه بر اثرات مرطوب کنندگی، بسیاری از این کرم های چشم همچنین حاوی بسیاری از مواد ضد پیری مشابه هستند. یکی از رایج ترین مواد تشکیل دهنده آنها، رتینول است. این ماده مشتق شده از ویتامین A میباشد که برخی از مطالعات نشان داده اند که به ساخت کلاژن و شفاف شدن طبیعی پوست کمک میکند.
کرم های مرطوب کننده اغلب برای افرادی که پوست خشک یا حساسی دارند جذابیت دارد. اگر شما در این دسته قرار میگیرید ، در بین محتویات کرم به دنبال پپتیدها (قطعات پروتئینی) مانند پپتیدهای مس ، پالمیتیل الیگوپپتید یا pal-KTTKS باشید. برخی از مطالعات نشان داده است که آنها به افزایش رشد کلاژن کمک میکنند و همچنین نشان میدهد که این کرم دارای خواص ضد پیری است که کمتر از رتینول پوست شما را تحریک میکند. برخی از این محصولات ممکن است شامل رایحه نیز باشند، بنابراین اگر پوست شما حساس است یا به راحتی تحریک میشود، حتما لیست مواد تشکیل دهنده را با دقّت بخوانید.

فواید استفاده از کرم های دور چشم
عوامل زیادی در روند افزایش سن و چگونگی نمایش آن بر سطح پوست نقش دارند. به عنوان مثال، ژنتیک میتواند تعیین کند که آیا شما به طور طبیعی آنقدر خوش شانس هستید که حداقل خطوط را داشته باشید یا اینکه دارای چین و چروک های بیش از حد در اطراف چشم خود باشید. صرف نظر از عوامل داخلی یا خارجی که ممکن است بر پوست اطراف چشم شما تأثیر بگذارد، کرم های مرطوب کننده چشم میتوانند به شما در به تاخیر انداختن علائم پیری در پوست کمک کنند – یا حداقل این علائم را به طور موقت پنهان کنند.
با افزایش سن ، پوست خشک تر می شود زیرا غدد چربی شروع به تولید چربی کمتری میکنند. استفاده از کرم دور چشم با مواد مرطوب کننده به جلوگیری از خشکی ناحیه چشم کمک میکند. همچنین ، از آنجا که خشکی پوست می تواند باعث برجسته شدن بیشتر خطوط باریک شود، نرم کننده های کرم دور چشم، فاصله بین سلول های پوست را پر کرده و حداقل تا مدتی باعث کاهش چین و چروک روی پوست شما میشود. فراتر از چین و چروک و خطوط ریز، کبودی و پف نیز با ترکیب مناسب مواد مرطوب کننده چشم در هر سنی قابل جلوگیری است.
آیا استفاده از کرم های دور چشم عوارض جانبی دارد؟
اغلب کرم های دور چشم کرم های ضد چروک هستند که ترکیبات آنها میتواند کمی خشن تر از پوست ظریف زیر چشم باشد. پوست زیر چشم بسیار ظریف و حساس است و آن را در برابر تحریکات پوستی آسیب پذیر می کند. معمولاً تحریکات با سوزش یا سوزن سوزن شدن ناخوشایند در پوست مشخص می شوند. در این صورت ، استفاده از محصول را متوقف کنید. برای جلوگیری از بروز تحریکات پوستی، مهم است که قبل از استفاده از هر محصول مراقبت از پوست، مواد تشکیل دهنده را به دقت مطالعه کنید.
کرم های زیر چشم حاوی هیدروکینون معمولاً برای سفید کردن پوست ظریف چشم استفاده میشود. حلقه های تیره ناشی از خستگی، اضطراب و استرس یا حتی داروها موقتی هستند، در حالی که حلقه های تیره به دلیل هیپوپیگمانتاسیون دائمی هستند. هیدروکینون میتواند به روشن شدن حلقه های تیره کمک کند، اما اگر به درستی استفاده نشود، میتواند باعث تغییر رنگ پوست شود. برای جلوگیری از هیپوپیگمانتاسیون یا افزایش رنگدانه ها، توصیه میشود همیشه قبل از بیرون رفتن از خانه کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
به طور کلی ، اکثر خانم ها در استفاده از کرم های زیر چشم عوارض جانبی را تجربه نمیکنند. اکثر کرم ها با مواد ملایم و بدون خاصیت تحریک کنندگی ساخته شده اند. برای جلوگیری از بروز عوارض جانبی، مواد تشکیل دهنده را با دقت بخوانید و تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید. عوارض جانبی ممکن است رخ دهد، اگرچه معمولاً خفیف است اما میتواند ناراحت کننده باشد.

 

 

کرم های دور چشم بی یلندا در مراقبت از پوست ظریف و لطیف دور چشم فوق العاده عمل میکنند. این محصولات مراقبتی قوی، باعث سفت شدن، احیا و تقویت پوست بالغ اطراف چشم میشوند. همچنین چروک ها را صاف میکنند و علاوه بر سفت کردن پوست، سطح آنرا به خوبی مرطوب میکنند.

کرم مرطوب کننده و ضد چروک دور چشم بییلندا مدل YOUTH THERAPY
این محصول با داشتن یک ماده طبیعی و شگفت انگیز حلقه های تیره زیر چشم را کاهش میدهد و به طور موثر از پوست در برابر پیری سریع محافظت میکند. این محصول حاوی عصاره ژل حلزون بوده که بازسازی، ترمیم و آبرسانی مناسب پوست را تضمین کرده و رنگ ناحیه های رنگپریده را روشن میکند. عصاره ژل حلزون حاوی مواد مغذّی و موثّر متعدّدی است:
آلانتوئین که بازسازی اپیدرم را تحریک کرده و یک مرطوب کننده قوی است. پروتئین هایی که ساختار پوست را تغذیه میکنند، سطح آن را صاف و روشن میکنند. کلاژن و الاستین که باعث افزایش سفتی، قابلیت ارتجاعی و کشسانی پوست شده و از افتادگی آن جلوگیری میکند. علاوه بر این ها چین و چروک ها را نیز از بین میبرد. ویتامین های A ، C و E که پوست را تغذیه و بازسازی میکنند و همچین دارای اثر ضد چروک هستند. و در نهایت اسید گلیکولیک که روند پیری پوست را کند میکند، باعث صاف شدن، طراوت و بازسازی پوست میشود.

کرم مرطوب کننده و ضد چروک دور چشم بی¬یلندا مدل Japan Lift
مواد فعال موجود در کرم با دقتی ژاپنی به مناطق دارای مشکل پوست میرسند و پتانسیل خود را در آنجا آزاد میکنند و به طور فعال پوست را برای بازسازی تحریک میکنند. این کرم پوست نازک و ظریف اطراف چشم را به طور عمیق مرطوب میکند، چین و چروک ها را صاف میکند و همچنین یک اثر لیفتینگ خوب دارد. این محصول پوست را تغذیه کرده، آن را محکم میکند، روند شلی را کند میکند و درخشندگی را به ظاهر شما باز میگرداند. این محصول همچنین حاوی عصاره گیاهی است که پوست را مرطوب و صاف میکند، رنگ آن را یکنواخت می کند، التهاب پوست را تسکین می دهد، سوزش را از بین می برد و همینطور دارای اثر ضد چروک است.

 

محصولات مرتبط :